And now the most interresting part of deze grot
Het is vooral sneller als je veel gaat multitasken. Maar bij spelletjes merk je niet dat ze sneller zijn (fps), ze laden natuurlijk wel sneller.
Verwijderd
Je kunt het best 133mhz kopen. Het kost weinig extra en het werkt gewoon in combinatie met 100Mhz geheugen. Het draait dan dus wel op 100mhz.
Hangt ervan af wat je nu hebt.
Als je sneller geheugen koopt dan je nu hebt, is het geen prob. Natuurlijk niet trager geheugen kopen.
Dus, als je nu PC66 hebt, kun je best PC100 of PC133 erin stoppen, dat draait dan gewoon op PC66. Je kunt niet van PC66 geheugen verwachten dat het probleemloos op 100 draait. (Ja, ik weet dat er goed PC66 is dat het trekt, kom daar nu niet mee aan...
)
Het is natuurlijk wel verstandig als je nu nieuw geheugen erbij koopt, het snelste te kopen, das handig voor later.
Als je sneller geheugen koopt dan je nu hebt, is het geen prob. Natuurlijk niet trager geheugen kopen.
Dus, als je nu PC66 hebt, kun je best PC100 of PC133 erin stoppen, dat draait dan gewoon op PC66. Je kunt niet van PC66 geheugen verwachten dat het probleemloos op 100 draait. (Ja, ik weet dat er goed PC66 is dat het trekt, kom daar nu niet mee aan...
Het is natuurlijk wel verstandig als je nu nieuw geheugen erbij koopt, het snelste te kopen, das handig voor later.
Aannames zijn fataal.
bedankt
en wat vinden jullie hiervan: (hoort hier eigenlijk niet thuis maarja) creative geforce 2 mx 32 mb ddr voor 299
kopen? (is dat allemaal makkelijk in te bouwen door een leek?)
en wat vinden jullie hiervan: (hoort hier eigenlijk niet thuis maarja) creative geforce 2 mx 32 mb ddr voor 299
kopen? (is dat allemaal makkelijk in te bouwen door een leek?)
Strakke prijs. Als het echt een DDR is. Gebruikt of nieuw ?
Makkelijk in te bouwen ?
Als je weet hoe je een Videokaart in een AGP-slot moet stoppen, en een schroevendraaier bij de hand hebt om de oude los te schroeven, en de nieuwe vast te schroeven, is er geen probleem...
Weet jij of je een AGP-slot hebt ?
Makkelijk in te bouwen ?
Als je weet hoe je een Videokaart in een AGP-slot moet stoppen, en een schroevendraaier bij de hand hebt om de oude los te schroeven, en de nieuwe vast te schroeven, is er geen probleem...
Weet jij of je een AGP-slot hebt ?
Aannames zijn fataal.
ja ik heb nog een agp slot geloof ik
er is verder nog niks in mijn computer gezet, er zit nog een echte 8mb a50 speedstar video kaart in.
ik koop het op de hcc maar die 299 was bij alternate (ofzoiets)
extra geheugen koop ik trouwens ook op de hcc
er is verder nog niks in mijn computer gezet, er zit nog een echte 8mb a50 speedstar video kaart in.
ik koop het op de hcc maar die 299 was bij alternate (ofzoiets)
extra geheugen koop ik trouwens ook op de hcc
Heb je jouw PC al eens open gehad ?
het AGP slot kun je herkennen aan het feit dat het bruin is, en iets verder naar achter staat dan de rest van je slots.
Die witte slots zijn PCI sloten.
Als je dus geen bruin slot hebt (is er altijd maar ééntje!) die qua uitlijning uitspringt van de rest, en alleen maar witte, dan heb je _geen_ AGP-slot, en kun je dus ook niks met een AGP videokaart....
Er zijn geen convertors of zo.
het AGP slot kun je herkennen aan het feit dat het bruin is, en iets verder naar achter staat dan de rest van je slots.
Die witte slots zijn PCI sloten.
Als je dus geen bruin slot hebt (is er altijd maar ééntje!) die qua uitlijning uitspringt van de rest, en alleen maar witte, dan heb je _geen_ AGP-slot, en kun je dus ook niks met een AGP videokaart....
