Dedicated hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
Omdat mijn vorige topic spoorloos verdwenen is, post ik em ongeveer opnieuw :P

Maar mijn probleem is; ik moet een server hebben, 100 mbits en redelijk stevig. Want mijn vader wil wat hosting hebben enz.. Nu kwam ik erachter dat je voor rond de 100 dollar wel wat kon krijgen (rackshack). Dat leek me wel wat.

Maar nu heb ik wat rondgevraagd en kwam erachter dat rackshack zoongeveer geen service levert en dat alle software verouderd is, ik zoek dus een up-to-date linux server, maar ik kan het wel updaten enzo, maar ik weet niet of rackshack dan de goede keuze is en hoe ik dit eigenlijk zou moeten aanpakken.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe (ik host wel een op een bakje thuis :P)...

Nu ben ik benieuwd hoe jullie dit doen en of jullie tips hebben (graag geen gespam van "die is goed"). Alvast bedankt..

|>

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 14:01
Waarom dedicated als je zelf je software wilt updaten? Kun je toch net zogoed colocated nemen? Is goedkoper ook!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

En flexibeler, en makkelijker goedkoop in nederland onder te brengen. :)

Verwijderd

Voor 100 euro/maand kun je in Nederland uitstekende colocation krijgen, moet je alleen nog even een servertje aanschaffen (=colocation). Dedication voor 100 euro/maand is gewoon zinloos om te zoeken, dan kom je waarsch alleen maar louche bedrijven tegen waar je echt geen zaken mee wilt doen.

• simon
Dus dedication is volledig afteraden? Hmm, dus ik moet echt niet rackshack.net bijv. hebben?

|>

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 19:12

aKra

Intentionally left blank.

Ligt eraan hoeveel je van LINUX/Windows afweet, als je denkt dat je dat goed onder de knie hebt is het geen probleem om een server te co-locaten...

Als je het niet zeker weet kan je beter een Managed Dedicated Server huren bij een goede webhost...

Komop...je bent vaak genoeg gewaarschuwd om niet te spammen / randjes opzoeken. Check over 5 min je mail :|
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:28:
Voor 100 euro/maand kun je in Nederland uitstekende colocation krijgen, moet je alleen nog even een servertje aanschaffen (=colocation). Dedication voor 100 euro/maand is gewoon zinloos om te zoeken, dan kom je waarsch alleen maar louche bedrijven tegen waar je echt geen zaken mee wilt doen.
Is trouwens niet waar vind ik... Want ik ken genoeg profi bedrijven waar niks mee aan de hand is die heel goedkoop Dedicated servers kunnen "verhuren".

[ Voor 63% gewijzigd door Xandrios op 30-04-2003 16:29 ]

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 19:26
Kijk eens op
http://www.dutchwebhosting.nl
en kies voor Virtual Webhosting, wellicht bied dat ook uitkomst voor je. Is een mooie oplossing en niet zo duur als dedicated.

Verwijderd

Simon schreef op 30 april 2003 @ 11:31:
Dus dedication is volledig afteraden? Hmm, dus ik moet echt niet rackshack.net bijv. hebben?
Dedication is niet af te raden, is alleen veel duurder (prijzen < 200 euro zijn vaak niet erg realistisch) en als je zelf je server zowel hardware als software matig kunt onderhouden, is het - zeker op langer termijn - veel goedkoper een server te colocaten. Bij veel bedrijven kun je ook een service/onderhouds contract bij je colocation nemen tegen een meerprijs, om bv hardware of software beheer deels uit handen te geven (bij bijvoorbeeld storingen).

• simon
DJ-B schreef op 30 april 2003 @ 11:37:
Kijk eens op
en kies voor Virtual Webhosting, wellicht bied dat ook uitkomst voor je. Is een mooie oplossing en niet zo duur als dedicated.
Das wel leuk en aardig, maar ik wil zelf ook wel echt kunnen klooien met linux en prutsen.. Zover ik weet is rackshack te doen, een kennis van me zit daar ook en die bevalt het wel.. Maar nu ben ik benieuwd naar hoe het 'nog meer' kan..

|>

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 19:12

aKra

Je kan dus "Co-Locaten" dat houdt in dat je een eigen computer op het Internet plaatst, en er alles mee kan doen wat je wilt! :)

Verwijderd

DJ-B schreef op 30 april 2003 @ 11:37:
Kijk eens op
Ik vermoed dat je de virtual private servers bedoelt ? Het hangt er vanaf waarom TS precies een eigen server zou willen. Als dat gaat om hoge bandbreedte-benodigdheden, dan is een VPS waarschijnlijk wat prijzig. Als het erom gaat dat hij zijn eigen software wil beheren en wat meer vrijheid wil hebben dan met een gewoon shared hosting pakket, dan is het inderdaad de ideale oplossing.

DutchWebHosting is niet de enige in Nederland die dit biedt; het kan zeker ook voor onder de 60 euro. Alleen is het wat lastiger te vinden aan het worden, omdat sommigen tegenwoordig de gewone reseller pakketten als VPS aanprijzen, terwijl je dan gewoon met een control panel als plesk zit opgescheept en je zelf verder helemaal geen configuraties aan kan passen en zeker niet dezelfde vrijheid hebt.

Verwijderd

Een VPS is ongeveer de grootste onzin in hostingland ooit. :D Zou dat niet eens in serieuze overweging nemen.

• killercow
  • Laatst online: 18-05 10:00

killercow

eth0

Een colocated oplossing kan veel goedkoper zijn dan een dedidcated oplossing zeker als je zelf de server bouwt en niet een heel erg sterke server nodig hebt maar wel lekker wil klooien.

Mijn bedrijf bied colocating aan vanaf 37 ,50 euro per maand voor 1 u met 20 gb traffic, Dit zijn dus veeeel lagere prijzen dan de prijzen die ze voor dedicated servers vragen, en ze zijn in veel gevallen zelfs lager dan de prijzen van virual hosting paketten.

