Toon posts:

Shutdownprobleem GA-8INXP1394

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe mobo gekocht met 2,4 Ghz en Dual DDR (Samsung).

WinXP pro geinstalleerd, alle updates opgehaald bij Microsoft.

Aan het einde van de dag compu afsluiten en hoor maar!

Winxp doet de shutdown prima, maar als het systeem dan daadwerkelijk uitmoet herstart de boel :?

Voor de volledigheid, de DPVRM (dual power) model zit er in en als voeding gebruik ik de truepower 480 Watt van Antec

Heb de bios al afgezocht naar eventuele foutieve instellingen en ook Gigabyte heeft nog geen bios updates uitgegeven.

Iemand een idee?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

In de search is veel te vinden over dit probleem, misschien dat je hier een mogelijke oplossing kan vinden.
Ik denk echter niet dat het in je bios zit maar meer een conflict in Windows. Heb je het volgende al geprobeerd:

Control Panel > Performance and Maintenance > System > Advanced > Startup and Recovery Settings > Automatically restart

Het kan namelijk zijn dat er bij het afsluiten een of andere driver niet correct afgesloten wordt.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Kijk eens bij je BIOS en zet daar alles uit van WOL (Wake on Lan) en WON (Wake on modem) enzo, en kijk eens bij je Power Management. Je kunt ook ff searchen in de forums ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search van GoT al helemaal afgespeurd, maar daar zat geen oplossing bij!

De instelling van Windows ben ik ook al nagelopen en de vink bij automatically restart uitgezet. Echter dat geen oplossing.

Het vreemde is, Windows sluit helemaal af. De compu moet dan de stroom afsluiten, en hier gaat het mis. Het lijkt erop dat de computer uit gaat, maar start daarna weer. Alle lampjes gaan uit (alsof de computer uitgaat), maar start direct weer.

Vreemde zaak, wie heeft nog ander advies?