if broken it is, fix it you should
Verwijderd
Nee das niet het probleem, als je er rechts op klikt krijg je standaard "voorbeeld"ipv openen (onder openen staan wel de programma's die ik gebruik).Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:06:
Dan moet je instellen dat er een ander programma geopend moet worden als je zo'n file aanklikt, lijkt me niet al te moeilijk...
Verwijderd
Ik heb ze gewoon allebeielgringo schreef op 30 April 2003 @ 11:11:
Nee das niet het probleem, als je er rechts op klikt krijg je standaard "voorbeeld"ipv openen (onder openen staan wel de programma's die ik gebruik).
Ik ook en voorbeeld is standaard en dat wil ik niet
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:06:
Dan moet je instellen dat er een ander programma geopend moet worden als je zo'n file aanklikt, lijkt me niet al te moeilijk...
EDIT: Oops dat zit er bij mij niet bij terwiijl het wel kon werken! Maar misschien is het een service? Of kun je het in GROEPSBELEID aanpassen?!?!
[ Voor 36% gewijzigd door serhat op 30-04-2003 12:54 ]
VOlgens mij ergens in het register of microsfot viewer deinstalleren wat niet kan....serhat schreef op 30 April 2003 @ 12:51:
Je kan via mapopties en de extensie selecteren en dan GEAVANCEERD en dan de VOORBEELD actie verwijderen! Dan gaat hij weg als het goed is!
EDIT: Oops dat zit er bij mij niet bij terwiijl het wel kon werken! Maar misschien is het een service? Of kun je het in GROEPSBELEID aanpassen?!?!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Maar dan staat voorbeeld er nog wel, hoe krijg ik die dan weg?F_J_K schreef op 30 April 2003 @ 13:21:
Eerste hit die ik vond bij zoeken naar 'XP preview jpg': [rml]d-super in "[ XP] automatische preview van plaatjes u"[/rml]
Zoek in het register naar de term die je ziet en je zou het tegen moeten komen. Ik heb hier geen XP tot mn beschikking, maar zoek op de karakters vanaf de onderstreepte letter (dus als er staat voorbeeld, zoek je op oorbeeld
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 01-05-2003 00:20 . Reden: alcohol is bad, mkay :+ ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
"Voorbeeld" wordt niet gevonden in XP register, ik wil dus gewoon microsoft viewer eraf.....F_J_K schreef op 01 May 2003 @ 00:19:
Standaard is het dan niet meer?
Zoek in het register naar de term die je ziet en je zou het tegen moeten komen. Ik heb hier geen XP tot mn beschikking, maar zoek op de karakters vanaf de onderstreepte letter (dus als er staat voorbeeld, zoek je op oorbeeld)
Met win98 ging dit veel makkelijker
ik ben zelf wel blij met de optie om het bestandje te bekijken met de windows viewer. echter, normaal dubbelklikte ik altijd (voorbeeld = default action) en dat werkte ook zegmaar.
ik krijg nu altijd de melding (Als ik dubbelklik en dus van het voorbeeld gebruik maak) "geen voorbeeld beschikbaar".
Als ik het plaatje echter aanklik met de rechtermuisknop en ik kies voor "Openen met -> Windows Viewer" dan werkt het wel.
Any ideas of de standaard actie (dubbelklik) gewoon weer te laten werken?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Werkt het met de nieuwe user ? Zou ik eerst eens naar kijken.party42 schreef op 10 februari 2004 @ 22:20:
welke registry settings gaat het dan om?
Welk type plaatje ? Misschien even de standaard actie voor het bestandstype bekijken in het tabblad 'File types' van 'Folder Options' in het configuratiescherm.
Of heb je dit met alle bestandsformaten plaatjes ?
Bestandsextensie en preview mogelijkheid werken met de default openmethode afaik. Heb je toevallig een programma verwijderd ?
Settings van bestandstypen vind je in HKEY_CLASSES_ROOT
Staat daar alles goed ....
Welke windowsversie en alle allerlaatste patches binnen ?
Kortom : info wanted
[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 11-02-2004 03:48 . Reden: iets duidelijker :P ]
• Open explorer (maakt niet uit welke map)
• Klik op Extra, dan op Mapopties...
• Klik op het tabblad Bestandstypes
• Zoek de gewenste extensie (.jpeg bijvoorbeeld)
klikbaar 8)• Klik dan op geavanceerd
• Klik op de actie die je standaard wilt laten uitvoeren bij een dubbelklik
• Klik dan op de Standaard button
• Klik overal op OK
Laat even weten of dit ok is wat je bedoelde, en of het gelukt is.
Dus het bestandstype jpeg heeft bij "geavanceerd" inderdaad de optie "openen". Dit werkt gewoon, echter de default waarde (op dubbelklik) is "Voorbeeld openen". Deze actie staat niet gedefinieerd in het "geavanceerd" scherm.
nog niet geprobeerd. zie mijn vraag onder de betreffende opmerking: "welke registry setting gaat het dan om?".Werkt het met de nieuwe user ? Zou ik eerst eens naar kijken.
zie topic starter. Ik ga niet voor niets verder met een topic. De situaties zijn dus bijna identiek. Maargoed, Jpeg, Gif etc.Welk type plaatje ?
Zie mijn verhaal hierboven.Misschien even de standaard actie voor het bestandstype bekijken in het tabblad 'File types' van 'Folder Options' in het configuratiescherm.
Define "alle". In ieder geval alle aan de Windows Viewer gekoppelde bestanden.Of heb je dit met alle bestandsformaten plaatjes ?
Nee dus. Zie mijn verhaal hierboven.Bestandsextensie en preview mogelijkheid werken met de default openmethode afaik.
Niet dat ik weet...Heb je toevallig een programma verwijderd ?
Lol, da's nog vrij globaal...Settings van bestandstypen vind je in HKEY_CLASSES_ROOT
Zie TS, WinXP dus. Alle patches en SP's zijn binnen.Welke windowsversie en alle allerlaatste patches binnen ?
Viel dus wel mee met het ontbreken van info, je had gewoon even de TS moeten lezen. Dan had je ook niet me faq hoeven te gooien...
Verwijderd
Mensen,
Rechts klik op een jpg/bmp/....
Kies "Openen met", dan "Kies programma"
Selecteer dan het programma dat je altijd wilt laten openen met een dubbelklik.(dus niet windows-viewer)
En plaats dan een vinkje bij "Dit type bestand altijd openen met dit programma"
En dan ok-en