[Beamer] Vaag schaduw effect, ideeen welkom.

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Het gaat om een ASK A9 beamer en het volgende is het geval.

Als je de beamer opstart dan krijg je het standaard welkom scherm van ASK, dit beeld is helemaal perfect ook als de beamer bv een uur aanstaat, ook blijft het beeld perfect als je door alle instelling menus gaat.

Maar zodra je een vga signaal op 1 van de 2 source ingangen zet, krijgt het beeld een schadow effect, een voorbeeld hiervan is bv text uit een word document, de text is gewoon 100% helder en duidelijk maar naast elke letter zie je een schaduw letter met ongeveer een sterkte van 50%.
Dit zelfde doet zich over het hele beeld voor en niet alleen bij text, je hele desktop zie je dus dubbel.
Als je nu via de afstandsbediening de menu instellingen wil veranderen dan hebben de menu`s dus ook een schaduw effect.

Als je het vga signaal weghaald blijft het schaduw effect aanwezig, pas als je de beamer uitzet en weer aan zet verdwijnt het effect.

Dingen die ik geprobeerd heb: Andere vga kabels, 1 voor 1 elke LCD losgekoppeld en steeds weer 1 aangesloten tot alle combinaties geprobeerd waren.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
lijkt mij meer een firmware probleem, zeker als het probleem weg is bij herstart
contacteer de firma zou'k zeggen :)

• spokey
Het is een Beamer van 3 jaar oud nu, dus firmware lijkt mij erugh raar en het probleem is ook alleen weg als je hem dus restart zonder een aangesloten vga kabel.

Verwijderd

Dat klinkt als een storend iets in je bekabeling. Wat voor kabel gerbruik je, zittten daar ook van die ferriet-kernen om?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

als je weet van welke fabriek het komt (merk) zou ik zeker ff contact op nemen.

Verwijderd

Ik denk dat je een goedkope (lange) kabel gebruikt. Dan treedt er echo op in de kabel en krijg je dat het signaal 2x of zelfs vaker met een steeds lagere amplitude heen en weer "bounched". Probeer het eens met een korte kwaliteitskabel.

• spokey
De fabriekant zegt dus, we gooien er wel een nieuw "mainboard" in met het lieve sommetje van 1500 € en dan garanderen ze niet dat het goed is.

Ik heb ook al een kabel direct op de print gesoldeerd gehad ook dat loste het niet op, ik zat zelf te denken aan een "lekkende" hsync op de print of iets in die geest.

Verwijderd

In dat geval zou het testbeeld ook vernaggeld moeten zijn. Ik zou het toch in de kabel zoeken, heb je al eens zo'n ferrietkern geprobeerd?

Zie deze voor een goede uitleg:
Part in "Kabelsignaal slecht met nieuwe tv"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 17:44 ]

• spokey
Ik zal die topic 1ns ff doorlezen, maar de kabel die ik gebruik heeft aan beide kanten van de kabel een blokkie zitten, de kabel was ook het 1ste wat ik dacht, daarom heb ik van een monitor de kabel afgehaald en die direct op de print gesoldeerd (ding heeft vage d-sub connectors dus dat was makkelijker) en ook die kabel had een kern er omheen en was erugh kort en toch zelfde effect.

Pagina: 1