Toon posts:

[5.1 aansluiten] kabel vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een 5.1 out (zo'n oranje tulip) verbonden met een 5.1 in (tevens oranje tulip) met een tulip stekkertje dat ik over had. dit kabeltje was bedoelt voor de overdracht van het linker stereo kanaal.

ik ben ervan uitgegaan dat dit gewoon zonder problemen kon, maar nu blijkt dat het 5.1 geluid erg zacht is (volgens mijn moeder, alwaar ik het setje pas heb neergezet en aangesloten (is trouwens diezelfde moeder van die 5.1 koptelefoon))

nu denk ik dat ze gewoon het 5.1 effect anders had verwacht (gewoon 6 boxen die allemaal corry konings uitbraken) dat 5.1 alleen voor films is bedoeld heb ik haar reeds uitgelegd.

voor de zekerheid echter toch even deze vraag, voordat ik naar schiedam ren om weer eens een blik op dat setje te werpen.

groet,

menno
[p.s. geachte MOD's ik ben mij ervan bewust dat dit een vraag is van teletubby niveau, en dat als ik echt heel hard had gezocht ik mischien ook wel ergens de gezochte info had kunnen vinden......dus als ie dicht gaat ben ik niet boos...:P]

Verwijderd

hebben we het hier nu over een 5.1 aansluiten op een gewoon stereosetje?
als dat zo is dan zal je nooit de kwaliteit van een 5.1 kunnen krijgen tenzij het stereoset ook 5.1 heeft maar dan moet je er meer kabels aan zetten net zoals bij je comp.

Verwijderd

Topicstarter
hehehe

nee nee, de hifi set is een volledige 5.1 versterker met allemaal codecs en fancy schema's etc.

er hangen 2 giga zuilen aan (1,5 hoog) waarin in beide de subwoofer is verwerkt en zit doorgelinkt met een pass-trough cable) de surround zuilen (achter) zijn even hoog maar minder diep en breed. De center meet circa 50 bij 30 bij 20 (b*l*h).

nee de hifi set heeft diverse 5.1 ingangen

mijn enige vraag is: is een willekeurig tulip stekkertje hiervoor geschikt of moet je een oranje gecodeerde tulip hebben?

dus voor het linken van een 5.1 uitgang met een 5.1 ingang, beide tulip, beide oranje

Verwijderd

Nou uit de rear boxen zul je bij surround weinig geluid uit krijgen want die spelen vaken vrij zacht en alleen hoge tonen

Verwijderd

je bent nu duidelijker . ;)
maar het maakt niets uit welke kleur je pakt de kleurencodering is alleen voor dat je niet in de war raakt als je de kabels aansluit .
wel heb je verschil in kwaliteit van kabels maar dat is wat je zelf wil uitgeven prijs/kwaliteit verhouding.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat dacht ik al, die kabel is wel van goede kwaliteit denk ik, hij is afkomstig van een ouderwetse high-end stereo (niet 5.1) set (die oude van mijn moeder)

hij voelt in ieder geval duur, van dat zachte rubber :P en vrij dik. en het al metaal van de stekker is goudkleurig (nog steeds na 20 jaar) ik denk dat het puur plutonium is (<- dat laatste was natuurlijk een grapje, de rest niet, of nauwelijks)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 08:20:
maar nu blijkt dat het 5.1 geluid erg zacht is (volgens mijn moeder
Als je 5.1 hebt via 1 kabeltje, dan heb je 't dus digitaal (coax) aangesloten. Mocht die kabel rot zijn, dan krijg je de meest vreselijke vervorming te horen. Als je geluid alleen maar zacht is, is er niks aan de hand. Zet je volumeknop dan gewoon maar wat verder open.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1