Toon posts:

Eindelijk bij xs4all een antivirus filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Xs4all gefeliciteerd met je 10 jarige bestaan! En voor ons als users krijgen we
een antivirus filter cadeau! ( per 1 mei )
Andere providers hadden dit al maar ik ben zeer content met het feit dat xs4all dit ook gaat doen!

stukje van hun nieuwsbrief:
De medewerkers van XS4ALL zijn bijzonder trots op het feit dat XS4ALL al tien jaar een leidende rol binnen de Nederlandse internetgemeenschap vervult. Dit wil XS4ALL vieren, samen met haar klanten en andere geïnteresseerden. Aangezien klanten van XS4ALL zich vaker lid van een vereniging voelen dan klant van een commercieel bedrijf, organiseert XS4ALL op 23 juni a.s. een "Algemene Leden Vergadering". XS4ALL zal tijdens deze ALV verantwoording afleggen over de afgelopen 10 jaar, vooruitblikken op de toekomst en klanten informeren over de nieuwste ontwikkelingen op internet. Alle klanten van XS4ALL kunnen vanaf 1 mei kosteloos een e-mail VirusFilter activeren. Met dit cadeau kunnen klanten virussen al op netwerkniveau tegenhouden. In de loop van 2003 organiseert XS4ALL verder een aantal feesten om haar tien jarig bestaan te vieren.

Verwijderd

ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dat soort virusscanners. gaan er toch bepaalde mensen zijn die denken dat ze geen virusscanner meer nodig hebben, en dat is pas link.

ze moeten gewoon een gratis complete virusscanner met firewall geven, of helemaal niets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 10:41:
ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dat soort virusscanners. gaan er toch bepaalde mensen zijn die denken dat ze geen virusscanner meer nodig hebben, en dat is pas link.

ze moeten gewoon een gratis complete virusscanner met firewall geven, of helemaal niets.
Die gratis virusscanner zit al jaren in het abbo van xs4all hoor, okay de firewall niet maar hey zat share/freeware op tucows.xs4all.nl :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 10:44:
[...]

Die gratis virusscanner zit al jaren in het abbo van xs4all hoor, okay de firewall niet maar hey zat share/freeware op tucows.xs4all.nl :)
wist ik niet. maar waar slaat die nieuwe service dan op?

Verwijderd

De nieuwe service is een virusscanner op hun mailserver die je in kan schakelen, een extra bescherming dus voor het geval je geen of een niet uptodate virusscanner op je pc hebt.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 10:47:
[...]

wist ik niet. maar waar slaat die nieuwe service dan op?
Om zichzelf te beschermen, door al die virusmailtjes van geïnfecteerde klanten komen de mailservers van Xs4all tijdens die uitbraken in de problemen en dat hebben ze liever niet. :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

jaja. maar ik bedoel meer: xs4all levert dus blijkbaar al jaren een gratis virusscanner,en nu besluiten ze ineens om alle mailtjes te gaan scannen. beetje dubbelop lijkt me.

ik bedoel: hoeveel mensen zouden nog rondsurfen zonder virusscanner/firewall? ik ken eerlijk gezegd heel weinig mensen die dat doen.

Verwijderd

ik kreeg pgp firewall software bij me abo hoor (van xs4all)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 11:08:
ik bedoel: hoeveel mensen zouden nog rondsurfen zonder virusscanner/firewall? ik ken eerlijk gezegd heel weinig mensen die dat doen.
Geloof me, er zijn zat mensen die dat doen, met de (imho) vrij arrogante houding "dat overkomt mij toch niet". Dan opeens wordt je gebeld of je hun PC kan fixen want hij doet het niet.

Helemaal vol met virussen, pr0n dailers, lop.com :/
Zet je er een antivirusprogramma voor ze op, elke popup die waarschuwt dat ze hun scanner moeten updaten negeren ze, en dan vinden ze het gek dat ze een tijdje daarna weer een virus te pakken hebben.
En wie zijn schuld is dat altijd? Die rotcomputer natuurlijk :z

* Rafe kan daar zo moe van worden... ze kunnen gewoon niet toegeven dat ze zelf te stom zijn om uit hun doppen te kijken met wat ze allemaal aanklikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 30-04-2003 11:17 ]

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bij http://service.xs4all.nl kan je inloggen als abbonee en mcaffee downloaden... echt prima service dus ik snap dit ook niet echt helemaal... (natuurlijk wel makkelijk)

I intend to live forever - so far, so good.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09
Nou, het scheelt xs4all traffic (en bij veel klanten X veel virussen kan dat HARD oplopen) en het scheelt de klant meldingen van zijn virusscanner.

