Toon posts:

athlon 1.1 thunderbird overklocken

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht op topic, maar kan weinig over deze proc. vinden.
Heb ook al op tomshardware gekeken, maar omdat ik hier niet in thuis ben, vraag ik het graag aan jullie wat mogelijk is met mobo ten opzichte van proc.

Heb deze week een epox EP-8RDA+ gekoopt, en een kingston 2700 DDR 512 mb. :*)

hen een koeler voor AMD tot 2000 mhz, met artic silver.
temp . nu is 42 graden.
Hoe en wat is mogelijk met deze combo, max en betrouwbaar.

hoor over fsb, en voltages.
ook schijnt men de DDR te kunnen verhogen?

Alvast bedankt

Edje

Verwijderd

Dat blijft gewoon testen, de thunderbirds zijn nooit echt super te klokken. Misschien heb jij wel een slechte chip en kom je mar 50 MHz hoger, misschien ook wel een paar 100. En waarom probeer je het niet gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
wil het wel proberen, maar waar begin ik, en wat doe ik het eerste?

Edje

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 10:53
stoppen met groeten ;)

en de FAQs lezen

Verwijderd

ehh gewoon in je bios kijken en goed op je temps letten! en niet te hoog je vcore instellen anders gaat je cpu kapot. maar dit is allemaal te vinden op tweakers search. :/

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Vcore gaat meestal automatisch en dat is voor een tunderbird prima. Die hoef je niet zelf in te stellen. begin met je fsb op 140 te zetten ( als je 133 hebt tenminste ). check je temps dan naar windows daar temps checken. spelletje spelen of benchmark alssie stabiel blijft en temps ook. ga je stapje hoger.

Even niets...

Verwijderd

Als eerste wil je weten wat voor een stepping je hebt. Heb je een AXIA core dan ben je blij.
Ik heb zelf een 1200 met AXIA core. Die deed 1533 mhz met 2.05 volt.
Dus de stepping heb je nodig om wat zinnigs te zeggen.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:22:
Dat blijft gewoon testen, de thunderbirds zijn nooit echt super te klokken. Misschien heb jij wel een slechte chip en kom je mar 50 MHz hoger, misschien ook wel een paar 100. En waarom probeer je het niet gewoon?
Ik heb een Thunderbird 1 GHZ met een AXIA core, ik heb een Gateway miditower zonder casefans en ik gebruik een standaard Cooler Master voor op mijn cpu en ik kan zonder problemen overklokken naar iets van 1333 mhz. Ik heb weleens verder geklokt naar 1396 mhz maar dan gaat de cpu hard richting de 60 graden en dan wordt ie gewoon te warm. Ik denk ook dat mijn SpecTec PC133 geheugen een bottleneck vormt, alhoewel mijn geheugen nu op CAS2 en 151 mhz loopt.

Bepaalde THunderbirds zijn dus wel degelijk heel goed over te klokken. Ik heb overigens nog steeds een Asus A7V133, prima mobo om over te klokken. Met de juiste koeling ga ik over de 1400 mhz heen, geen enkel probleem.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
wat voor koeling heb je exact edje?

Even niets...

Verwijderd

mocht het zo zijn dat je de AYHJA core hebt dus net als is ik dan kan je wel best ver komen 1400@1700 op 2.05vcore mod >:) het is gewoon kwestie van proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:34:
wil het wel proberen, maar waar begin ik, en wat doe ik het eerste?

Edje
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)
MegaJurk schreef op 30 april 2003 @ 11:40:
[...]

Bepaalde THunderbirds zijn dus wel degelijk heel goed over te klokken. Ik heb overigens nog steeds een Asus A7V133, prima mobo om over te klokken. Met de juiste koeling ga ik over de 1400 mhz heen, geen enkel probleem.
Als je de beste Thunderbird ongeveer 40 % kan klokken vind ik dat nog niet geweldig. Vergelijk het eens met een Tbred of een Northwood, dat zijn echt goede klokkers. Thunderbirds wil ik dus niet echt goede klokkers noemen, ze worden ook nog eens erg heet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 11:45 ]

Verwijderd

jah oke maar een Tbred gebruikt veel minder vcore dus makkelijk te overclocken en Amd athlon thunderbird draait standaard op 1.775 volgens mij en hij gebruikt 75watt aanstroom dat is niet niks dan mag je wel blij zijn als je 40% overclockt.

Verwijderd

Ja maar tbird is tbird . En xp tb is sneller want het doet meer werk per clock . De goedkoopste Athlon XP is nog steeds sneller als een Tbird . Je kan een xp1700 haalen voor €60 .Met die Epox mobo niks houd je tegen om het standaard op xp2600 te loopen zolang de rest van je PC mee kan gaan.

Ik zelf had een tbird 1.3 end die ding was erg . Nu me xp1700 lekker :D.

Vegito je signature zegt dat je een lekker geclockte tbird hebt dus jij kan altijd gelijk hebben . Zo ver ik het weet is de athlon xp makkelijker

Verwijderd

jah ik ga ook binnenkort upgrade naar een xp 1700 die ga ik dan overclocken samen met de epox 8rda3+ en samsung geheugen. een amd xp is zowiezo makkelijker te overclocken. natuurlijk met je juiste core code anders ziet je ook nix mee op

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 13:01 ]

Verwijderd

Allemachtig wat kunnen jullie af en toe een onzin posten zeg.. Dan bedoel ik dus de replies :/
thijs_cramer schreef op 30 April 2003 @ 11:38:
Vcore gaat meestal automatisch en dat is voor een tunderbird prima. Die hoef je niet zelf in te stellen. begin met je fsb op 140 te zetten ( als je 133 hebt tenminste ). check je temps dan naar windows daar temps checken. spelletje spelen of benchmark alssie stabiel blijft en temps ook. ga je stapje hoger.
Vcore automatisch? :X :X
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:59:
jah oke maar een Tbred gebruikt veel minder vcore dus makkelijk te overclocken en Amd athlon thunderbird draait standaard op 1.775 volgens mij en hij gebruikt 75watt aanstroom dat is niet niks dan mag je wel blij zijn als je 40% overclockt.
:X :X Het zijn hele andere cores kerel ;)

Aan de TS:
Je stelt vragen die een beetje te basic zijn voor GoT. Lees de FAQ even:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

En daarna kun je over je mobo hier nog wat vragen kwijt NADAT je de startposts van die draad heb gelezen:
-=Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic Deel 5=-
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.