Het enige punt is dus dat je een systeem moet bouwen in een 1 of 2 u kast welke je het grootste deel van je geld kost (250 euro) en dan zelf de hardware en licenties (voor linux dus geen licenties) daarin moet zetten / beheren maar aangezien 3 kwart van de mensen nog wel wat hardware heeft liggen hoeven ze dat meestal niet allemaal te kopen, en kan je dus voor een heel erg laag bedrag colocaten en hosten.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

killercow schreef op 30 april 2003 @ 12:03:
Mijn bedrijf bied colocating aan vanaf 37 ,50 euro per maand voor 1 u met 20 gb traffic, Dit zijn dus veeeel lagere prijzen dan de prijzen die ze voor dedicated servers vragen, en ze zijn in veel gevallen zelfs lager dan de prijzen van virual hosting paketten.
De vraag is alleen of iemand het zo leuk zou vinden colocatie af te nemen bij iemand die een reseller oid is van het welbekende bedrijf idomein/coloheaven (of een van de andere bedrijfsnamen die dit bedrijf heeft).... :)

Verder is er bij geen enkel serieus nederlands bedrijf voor die prijs colocation te verkrijgen, zeker niet als je in een wat beter netwerk wil staan zoals bij Trueserver oid.

• killercow

killercow

eth0

haha, leuk geprobeerd, ons domein draait nog op de server @ coloheaven (surehost nu), maar als je even verder gekeken had dan je neus lang is dan had je gezien dat we een aantal eigen racks in telecity 2 beheren. en dus allerminst bij idomein zitten, mocht je met niet geloven dan wil je uiteraard wel een keer een rondleiding geven en mischien zelf een aanbod doen aangezien dit toch echt mijn prijzen zijn en ook nog eens met de nodige marge.

ns2.innerheight.com draait op de nieuwe locatie maar ik ga niet m'n servers bij surehost weg trekken voordat m'n opzeg termijn afgelopen is.

edit:

ps, waarom heb jij precies de zelfde stock photo op jouw frontpage als idmein.nl ??

[ Voor 10% gewijzigd door killercow op 30-04-2003 12:18 ]

openkat.nl al gezien?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Simon schreef op 30 April 2003 @ 11:46:
Das wel leuk en aardig, maar ik wil zelf ook wel echt kunnen klooien met linux en prutsen.
Even iets anders dan, heb je zelf wel voldoende verstand van Linux?

Als je een colo bak hebt en je verprutst het, kan je weer een eind rijden om het te gaan maken. Is het niet verstandig om eerst ervaring op te doen (als je dat niet hebt)?

Verwijderd

killercow schreef op 30 April 2003 @ 12:16:
mocht je met niet geloven dan wil je uiteraard wel een keer een rondleiding geven en mischien zelf een aanbod doen aangezien dit toch echt mijn prijzen zijn en ook nog eens met de nodige marge.
Ik ken de prijzen, en daarom weet ik dat die prijzen niet realistisch zijn. Maargoed, geen zin om hier nou in discussie te gaan hierover. Het is wel vreemd dat elk Nederlands bedrijf die goed bekend staat allemaal een stuk duurder zijn... :z

Btw, ik geloof het inderdaad niet, geef me maar een rondleiding, gezellig. :)
ps, waarom heb jij precies de zelfde stock photo op jouw frontpage als idmein.nl ??
Deze foto's zijn gekocht, ik heb de licenties hiervan. Of idomein die heeft weet ik niet, maar ik heb ze in ieder geval wel. :) Als je op oa profiel pagina kijkt zie je nog meer uit de serie. Heb een hele cd vol met dit soort foto's...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 12:31 ]

Verwijderd

SPAM !!

check over 5 min je mail :)

[ Voor 130% gewijzigd door Xandrios op 30-04-2003 16:23 ]

• simon
saviour schreef op 30 April 2003 @ 12:20:
[...]
Even iets anders dan, heb je zelf wel voldoende verstand van Linux?

Als je een colo bak hebt en je verprutst het, kan je weer een eind rijden om het te gaan maken. Is het niet verstandig om eerst ervaring op te doen (als je dat niet hebt)?
kennis is er wel, ik doe het niet alleen :) En ik heb verder nog redelijk wat vrienden die in die wereld zitten :)
Hmmz, misschien is 8 mbit te sloom, verder is't punt dat ik zo'n hele server wil gebruiken, want ook voor eigen projecten is't heel interresant..

[ Voor 42% gewijzigd door Xandrios op 30-04-2003 16:17 ]

|>

Verwijderd

Simon schreef op 30 April 2003 @ 12:31:
[...]

kennis is er wel, ik doe het niet alleen :) En ik heb verder nog redelijk wat vrienden die in die wereld zitten :)
Als je een colobak wilt kopen moet je eens op www.ttec.nl kijken, kant en klaar en 1u al vanaf circa 1200 euro. Alle hardware 3 jaar garantie, bellen, volgende dag nieuw. Met onsite zelfs zelfde dag al nieuw.

• simon
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:33:
[...]

Als je een colobak wilt kopen moet je eens op www.ttec.nl kijken, kant en klaar en 1u al vanaf circa 1200 euro. Alle hardware 3 jaar garantie, bellen, volgende dag nieuw. Met onsite zelfs zelfde dag al nieuw.
Hmm, ik heb nu nog een redelijke midi-tower staan (1,3 gigaherz) en vind 't een beetje jammer om opnieuw veel geld uit te gaan geven.. Vandaar mijn kijken naar dedicated hosting..

|>

Verwijderd

Simon schreef op 30 april 2003 @ 12:41:
[...]