Er zijn geen convertors of zo.
Aannames zijn fataal.
maar als blijkt dat er geen agp slot vrij is wat gaat er dan voor een kaart in?
ja wel eens open gehad, voor inzetten van brander.(hij is van mijn pa en heeft hem liever niet te vaak open, is ook een gedoe, met alle kabels enzo, staat min of meer ingebouwd in bureakast)
ja wel eens open gehad, voor inzetten van brander.(hij is van mijn pa en heeft hem liever niet te vaak open, is ook een gedoe, met alle kabels enzo, staat min of meer ingebouwd in bureakast)
Ik ziet dat je Unreal Tournament speelt.... dan moet je indeed meer als 64 megabijtjes ram erbij kopen, oh en nog extra: de zwarte lange zijn ISA slots.
Tja, dan wordt het lastig... voordelige _snelle_ PCI videokaarten zijn er niet.
De enige die lekker rap is, en in PCI verkrijgbaar, is de VooDoo 5-5500. Die is duur... (iets van 750,- dacht ik.)
Tevens schijnen er GF2 MX'jes in PCI uitvoering te zijn, maar ik heb ze nog nergens gezien, en die kosten zo'n 350,-
Misschien een VooDoo 2 SLI setje als je nog 2 PCI sloten vrij hebt, tweedehands scoren voor rond de 200-250 piek ?
Zie Vraag en aanbod op T.net.
De enige die lekker rap is, en in PCI verkrijgbaar, is de VooDoo 5-5500. Die is duur... (iets van 750,- dacht ik.)
Tevens schijnen er GF2 MX'jes in PCI uitvoering te zijn, maar ik heb ze nog nergens gezien, en die kosten zo'n 350,-
Misschien een VooDoo 2 SLI setje als je nog 2 PCI sloten vrij hebt, tweedehands scoren voor rond de 200-250 piek ?
Zie Vraag en aanbod op T.net.
Aannames zijn fataal.
dan zal ik toch maar eens kijken of er inderdaad een agp-slot vrij is.
ík neem aan van wel aangezien de computer pas/al (ik vind al) 2 jaar oud is. Het was ook voor die tijd een super ding (met wel 64mb)Nog geen probleem mee gahad (kapotte cd-rom maar gewoon nieuwe gekregen)
zal het verder veel moeite kosten extra geheugen in te bouwen
(ja UT-roelzz)>:)
ík neem aan van wel aangezien de computer pas/al (ik vind al) 2 jaar oud is. Het was ook voor die tijd een super ding (met wel 64mb)Nog geen probleem mee gahad (kapotte cd-rom maar gewoon nieuwe gekregen)
zal het verder veel moeite kosten extra geheugen in te bouwen
(ja UT-roelzz)>:)
Geheugen inbouwen ?
Je bouwt het er niet eens in, je plaatst het erbij....
Je pakt zo'n reepje, en het kan er maar op een manier in, (zitten nokjes op oneven afstanden in) en bij het opstarten detecteert je PC het gelijk, en slaat het op in zijn BIOS.
Geheugen bijplaatsen is het makkelijkste van alle hardware klusjes van je PC...
Koekje...
[update]
Als je een AGP-slot hebt, zit er waarschijnlijk je huidige videokaart in. Ik hoop voor je dat het geen "merk" PC is ? (Zoals Compaq, Dell, HP, Packard Hell, IBM ?)
[/update]
Je bouwt het er niet eens in, je plaatst het erbij....
Je pakt zo'n reepje, en het kan er maar op een manier in, (zitten nokjes op oneven afstanden in) en bij het opstarten detecteert je PC het gelijk, en slaat het op in zijn BIOS.
Geheugen bijplaatsen is het makkelijkste van alle hardware klusjes van je PC...
Koekje...
[update]
Als je een AGP-slot hebt, zit er waarschijnlijk je huidige videokaart in. Ik hoop voor je dat het geen "merk" PC is ? (Zoals Compaq, Dell, HP, Packard Hell, IBM ?)
[/update]
Aannames zijn fataal.
nee het is geen "Merk" pc
het is een unie computer van PCI dat nu na 20 jjar failliet is. (PII2 350 64mb 8x4x32 brander, 48x cd-rom)
moet ik dan de a50 speedstar videokaart eruit halen en de geforce2 blablabla er in zetten of zet je hem erbij?
