wireless printen/scannen/internet

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
Hallo,

ik heb hier een adsl aansluiting bij een kennis van me en nou wil hij graag het volgende:

draadloos internetten in zijn hele huis (2 laptops)
draadloos printen in zijn hele huis (laserjet en/of hp all in one)

Nu heb ik zelf een smc router met ingebouwde printerserver. Ik heb op internet gezocht en kan wel wireless routers vinden, maar geen wireless routers met printerserver. Is het mogelijk om 2 routers te koppelen ofzo? Zodat je wel draadloos naar die printer kan?

zo'n hp all in one scanner/copier/printer, werkt die via usb of parallel en is die evt ook te sharen?

Laten we lekker link gaan doen...

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
je hebt niet goed genoeg gezocht, check de sitecom WL-018

Je kan routers op routers aansluiten, maar dat vergt wel een iets ingewikkeldere configuratie.

Verwijderd

Elke laserjet en/of all in one kan op een wireless jetdirectkaart aangesloten worden, zodat die gewoon als netwerkprinter / scanner gebruikt kan worden.

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
dit is toch niet zo moeilijk? Verschillende opties heb je:
- Koop een wireless router & losse normale printserver (dit als de printserver via een kabel aangesloten kan worden op de router)
- Koop alles wireless, dus wireless router en een losse wireless printserver
- koop een normale router, normale printserver en een los acces point..

maargoed, ik zou proberen om een gecombineerde oplossing te doen van kabels en draadloos. Zo heb ik het ook ... 1 printserver, 1 router/accesspoint en een normale switch. Printserver zit op de switch, inclusief 2 pc's, de switch zit via de uplink op de router, de router staat bij mijn modem, waardoor ik met een kabeltje daar naar toe hoef.... De laptops werken hierdoor mooi draadloos.

Tsja, bij jou is die extra switch denk ik niet nodig... zorg alleen dat je je WAP op een logische locatie wegkanzetten in het huis... suc6

• CronoS76
uhmz.. sorry, niet gelezen dat je al een router hebt.... dan zou ik het niet moeilijk maken en koop dan gewoon een los accesspoint... meer dan voldoende..... en probeer de printservers via een draad op de router aan te sluiten...

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
DLINK DI-714P+ (tot 44 Mbps) ongeveer 150 €

• CronoS76
Ik heb zelf de WRT54G van Linksys... werkt ook goed.... maargoed de WAP54G van Linksys is beter voor je , 54 mbit...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

CronoS76 schreef op 30 April 2003 @ 16:17:
Ik heb zelf de WRT54G van Linksys... werkt ook goed.... maargoed de WAP54G van Linksys is beter voor je , 54 mbit...
Hangt ervan af, als je inet kan 11 mbit het prima doen. Als je al met 2 notebooks zit, tja dan zou ik voor de 802.11G gaan, 54 Mbit kan je ook nog eens een file overtrekken.

Tja, het is dan (nog) geen standaard, het prijsverschil is niet erg groot en het is volledig 802.11b compatible. Dus waarom niet?

ben ik het bezit van wap54G van lynksys, werrkt uitstekend. lekkere snelheden >:)

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 30-04-2003 22:15 ]

/dev/null

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
ok. snap ik allemaal. maar werkt een hp all in one printer via zo'n printerserver, oftewel, kan ik dan wireless scannen op alle clients?

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Ik zit er ook een beetje in verdiept en volgens mij kun je geen all in one dingen op een printserver zetten.
Heb ik ergens gelezen .

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Zowel de D-Link 714+ als de USR 8022 ondersteunen geen bi-directioneel verkeer... Dus printen kan (output), scannen niet (input)....

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

PM schreef op 07 mei 2003 @ 19:39:
ok. snap ik allemaal. maar werkt een hp all in one printer via zo'n printerserver, oftewel, kan ik dan wireless scannen op alle clients?
Ja met een JD kaart kun je de all in one gewoon een IP adres toekennen of toe laten kennen (DHCP, BOOTP) en dan is ie door iedereen te gebruiken als je dat wilt. Hij ondersteunt ook all in one´s en MFP´s ..
Pagina: 1