Hmm, ik heb nu nog een redelijke midi-tower staan (1,3 gigaherz) en vind 't een beetje jammer om opnieuw veel geld uit te gaan geven.. Vandaar mijn kijken naar dedicated hosting..
Sja, dan moet je iig een 2u behuizing kopen, en dit kost al snel enkele honderden euro's. Dan nog dat als hardware stuk gaat, je het zelf moet betalen. Ik denk echt dat je uiteindelijk niet veel duurder uit bent door een nieuwe (en direct stuk snellere) 1u te kopen. (1u is nl ook nog eens flink goedkoper per maand bij colocation)

Maar check anders eens de pricewatch voor goedkope 2u behuizingen (1u kun je niet zelf bouwen met hardware uit een miditower), let goed op dat je wel genoeg watt hebt. Sommige bedrijven slijten nog wat cheapass spul uit de vorige eeuw met 150 watt ofzo... Dat is natuurlijk behoorlijk weinig voor een server.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 12:46 ]

• simon
Hmm, ik heb al wat meer rondgevraagd over rackshack en mijn vader even het hemd van het lijf gevraagd en hij vind co-lo 'te' :'( En hij zegt dat als die rackshack echt zo goed als dat het die maar wordt...

|>

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 12:45:
Maar check anders eens de pricewatch voor goedkope 2u behuizingen (1u kun je niet zelf bouwen met hardware uit een miditower), let goed op dat je wel genoeg watt hebt. Sommige bedrijven slijten nog wat cheapass spul uit de vorige eeuw met 150 watt ofzo... Dat is natuurlijk behoorlijk weinig voor een server.
Waarom kan je 1U niet zelf bouwen met hardware uit een miditower? Moet je wel VGA en/of LAN onboard hebben maar het kan wel. Verder zijn zowel 1U als 2U kasten helemaal niet zo duur, natuurlijk moet je dan geen dure procase kast willen aanschaffen.

Zie anders ook eens deze pagina over 1U zelfbouw rackmounts.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 11:57:
Een VPS is ongeveer de grootste onzin in hostingland ooit. :D Zou dat niet eens in serieuze overweging nemen.
Interessante stelling :+ Alleen jammer dat hij slecht niet beargumenteerd is hè, want op deze wijze voegt het wel erg weinig aan het topic toe ;)

Verwijderd

HGM schreef op 30 april 2003 @ 12:54:
[...]
Waarom kan je 1U niet zelf bouwen met hardware uit een miditower? Moet je wel VGA en/of LAN onboard hebben maar het kan wel. Verder zijn zowel 1U als 2U kasten helemaal niet zo duur, natuurlijk moet je dan geen dure procase kast willen aanschaffen.

Zie anders ook eens deze pagina over 1U zelfbouw rackmounts.
Okee, het KAN wel, maar over het algemeen is de kans groot dat het niet gaat passen, je extra hardware moet kopen (en je dus toch weer duurder uit bent), je kans hebt op oververhitting etc. Maar ik zal eerlijk zijn, ik koop vrijwel altijd kant en klare kasten... ;)
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 12:55:
[...]

Interessante stelling :+ Alleen jammer dat hij slecht niet beargumenteerd is hè, want op deze wijze voegt het wel erg weinig aan het topic toe ;)
Mjah ik wilde er niet op ingaan omdat het niet erg ontopic is... :P

• Stewie!
  • Laatst online: 07:11

Stewie!

Keen must die!

Simon schreef op 30 April 2003 @ 08:52:

Maar mijn probleem is; ik moet een server hebben, 100 mbits en redelijk stevig. Want mijn vader wil wat hosting hebben enz.. Nu kwam ik erachter dat je voor rond de 100 dollar wel wat kon krijgen (rackshack). Dat leek me wel wat.
Je weet wat je wilt, alleen tel ik zo al 5 nederlandse hosters die hier in jouw topic denken een "objectieve" mening te kunnen geven. Helaas, ik zou het antwoord maar snel ergens anders zoeken B)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• simon
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:58:

Mjah ik wilde er niet op ingaan omdat het niet erg ontopic is... :P
Nu wordt ik benieuwd ;)

|>

• killercow

killercow

eth0

een 300 watt 2u server kast voor een celly kost zoals ik al zei 250 euro en dan ben je er, je kunt daarna gewoon je celly erin hangen en klaar, je eerste colocated bak.

de kosten blijven dus heel erg beperkt, zeker als je een beetje een goedkope colocater kan vinden :P, de kosten van die ene u meer zijn dan bij sommige hosters wel een bult meer maar dat hoeft ook niet, zo kun je toch je oude hardware (iig in het begin) heel gemakkenlijk gebruiken als server, en hoef je niet meteen duizenden euro's te investeren in je hosting project.
De maandelijkse kosten zoals hier besproken lijken me zelfs in de eerste maand al redenlijk goed te dekken als je een x aantal kleine klantejes kunt vinden.

ps, delano, mag ik je zo even bellen op dat nummer dat op je website staat? of heb je een email adres waar ik je op kan bereiken?

[ Voor 36% gewijzigd door killercow op 30-04-2003 13:13 ]

openkat.nl al gezien?

• simon
killercow schreef op 30 April 2003 @ 13:06:
De maandelijkse kosten zoals hier besproken lijken me zelfs in de eerste maand al redenlijk goed te dekken als je een x aantal kleine klantejes kunt vinden.
Das een punt, het is geen echte hosting + verkoop ervan, want het is voor mijn vaders projecten.. Dus vandaar :)

|>

Verwijderd

Simon schreef op 30 April 2003 @ 13:05:
[...]