(domme vragen waarschijnlijk, maar ja je moet ergens beginnen)
het is een unie computer van PCI dat nu na 20 jjar failliet is. (PII2 350 64mb 8x4x32 brander, 48x cd-rom)
moet ik dan de a50 speedstar videokaart eruit halen en de geforce2 blablabla er in zetten of zet je hem erbij?
(domme vragen waarschijnlijk, maar ja je moet ergens beginnen)
Aangezien iedere PC maar één AGP-slot heeft, en dat daar nu waarschijnlijk je huidige videokaart erin zit, moet je de oude eruit halen, nieuwe erin stoppen, en opstarten, en zorgen dat je de drivers bij de hand hebt.
Gezien het feit dat je een P2-350 hebt, heb je trouwens minimaal PC100 gehuegen nodig, dus koop maar PC133, da's geen ruk duurder, maar daar kun je wel langer mee vooruit. (Kun je ook voor eventueel later iets anders gebruiken.)
Gezien het feit dat je een P2-350 hebt, heb je trouwens minimaal PC100 gehuegen nodig, dus koop maar PC133, da's geen ruk duurder, maar daar kun je wel langer mee vooruit. (Kun je ook voor eventueel later iets anders gebruiken.)
Aannames zijn fataal.
hoe werkt dat allemaal met die drivers enzo, want ik hoor er heel veel van (meestal negatief).
normaal gesproken mag deze geforce toch geen probleem opleveren in een comp (hoor hier vaak dat ie kraakt en beeld slecht is).
voor de rest bedankt voor de antwoorden
(misschien heb ik nog wel weer meer vragen)
normaal gesproken mag deze geforce toch geen probleem opleveren in een comp (hoor hier vaak dat ie kraakt en beeld slecht is).
voor de rest bedankt voor de antwoorden
(misschien heb ik nog wel weer meer vragen)
Valt wel mee, gewoon de driverCD in je CD-rom stoppen, en als Windows er om vraagt de CD-Rom aanwijzen.
Als dat niet werkt, staat er op de CD altijd wel een setup.exe of zo.
Als je eenmaal een beetje handiger bent in die dingen, (veel GoT lezen !) kun je ze zelf eens een keer een nieuwere versie downloaden.
Geloof, met de tips die ik je nu heb gegeven, kom je er wel uit. Ik ga er in ieder geval nu vandoor, misschien dat anderen nog nuttige tips voor je hebben, maar dat kan ik me niet voorstellen, want je hebt nu bijna een stappenplan.
Geloof, het klinkt stukken moeilijker dan het in de praktijk is.
Succes ermee !
Als dat niet werkt, staat er op de CD altijd wel een setup.exe of zo.
Als je eenmaal een beetje handiger bent in die dingen, (veel GoT lezen !) kun je ze zelf eens een keer een nieuwere versie downloaden.
Geloof, met de tips die ik je nu heb gegeven, kom je er wel uit. Ik ga er in ieder geval nu vandoor, misschien dat anderen nog nuttige tips voor je hebben, maar dat kan ik me niet voorstellen, want je hebt nu bijna een stappenplan.
Geloof, het klinkt stukken moeilijker dan het in de praktijk is.
Succes ermee !
Aannames zijn fataal.
nou gameover,
bedankt voor alle tips en je stappenplan!!!!!!!!!!!!
eindlijk weer eens een duidlijk simpel antwoord zonder allerlei offtopic dingetjes of irritant links.
voor de rest neem ik nog aan dat ik sdramm heb en dat dat dimm is (ofzo iets, nog een beetje vaag, geen zin om this te komen met zooi die niet past)
GAMEOVER THNX
bedankt voor alle tips en je stappenplan!!!!!!!!!!!!
eindlijk weer eens een duidlijk simpel antwoord zonder allerlei offtopic dingetjes of irritant links.
voor de rest neem ik nog aan dat ik sdramm heb en dat dat dimm is (ofzo iets, nog een beetje vaag, geen zin om this te komen met zooi die niet past)
GAMEOVER THNX
Pagina: 1