[XP] 2x Explorer.exe ?!

Pagina: 1
Acties:

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 19-03-2017 12:55 ]

Verwijderd

Volgens mij is dat heel normaal.

Explorer is in eerste instantie je shell, en in tweede instantie een (soort internet) explorer voor je locale bestanden.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb dit: (XP sp1)
Als ik een explorer open via de quicklaunch start hij een extra explorer.exe process, echter dat is niet meer dan een startup procesje voor een nieuwe thread in het gecentraliseerde explorer.exe process. Alle explorer 'threads' zitten in dat ene explorer proces. Als jij via my computer open of browse clickt, dan opent dat gui element automatisch een nieuwe thread in het centrale explorer proces en je ziet dan geen extra proces. 'My computer' maakt deel uit van de shell, wat de visualisatie is van de start-thread in het centrale explorer proces.

Het kan zijn dat jij de optie 'Lauch windows in a separate process' hebt aangeklikt in de folder options in explorer. Open een explorer window -> tools -> options -> view tab -> check/uncheck optie

Dingen die dus direct IN de shell worden opgestart draaien in het explorer process, dingen die via shortcuts worden opgestart draaien initieel NIET in het explorer process en worden daar ondergebracht wanneer je NIET 'Lauch folder windows in a separate process' hebt aangecheckt. (Althans, dit is de bedoeling)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
-RMW- schreef op 30 April 2003 @ 11:08:
Ik heb dit probleem al eens eerder gepost maar niemand die me kon helpen destijds. Tweede poging dan maar :)

Als ik een map op m'n desktop open, krijg ik altijd in de task manager een *tweede* explorer.exe. Als ik die afsluilt, sluit ik *alleen* die map af.

Maar als ik My Computer open, krijg ik deze niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Geen virus.
Bij Weergave in de Mapopties staat een optie:
"Mapvensters in een afzonderlijk proces openen" -> Voor de shell dus 1x Explorer.exe en als je dan een echte MAP (niet Deze Computer, is virtueel, onderdeel van de shell) opent, krijg je er nog een bij. Kijk eens of die bij jou aanstaat.

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 19-03-2017 12:55 ]