XS4ALL is echt niet de enige die serverside op virussen scanned. Ik hoor jullie toch ook niet klagen dat Hotmail op virusses scanned?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
het scheelt denk ik al als mijn NAV een hele stroom van virussen niet hoef tegen te houden zo bedoelde ik het eigenlijk

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jemig, als je hier over gaat zeuren dat dit geen goede actie van ze is ben je echt een enorme zeurdoos zeg.
Ze bieden extra service aan, om de boel nog veiliger te maken.. nee, is het weer niet goed. |:(

Een prima actie dit. Ikzelf draai meestal ook wel een virusscanner, maar de enige weg waardoor ik tot nu toe virussen binnen heb gekregen is via E-mail! Meestal valt het dan wel zo op, zodat er opzich geen virusscanner voor nodig is, maar oke.
Ik denk ook; als je geen programma's download, niks geen filetransfer accepteerd via MSN en op vragen of je een progsel van een website wilt installeren gewoon 'No' kiest, dan zijn er behalve email toch geen mogelijkheden meer om besmet te raken via e-mail. Dus met zo'n filter hebben een aantal personen inderdaad geen virusscanner meer nodig. :)

🌞🍃

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 20:23
Wanneer er een computer op het internet kan of een bedrijfsnetwerk zit dan moet er (vind ik) altijd een antivirus op. Virussen worden dan wel hoofdzakelijk via de e-mail binnengehaald, maar Kazaa haalt ook een hoop binnen.

Zelfs tijdens het surfen komen er virussen binnen zonder dat je wat installeert.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Tonnetje schreef op 30 april 2003 @ 13:19:
Wanneer er een computer op het internet kan of een bedrijfsnetwerk zit dan moet er (vind ik) altijd een antivirus op. Virussen worden dan wel hoofdzakelijk via de e-mail binnengehaald, maar Kazaa haalt ook een hoop binnen.

Zelfs tijdens het surfen komen er virussen binnen zonder dat je wat installeert.
ik ben eigenlijk wel voor een verplicht computerrijbewijs. zou je gewoon moeten kunnen halen op de middelbare school ofzo.

Verwijderd

Zolang er personen rondlopen die geen virusscanner installeren en bij houden is zo'n serverside scan alleen maar toe te juichen.

Verwijderd

tja, ik heb wel een virusscanner, maar deze staat eigelijk altijd uit. De achtergrond scan dan he. Ik zie geen reden om hem aan te zetten. Werk al sinds de msx met pcs' en heb zelden een virus gehad. Als ik dan al een virus binnenkreeg was het mijn eigen schuld. rare e-mails gewoon deleten, nee drukken bij sites als je het niet vertrouwd en gewoon e-mule gebruiken voor file-share. Hoe zou ik dan in vredesnaam een virus binnen moeten krijgen :?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Maar als je de klanten een virusscanner/firewall geeft (zoals Belgacom gedaan heeft met Norton Internet Security pack) krijg je een hoop n00bs die alles eerst verprutsen en dan naar de helpdesk bellen of veel problemen die we krijgen dat een firewall per ongeluk iets blokkeert dat niet moet (omdat klanten niet weten wat het is klikken ze nee en kunnen ze dan helemaal niet meer surfen)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 12:26
een zusje of moeder die ff snel een site of e-mail checkt op jouw pc misschien, of vriendin of vrouw what ever......

Verwijderd

Terence(x) schreef op 30 April 2003 @ 16:46:
een zusje of moeder die ff snel een site of e-mail checkt op jouw pc misschien, of vriendin of vrouw what ever......
kijk dat is natuurlijk weer waar, die vriendinnen zijn lastig wat dat betreft ja, al zijn sommige goed afgericht om alleen hotmail te openen O-)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tonnetje schreef op 30 april 2003 @ 13:19:
Browser een beetje beveiligen doet dan wonderen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Tonnetje schreef op 30 April 2003 @ 13:19:

Ik denk dat op een bedrijfsnetwerk sowieso geen Kazaa hoort te draaien... Dat voorkomt een hoop problemen :)
Pagina: 1