Nu wordt ik benieuwd ;)
Ik zal het even kort samenvatten. Een VPS is eigenlijk een server die je met een aantal man deelt. Sommige bedrijven pleuren 30 man op zo'n server, dan bieden ze je eigen vps aan voor 20 euro per maand. Wat wil zeggen als 2 man php of mysql aan het compilen zijn, je gewoon nog sneller uit bent op een oude 486. Bovendien als er 30 man opstaan, is dat 30x20 = 600 euro/maand. Een dedicated server kost een bedrijf circa 200 euro/maand, misschien wat meer. Maar er word ook nog eens flink winst op gemaakt en je krijgt eigenlijk een supertrage bak met alleen als voordeel dat je zelf mysql enzo kunt compilen (joepie). :) Het komt dus gewoon neer dat je in een ferrari mag zitten, maar er niet mee mag wegrijden. :P
killercow schreef op 30 April 2003 @ 13:06:
ps, delano, mag ik je zo even bellen op dat nummer dat op je website staat? of heb je een email adres waar ik je op kan bereiken?
Op telefoonnr ben ik nu niet bereikbaar (vrij! :)), morgen wel weer. Je mag me mailen, icq ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 13:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 13:20:
[...]

Ik zal het even kort samenvatten. Een VPS is eigenlijk een server die je met een aantal man deelt. Sommige bedrijven pleuren 30 man op zo'n server, dan bieden ze je eigen vps aan voor 20 euro per maand. Wat wil zeggen als 2 man php of mysql aan het compilen zijn, je gewoon nog sneller uit bent op een oude 486. Bovendien als er 30 man opstaan, is dat 30x20 = 600 euro/maand. Een dedicated server kost een bedrijf circa 200 euro/maand, misschien wat meer. Maar er word ook nog eens flink winst op gemaakt en je krijgt eigenlijk een supertrage bak met alleen als voordeel dat je zelf mysql enzo kunt compilen (joepie). :) Het komt dus gewoon neer dat je in een ferrari mag zitten, maar er niet mee mag wegrijden. :P
Ah, hier is wat mee te doen :) Dat de aanbieder er een aardige winstmarge op zou kunnen halen is natuurlijk geen argument om het niet te gebruiken, want Rolexen worden natuurlijk ook nog altijd verkocht ;)

Met de juiste software is het CPU-gebruik goed te regelen, zodat de machine niet zo traag wordt als dikke stroop als iemand wat compilet. Toegegeven, het compilen van je mysql zal dan niet zo snel gaan als wanneer je een hele machine voor jezelf hebt, maar voor een machine voor jezelf ben je (om jouw bedragen te gebruiken) wel 10 keer zoveel kwijt. En stel dat die 30 klanten iedere maand hun php en mysql-server upgraden, dan blijft de kans klein dat er twee tegelijk aan het werk zijn. En als dat al wel zo is, dan gaat vooral het compilen wat langzamer als het goed geregeld is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 13:36:
[...]

Ah, hier is wat mee te doen :) Dat de aanbieder er een aardige winstmarge op zou kunnen halen is natuurlijk geen argument om het niet te gebruiken, want Rolexen worden natuurlijk ook nog altijd verkocht ;)
Nee ok, maar ik bedoel dat er een ferrari word verkocht waar je niet in mag rijden. Je krijgt gewoon niet wat er word geboden; nl hetzelfde als een compleet eigen server maar dan goedkoper. Er zijn nog steeds restricties, alleen kun je dus dingen compilen en wat andere dingen extra doen. Verder kom je als je pech hebt op een server met lui die de server behoorlijk belasten waardoor je gewoon een supertrage vps tot je beschikking hebt. :)
Met de juiste software is het CPU-gebruik goed te regelen, zodat de machine niet zo traag wordt als dikke stroop als iemand wat compilet. Toegegeven, het compilen van je mysql zal dan niet zo snel gaan als wanneer je een hele machine voor jezelf hebt, maar voor een machine voor jezelf ben je (om jouw bedragen te gebruiken) wel 10 keer zoveel kwijt. En stel dat die 30 klanten iedere maand hun php en mysql-server upgraden, dan blijft de kans klein dat er twee tegelijk aan het werk zijn. En als dat al wel zo is, dan gaat vooral het compilen wat langzamer als het goed geregeld is.
mysql is een voorbeeld, ik heb een paar sites die erg veel load trekken en relatief weinig verkeer. Als je op zo'n server een paar mensen hebt die ook zoiets hebben, dan lijden andere klanten daaronder. De prijzen van een VPS zijn vrijwel altijd veel te duur voor wat je krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 13:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 13:45:
[...]

Nee ok, maar ik bedoel dat er een ferrari word verkocht waar je niet in mag rijden. Je krijgt gewoon niet wat er word geboden; nl hetzelfde als een compleet eigen server maar dan goedkoper. Er zijn nog steeds restricties, alleen kun je dus dingen compilen en wat andere dingen extra doen. Verder kom je als je pech hebt op een server met lui die de server behoorlijk belasten waardoor je gewoon een supertrage vps tot je beschikking hebt. :)

[...]

mysql is een voorbeeld, ik heb een paar sites die erg veel load trekken en relatief weinig verkeer. Als je op zo'n server een paar mensen hebt die ook zoiets hebben, dan lijden andere klanten daaronder. De prijzen van een VPS zijn vrijwel altijd veel te duur voor wat je krijgt.
Als je voor een tiende van de normale prijs denkt een ferrari te kunnen kopen ben je misschien een beetje naïef. Je krijgt zeg maar wel de mooie carrosserie, het glimmende rood, de mooie velgen en alle leuke features (ben geen ferrari-kenner dus weet er zo geen te noemen), maar je kan er geen 250 km/u mee rijden maar slechts 120 :P En in de meeste gevallen is dat natuurlijk voldoende :)

Je hebt gelijk dat het vaak een stuk duurder wordt aangeboden dan shared hosting, maar er kunnen zoals bij shared hosting nou eenmaal geen 100 (of bij sommige hosters nog veel meer :x) klanten op 1 server. Bovendien zijn de support kosten IMO ook hoger, omdat klanten meer en specifiekere wensen hebben dan bij standaard-hosting.

En indien goed geconfigureerd hebben die sites die een zware load veroorzaken vooral zelf last van verminderde performance. Maar net als bij shared hosting hoort dat soort sites eigenlijk naar een eigen server verplaatst te worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 14:12:
[...]

