Toon posts:

mix in stukjes knippen

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gentlemen,

Kon het helaas niet vinden via de zoekfunctie maar ik denk dat hier wel meer mensen mee zitten: nl. hoe maak ik meerdere tracks in een lange mp3 mix??
Vaak download ik een mix van 70 minuten en daar wil dan bijvoorbeeld 15 tracks van maken en dan met 0 seconden pauze in Nero weer aan elkaar plakken. Maar moet ik nou echt met CoolEdit de mix in 15 delen gaan knippen, ze vervolgens allemaal als losse wav-jes opslaan en ze dan weer aan elkaar gaan plakken. Heel veel moeite lijkt me en vaak wordt het toch niet helemaal top met die 0 seconden pauze optie...
Andere suggesties???

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 11:24

Zoefff

❤ 

Gebruik er MusiCutter voor, werkt perfect.

Je kan de bestanden verknippen aan de hand van een .cue sheet die vaak met zulk soort mixes mee word geleverd, maar het kan ook gewoon handmatig. Tik alle tijden in dat er geknipt moet worden, en hij doet het autmatisch voor je :)

http://musicutter.host.sk/

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als "medzijk" dan toch van plan is om de tracks te gaan branden is het onzinnig om de MP3 op te splitsen in MP3-tracks. Door beperkingen in het MP3-formaat zullen de eerste samples van een MP3 steeds fout zijn. Daarnaast is de framelengte van MP3 verschillend van die van audio-cd. Dat geeft als gevolg dat aan het einde van een track een korte variabele stilte kan komen te staan na het branden (de MP3 wordt real-time omgezet naar WAV CD-DA). Ook de offset van encoder kan roet in het eten gooien bij de trackovergangen.

Bij gewone cd's heeft dan geen invloed omdat de nummers toch met stilte beginnen en in stilte eindigen. Echter, bij live- en mix-cd's is er applaus of muziek op de track-overgangen. Eerder vernoemde factoren zorgen ervoor dat de overgang nooit perfect kan zijn.

Als je toch tracks wil, én MP3 én onhoorbare overgangen, dan moet je de hele boel in 1 MP3 houden en een CUE sheet gebruiken voor de track posities. Dat is de enige perfecte manier.

Als er geen CUE sheet ter beschikking is en aangezien "medzijk" toch meteen op cd brandt is het veel interessanter om de MP3 naar WAV te converteren voor het branden (Met de WinAMP diskwriter plugin, RazorLAME en elke andere degelijke decoder) en dan pas op te splitsen zoals de vraagsteller al deed met CoolEdit. WAV is een verliesvrij formaat en kent de eerder genoemde nadelen van MP3 niet. De WAV bestanden kun je dan probleemloos met pauze 0 op cd zetten.
Heb je wel een CUE sheet dan kun je de WAV automatisch laten splitsen aan de hand hiervan, maar het is sneller als je het WAV+CUE formaat gebruikt om te branden. EAC, CDRWin, Nero, Feurio! ondersteunen WAV+CUE. Enkele programma's aanvaarden zelfs MP3+CUE zodat je niet eens hoeft te decoderen. Je kan ook zelf je CUE sheet schrijven. EAC bijvoorbeeld heeft een grafische CUE sheet editor.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14

mno

Als je geen CUE-sheet hebt en je wil de MP3 toch in stukjes als audioCD branden kan je heel goed Feurio gebruiken om de 'knippen' aan te brengen. Het is dan niet eens nodig om het om te zetten naar WAV en de MP3 blijft gewoon als 1 stuk. Feurio onthoudt gewoon voor je waar het volgende nummer begint en maakt daar op je audioCD een nieuwe track aan.

Gewoon rösti

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12 15:08
:o

En de GoT-dames dan?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen? :?

- Sleep je XXX MB file naar een nieuwe Audio-CD in Nero.
- Rechtermuis op de track en klik op Properties.
- Klik op Indexes, Limits, Split en Split de track in X keer 5 min bv.

Verwijderd

Medzik, Met Cool edit pro speel je de MP3 af en kun je op de door jouw gewenste momenten een cue, track-cue of index-cue zetten! Daarna sla je het op als een cue-sheet.

Samen met de mp3 in een directory plaatsen. Nero starten en kiezen voor file-open, cue sheet. Hij opent meteen de MP3 erbij en toedeledoki, daar is de CD zonder pauses.

Op deze manier komen Tiesto, Paul en Armin een stuk beter uit de verf!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 07:57:
Waarom zo moeilijk doen? :?

- Sleep je XXX MB file naar een nieuwe Audio-CD in Nero.
- Rechtermuis op de track en klik op Properties.
- Klik op Indexes, Limits, Split en Split de track in X keer 5 min bv.
ja idd, kippetje
waarom moeilijk doen als t makkelijk kan
zo doe ik t ook altijd en werkt prima!!!
Pagina: 1