Als je voor een tiende van de normale prijs denkt een ferrari te kunnen kopen ben je misschien een beetje naïef. Je krijgt zeg maar wel de mooie carrosserie, het glimmende rood, de mooie velgen en alle leuke features (ben geen ferrari-kenner dus weet er zo geen te noemen), maar je kan er geen 250 km/u mee rijden maar slechts 120 :P En in de meeste gevallen is dat natuurlijk voldoende :)

Je hebt gelijk dat het vaak een stuk duurder wordt aangeboden dan shared hosting, maar er kunnen zoals bij shared hosting nou eenmaal geen 100 (of bij sommige hosters nog veel meer :x) klanten op 1 server. Bovendien zijn de support kosten IMO ook hoger, omdat klanten meer en specifiekere wensen hebben dan bij standaard-hosting.

En indien goed geconfigureerd hebben die sites die een zware load veroorzaken vooral zelf last van verminderde performance. Maar net als bij shared hosting hoort dat soort sites eigenlijk naar een eigen server verplaatst te worden.
Ik denk dat wij gewoon van mening verschillen ;), maar om mijn eerste opmerking over vps een beetje te nuanceren: ik vind zelf een vps gewoon niet echt een toevoeging aan de huidige markt.

We kunnen wel een hele discussie starten, maar we zullen alletwee wel een beetje gelijk hebben... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat wij gewoon van mening verschillen ;), maar om mijn eerste opmerking over vps een beetje te nuanceren: ik vind zelf een vps gewoon niet echt een toevoeging aan de huidige markt.

We kunnen wel een hele discussie starten, maar we zullen alletwee wel een beetje gelijk hebben... ;)
Okay, daar kan ik ook mee leven ;) Het raakte ook wel een beetje offtopic eigenlijk O-)

Simon: mocht je voor dedicated gaan, dan moet je wel even nagaan of dat managed of unmanaged is. 't Scheelt nogal veel of je zelf alle software moet updaten of dat dat voor je gedaan wordt.

• simon
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 14:27:
[...]

Okay, daar kan ik ook mee leven ;) Het raakte ook wel een beetje offtopic eigenlijk O-)

Simon: mocht je voor dedicated gaan, dan moet je wel even nagaan of dat managed of unmanaged is. 't Scheelt nogal veel of je zelf alle software moet updaten of dat dat voor je gedaan wordt.
Ik ga denk ik met aKra! (getfragged/gehosted) in zee, hij wil de boel wel voor mij installeren en bied de snelheid die ik goed vind, lage ping en een nette prijs. Hij installeerd de boel voor me, en ik beheer het daarna.. Contract enzo is er nog niet, maar ik denk dat daar ook wel wat over in komt.. Maar ik kan wel redelijk met linux omgaan.. maar soms lukt 't nie :)

|>

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Simon schreef op 30 April 2003 @ 14:38:
[...]

Ik ga denk ik met aKra! (getfragged/gehosted) in zee, hij wil de boel wel voor mij installeren en bied de snelheid die ik goed vind, lage ping en een nette prijs. Hij installeerd de boel voor me, en ik beheer het daarna.. Contract enzo is er nog niet, maar ik denk dat daar ook wel wat over in komt.. Maar ik kan wel redelijk met linux omgaan.. maar soms lukt 't nie :)
Ow..dan heeft zijn gespam toch nog geholpen dus |:(

Dit draadje gaat nu even (tijdelijk iig) dicht. Even overleggen binnen de crew.

[edit]
aKra is gebanned wegens een reeks aan misdragingen. Deze spamactie was de druppel.

Dit draadje blijft dicht, want ik verwacht nu van de topicstarter niet veel objectiviteit meer om eerlijk te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 30-04-2003 17:40 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En weer open :)

Met het vriendelijke verzoek om nu niet meer uit eigenbelang te posten.

[ Voor 72% gewijzigd door intoxicated op 30-04-2003 21:22 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

dit is echt te overdereven voor woorden!
Spam?? Damn man,ik probeer alleen maar te helpen.

(Frank is trying to remember why the hell he signed up for this board!)

Check over een paar minuten je mail maar weer...

[ Voor 22% gewijzigd door intoxicated op 30-04-2003 21:33 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Cutebritney schreef op 30 April 2003 @ 16:53:
[...]

Ow..dan heeft zijn gespam toch nog geholpen dus |:(
.
en ik heb het ook al gepost, maar dat wordt dan weer genegeerd door iedereen :( Is toch erg die mensen die doen alsof ze objectief zijn :'(

Ik hoop dat topicstarter toch maar eens zelf gaat rondkijken
DaMorpheus schreef op 30 april 2003 @ 13:04:
[...]

Je weet wat je wilt, alleen tel ik zo al 5 nederlandse hosters die hier in jouw topic denken een "objectieve" mening te kunnen geven. Helaas, ik zou het antwoord maar snel ergens anders zoeken B)

[ Voor 30% gewijzigd door Stewie! op 30-04-2003 22:11 ]

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 30 april 2003 @ 22:10:
[...]

Je weet wat je wilt, alleen tel ik zo al 5 nederlandse hosters die hier in jouw topic denken een "objectieve" mening te kunnen geven.
Mag toch hopen dat je mij hierbij niet insluit, ik mag dan wel een 'hoster' zijn, ik probeer echt geen klanten te lokken als ik mensen hier gewoon mijn visie of advies geef. Heb wel een gekleurde mening over wat goed/slecht, duur/goedkoop is, maar dat is imo toch echt wat anders dan wat oa akra doet...

Als jij verstand hebt van ventieldopjes, en iemand heeft er een vraag over, kun je ook je visie/mening geven over wat goed is en wat niet, wil niet gelijk zeggen dat je daardoor die ventieldopjes aan het verkopen bent ofzo. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 22:44 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:21
Ik vraag me na het lezen van het topic af of colocation wel de verstandigste oplossing is. Ik bedoel, op zich lijkt het allemaal goedkoop enz., maar je moet wel _alles_ zelf doen. Software updaten (als er wat mis gaat mag je naar de colo toe, verder _wil_ je echt niet gehacked worden of een warez ftp server op je server vinden) en hardware bijhouden (wat als er een harde schijf uitvalt? heb je backups? heb je vervangende hardware?).

Daar zou ik nog wel even goed over nadenken, voordat je je aan contracten van lange duur vastknoopt of bedrijfkritische websites op je server gaat zetten.

offtopic:
Ronduit triest hoe sommige mensen zich in dit topic gedragen, gelukkig hebben de modjes het goed aangepakt :)

Verwijderd

MikeN schreef op 30 April 2003 @ 22:53:
Ik vraag me na het lezen van het topic af of colocation wel de verstandigste oplossing is. Ik bedoel, op zich lijkt het allemaal goedkoop enz., maar je moet wel _alles_ zelf doen. Software updaten (als er wat mis gaat mag je naar de colo toe, verder _wil_ je echt niet gehacked worden of een warez ftp server op je server vinden) en hardware bijhouden (wat als er een harde schijf uitvalt? heb je backups? heb je vervangende hardware?).

Daar zou ik nog wel even goed over nadenken, voordat je je aan contracten van lange duur vastknoopt of bedrijfkritische websites op je server gaat zetten.
Daar zijn bij veel bedrijven (lees: elk bedrijf met clue) oplossingen voor, je kunt hardware en/of software beheer vaak (deels) uit handen geven tegen een extra bedrag per maand.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik werk zelf ook met Rackshack. Ze hebben een goed forum waar je al je informatie vandaan kan halen om te updaten. Je server is binnen een uur weer up to date.

Netwerk is snel en de pingtijden vallen heel erg mee naar Nederland. Een aanrader als je een controlpanel neemt: Plesk Controlpanel. Ensim en Cpanel NIET nemen. Ensim is veel te zwaar voor de server en Cpanel is niet erg stabiel.

:)

• jep

jep

Hm, werk jij remote bij rackshack :?

[ Voor 9% gewijzigd door jep op 01-05-2003 01:44 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

jep schreef op 01 mei 2003 @ 01:43:
Hm, werk jij remote bij rackshack :?
hij werkt met een rackshack. Dus met zo'n server :+

• simon
Kijk, omdat de bandbreedte in amerika zo ontzettend goedkoop is is het natuurlijk 'extra' interresant. Maar die service die aKra! (ondertussen geband) biedt heeft rackshack niet, bij Rackshack moet ik zelf zoveel updaten.. Bij aKra! (getfragged) doet hij dat al..

Dus de keuze wordt mij erg moeilijk gemaakt, vandaar mijn twijfels.. Verder wint de rackshack prijs het omdat zij geen service hebben van de getfragged/gethosted prijs.

|>

Verwijderd

Simon schreef op 01 mei 2003 @ 09:12:
Kijk, omdat de bandbreedte in amerika zo ontzettend goedkoop is is het natuurlijk 'extra' interresant. Maar die service die aKra! (ondertussen geband) biedt heeft rackshack niet, bij Rackshack moet ik zelf zoveel updaten.. Bij aKra! (getfragged) doet hij dat al..

Dus de keuze wordt mij erg moeilijk gemaakt, vandaar mijn twijfels.. Verder wint de rackshack prijs het omdat zij geen service hebben van de getfragged/gethosted prijs.
Het is gewoon ongelooflijk naief dat je denkt dat iemand voor die prijs kwaliteit kan bieden. Daarbij zijn mensen die tegen willens en wetens in (zoals ik van CuteBritney begreep heeft die al vaker een waarschuwing gehad) spammen, over het algemeen mensen die klanten nodig hebben omdat 't slecht met hun bedrijf(je) gaat.

• jep

jep

Dergelijke prijzen zijn bodem prijzen waar je prima gebruik van kunt maken als je weet waar je mee bezig bent en alles zelf onderhoud. Voor service en ondersteuning betaal je gewoon meer, dat kost tijd en geld. :)

Verwijderd

jep schreef op 01 May 2003 @ 11:43:
Dergelijke prijzen zijn bodem prijzen waar je prima gebruik van kunt maken als je weet waar je mee bezig bent en alles zelf onderhoud. Voor service en ondersteuning betaal je gewoon meer, dat kost tijd en geld. :)
Weet je wel over welke prijzen ie het heeft? Deze zijn inmiddels weggeedit. Verder is het een algemeen bekend verhaal dat als iemand loopt te spammen hij om klanten verlegen zit, wat nooit een goed teken is. Ik zal maar eens zeggen: Beef. Zou je inprincipe genoeg aan moeten hebben. :)

• HGM
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 11:51:
Weet je wel over welke prijzen ie het heeft? Deze zijn inmiddels weggeedit. Verder is het een algemeen bekend verhaal dat als iemand loopt te spammen hij om klanten verlegen zit, wat nooit een goed teken is. Ik zal maar eens zeggen: Beef. Zou je inprincipe genoeg aan moeten hebben. :)
Ach, ik weet niet precies om welk bedrag het hier gaat (dedicated voor 99 euro toevallig), maar waarom zou dit niet kunnen? Dat de service dan nul is lijkt me logisch, maar als je die niet nodig hebt, wat is dan het probleem?

En 'spammen' doet toch half GoT? Al is het dan niet direct dan wel indirect door in topics te reageren met aangrenzende signatures enzo ;)

Verwijderd

HGM schreef op 01 mei 2003 @ 11:55:
[...]
Ach, ik weet niet precies om welk bedrag het hier gaat (dedicated voor 99 euro toevallig), maar waarom zou dit niet kunnen? Dat de service dan nul is lijkt me logisch, maar als je die niet nodig hebt, wat is dan het probleem?
Imo was dat juist wat de topicstarter zocht, maar goed.... Het ging me vooral om het feit dat iemand met spammen toch zijn doel heeft bereikt...
En 'spammen' doet toch half GoT? Al is het dan niet direct dan wel indirect door in topics te reageren met aangrenzende signatures enzo ;)
Das toch wat anders imo, ik reageer niet uit eigen belang op dit soort topics (ik reageerde nl allang op dit soort topics voordat ik dat in mijn sig had staan... ;)) Signatures zijn hier schijnbaar om websites in te zetten zoals jij ook doet, dus ik d8, waarom niet... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 11:59 ]

• jep

jep

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 11:51:
[...]

Heb hier een netholding offerte naast me liggen, dus ik heb wel een idee.. :)

• HGM
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 11:58:
Imo was dat juist wat de topicstarter zocht, maar goed.... Het ging me vooral om het feit dat iemand met spammen toch zijn doel heeft bereikt...
ALs dat toch is wat de topicstarter zoekt dan is toch geen spam (spam == ongevraagd)? ;) Dat dit hier niet de bedoeling is, is een ander verhaal natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door HGM op 01-05-2003 12:30 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De betreffende users hebben het er verder maar met de bemiddelaar over, als ze dat nodig vinden. Maar laten we hier verder ontopic blijven, en niet door blijven praten over wat nou wel en wat nou niet onder spam zou moeten vallen.
Offtopic gedrag zou eventueel ook tot een (N)OW kunnen leiden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• simon
Ontopic dus :)

Mijn vraag nu; is 129 € per maand voor een 866 mhz, 512 mbram 18,8 gig hdd (SCSI) dedicated server, met 20 gig per maand netjes?

[ Voor 5% gewijzigd door simon op 01-05-2003 14:05 ]

|>

• jep

jep

Te netjes, wat mij betreft. Het is waarschijnlijk een 2ehands machine die daardoor erg goedkoop is geworden maar anders kan het niet. :) Een hoeveel jarig contract betreft het?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:28

we_are_borg

You will Comply

Simon schreef op 01 May 2003 @ 13:45:

Mijn vraag nu; is 100 € per maand voor een 866 mhz, 512 mbram 18,8 gig hdd (SCSI) dedicated server, met 20 gig per maand netjes?
Het is redelijk. Als je goedkoop wil kan je ook naar Amerika gaan met de hosting daar is het net even wat goedkoper.
Wil je weten met welke partij je in zee gaat kijk dan even op http://www.webhostingtalk.com dit is een tegen hanger van http://www.webhosters.nl. Als je geen haast heb kijk dan goed rond er is genoeg te vinden tegen lage prijzen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• HGM
  • Niet online

HGM

we_are_borg schreef op 01 May 2003 @ 13:52:
Het is redelijk. Als je goedkoop wil kan je ook naar Amerika gaan met de hosting daar is het net even wat goedkoper.
Het is wel meer dan redelijk als het een nieuwe machine is hoor.
Wil je weten met welke partij je in zee gaat kijk dan even op http://www.webhostingtalk.com dit is een tegen hanger van http://www.webhosters.nl. Als je geen haast heb kijk dan goed rond er is genoeg te vinden tegen lage prijzen.
Ook is ondertussen al een tijdje de NL-tegenhanger te vinden op www.webhostingtalk.nl ;)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:28

we_are_borg

You will Comply

HGM schreef op 01 May 2003 @ 14:03:
[...]
Het is wel meer dan redelijk als het een nieuwe machine is hoor.
[...]
Ook is ondertussen al een tijdje de NL-tegenhanger te vinden op www.webhostingtalk.nl ;)
Die Nederlandse webhostingtalk wis ik nog niet. Ga gelijk even kijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• killercow

killercow

eth0

Het grote probleem met bedrijfen als rackshack is dat ze aan het begin van de hype een nieuw colo center hebben laten bouwen, en dat ze nu, nu de hype stuk is, geen klanten meer kunnen vinden om het hele gebouw + kabels terug te kunnen verdienen en er dus per saldo verlies maken op wat ze hebben.

Om nu het verlies te verminderen hebben de meeste besloten om maar onder de (inkoop) prijs te gaan verkopen en zo iig minder verlies te maken dan als ze het helemaal niet verkopen/verhuren.

Hierbij zijn eigenlijk 2 grote problemen aanwezig,
1: Het bedrijf is dus niet gezond, en wie weet hoelang het nog draaien blijft, zelfs als ze winst maken maar mischien de aandeel houders niet kunnen tonen dat er de beloofte hoeveelheid winst gemaakt wordt is het vaak niet zeker dat het bedrijf dan door mag draaien op de zelfde manier.

2: Wat als het datacenter wel ineens vol zit, en er dan wel normaal betalende klanten gevonden kunnen worden? juist dan gaan die mensen die het voor minder afnemen als eerste het gebouw uit, en dan zeker de europeanen want die data is het duurts.

Als laatse is het vaak niet verstandig om in amerika te hosten aangezien ze bij dit soort cheap ass bedrijfen vaak geen echte server hardware gebruiken maar meer goedkope towers en open racks waardoor de betrouwbaarheid niet omhoog gaat, kijk maar eens naar dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/nvinside/serverfarm-wellcome2.jpg
dit is dan wel bij nvidia, maar dit laat zien hoe die open racks eruit zien, je kunt mij niet vertellen dat er nooit een kabel stuk gelopen word.

Een nederlands hosting bedrijf biedt meestal (onder druk van de verzekeringen) een gesloten kast aan, en daardoor gaat de kwaliteit al een stuk omhoog, daarnaast betaal je gewoon wat je er voor moet betalen en hopelijk voor de meeste bedrijfen inclusief de nodige marge om en hun personeel te kunnen betalen en winst te kunnen maken.

openkat.nl al gezien?

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb zelf een jail op een freebsd server (een Reality zoals het heet). Dit kost 12,50 per maand, 150MB ruimte, 2GB vrij verkeerd (2,25 per extra GB) en hij staat met een aantal andere reality;s op een 100mbit lijn bij TrueServer. Je hebt dus volledige toegang net als bij een dedicated server zonder dat je alles ervan af hoeft te weten. Ideaal vind ik zelf.
als je wat info wilt dan hoor ik het wel via mail of icq :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
g00fy schreef op 01 mei 2003 @ 20:28:

Graag via GoT. Als het via ICQ / mail oid gaat, kan het net zo goed reclame voor je eigen bedrijf zijn. Zeker in gevoelige topics als dit hebben we dat liever niet ;)

Ik laat het nu hierbij; maar in het vervolg zal ik toch wat strenger zijn op dit gebied. Anders lopen dit soort topics veeel te ver uit de hand...

• Cartman!
  • Niet online
Het is geen reclame voor me eigen bedrijf, maar als ik hier ga verkondigen dat ik zelf zo enthousiast ben erover en er een url bij zet, dan is t toch juist reclame ?

naja, bij deze dus nog : http://www.secondreality.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 01-05-2003 20:42 ]

• jep

jep

g00fy schreef op 01 mei 2003 @ 20:42:
Het is geen reclame voor me eigen bedrijf, maar als ik hier ga verkondigen dat ik zelf zo enthousiast ben erover en er een url bij zet, dan is t toch juist reclame ?

Jajajaja. Maar ik denk dat hij meer op zoek is naar een eigen server, en geen vol gepropte shared hosting machine. Dan kan beter voor het gemak van een reeds compleet georganiseerde en beheerde virtual hosting account kiezen.

• simon
g00fy schreef op 01 May 2003 @ 20:42:

Ik wil geen shared gedoe, helemaal mijn eigen server omdat dit eigenlijk alleenmaar op traag gedoe uitloopt en dan niet de versies kan 'krijgen' die ik wil en niet de config die ik wil, misschien deels, maar toch niet helemaal :)

|>

• Cartman!
  • Niet online
snap ik, maar dan zit je wel meteen in een behoorlijk hoger prijssegment lijkt me....en dat had ik er zelf (nog) niet voor over.

• jep

jep

g00fy schreef op 01 May 2003 @ 22:26:
snap ik, maar dan zit je wel meteen in een behoorlijk hoger prijssegment lijkt me....en dat had ik er zelf (nog) niet voor over.
Klopt, maar hij wil een eigen server. En een chrooted jail is niet bepaald een eigen server. :)

Verwijderd

jep schreef op 01 mei 2003 @ 20:50:
[...]

Jajajaja. Maar ik denk dat hij meer op zoek is naar een eigen server, en geen vol gepropte shared hosting machine. Dan kan beter voor het gemak van een reeds compleet georganiseerde en beheerde virtual hosting account kiezen.
Traag gedoe zoals Simon zegt en volgepropte servers gaan werkelijk nergens over :+ Care to try ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 23:48:
[...]

Traag gedoe zoals Simon zegt en volgepropte servers gaan werkelijk nergens over :+ Care to try ?
Zolang een server nog niet volzit zal het best gaan, maar voor 10 euro oid per maand zal er toch wel op zijn minst zo'n 20 man opkomen en dan is de kans gewoon groot dat een of andere flippo om 8 uur savonds php gaat compilen of even 10gb aan files gaat gzippen. Dan is het dus wel degelijk zo traag en ook merkbaar traag bij het serveren van sites die draaien op een database. Een beetje webhost zal zorgen als een vserver een maximale (gemiddelde) load van zo'n 80 misschien 90% heeft en dan er niets meer meer bijzet. Bij een VPS heb je dat amper tot niet in de hand omdat je best kans hebt dan 80% van de tijd er misschien nog niet eens 20% belasting is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 23:56 ]

• jep

jep

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 23:48:
[...]

Het is virtual hosting mét beheer en zorgen. Wat hij wil is dedicated hosting, dat is volgens mij net het tegenover gestelde.

offtopic:
En ik wil 't best eens zien ja. :)

Verwijderd

Dit soort discussies komen heel vaak langs bij webhostingtalk.nl.

Zo ben ik ook aan m'n co-locatie gekomen :)

En ik ben er zeer tevreden mee, ik zie ze daar ook vaak stunten voor € 99 voor 'n volledige Dedicated server, maar of het te vertrouwen is geeeeen idee :)

Verwijderd

Simon schreef op 01 mei 2003 @ 13:45:

Mijn vraag nu; is 129 € per maand voor een 866 mhz, 512 mbram 18,8 gig hdd (SCSI) dedicated server, met 20 gig per maand netjes?
servertje voor 50€? ze zijn wel al uitverkocht :(

En nu mag iedereen gaan zeggen "te goedkoop" ofzo, ze staan in Belgie gekend als de betere provider :)

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 11:32
g00fy schreef op 01 May 2003 @ 20:28:
Ik heb zelf een jail op een freebsd server (een Reality zoals het heet). Dit kost 12,50 per maand, 150MB ruimte, 2GB vrij verkeerd (2,25 per extra GB) en hij staat met een aantal andere reality;s op een 100mbit lijn bij TrueServer. Je hebt dus volledige toegang net als bij een dedicated server zonder dat je alles ervan af hoeft te weten. Ideaal vind ik zelf.
Wij geven onze klanten ook gewoon bash, maar dat komt niet in de buurt van een dedicated server hoor :)

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

Verwijderd

eXite schreef op 02 June 2003 @ 08:31:
[...]

Wij geven onze klanten ook gewoon bash, maar dat komt niet in de buurt van een dedicated server hoor :)
Gewoon bash is iets anders dan de techniek die g00fy beschrijft. Maar eigenlijk is dit een heel zinloze kick van een oud topic...

• simon
Waarom is deze zo ontzettend hard gekickt, mijn probleem is opgelost, ik heb een goede snelle server met super lage pings en daar ben ik erg content mee...

|>

Pagina: 1