Wij hebben een chello verbinding die elke dag eruit lag en je moest hem du iedere keer restarten. Daarover hebben wij gebeld en het is inmiddels opgelost. Maar het netwerk werkt nu niet meer. Die jongen die zei dat je het macadres van de netwerkkaart in je computer aan de router moest toekennen. Hoe doe je dat en waar. Het is een realtek netwerkkaart met een router waar deze computer en nog een andere computer is aangesloten
Als je nou eens meer gegevens geeft...? Dan kunnen we je ook helpen!
Merk&Type Router, etc.
Bovendien kan zelf zoeken ook heel erg weinig kwaad.
Merk&Type Router, etc.
Bovendien kan zelf zoeken ook heel erg weinig kwaad.
We have just one world, but we live in different ones...
Ik ben een noob in dat en hoe kan je dat veranderen in de router. Het is zoals ik al zei een Ark SOHO router IS104 Ik weet echt niet hoe je dat moet doen en ik kan nix vinden waarvan ik iets snap. Zo ook de handleiding. (staat naar mijn weten alleen in hoe je het macadres van je netwerkkaart kan veranderen)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 07:42 ]
Het is eerlijk gezegd voor mij de eerste keer dat ik hoor dat je het MAC adres van je Netwerkkaart in een router moet configureren om een verbinding met internet te kunnen maken!Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 07:41:
Ik ben een noob in dat en hoe kan je dat veranderen in de router. Het is zoals ik al zei een Ark SOHO router IS104 Ik weet echt niet hoe je dat moet doen en ik kan nix vinden waarvan ik iets snap. Zo ook de handleiding. (staat naar mijn weten alleen in hoe je het macadres van je netwerkkaart kan veranderen)
Ik vrees dat die helpdeskmedewerker geen kaas heeft gegeten van dat soort zaken...
M.i. klinkklare nonsense!!!
Waarom vind ik dat? Een netwerk-/systeembeheerder zal in dat geval zijn/haar handen vol hebben om alleen al de router te configureren. Voor 4 PC's is dat nog wel te doen... Maar wat dacht je wat er gebeurt bij 100 PC's??? LOL
Kun je je router en/of modem pingen? Wat is het ip-adres van je PC of PC's?
Wat zijn de netwerkinstellingen van je PC (default gateway, subnetmask, etc, etc)?
Maak je gebruik van DHCP of vaste IP-adressen?
Heb je de firewall van de router ingesteld?
Ik denk dat je stomweg een configuratieprobleem heb van òf je PC òf de router.
Meestal zit in zo'n routertje wel een mogelijkheid om de verbinding te testen (even zoeken dus), lukt het vanaf je router wel dan is je PC het probleem.
Dan even de instellingen weggooien en opnieuw aanmaken en hetzelfde geldt ook min of meer voor de routerconfiguratie. Reset de router eventueel terug naar zijn default instellingen en herconfigureer hem dan.
We have just one world, but we live in different ones...
zoals je al zei? dan toch in een andere thread dan hierVerwijderd schreef op 30 april 2003 @ 07:41:
enne, volges mij kan je het mac-adres van je netwerkkaart niet zomaar veranderen
Verwijderd
bij chello geven ze je toegang door je mac adres vrij te geven zover ik weet.. bij hun in het systeem staat het mac van zijn pc.. niet van de router
op zijn vraag terug te komen
meeste routers kun je benaderen via een web interface..(meestal http://192.168.1.1) met een beetje zoeken vind je dan vanzelf het goede scherm
Hoe moet ik die configureren?Nulnulnix schreef op 30 April 2003 @ 08:06:
[...]
Het is eerlijk gezegd voor mij de eerste keer dat ik hoor dat je het MAC adres van je Netwerkkaart in een router moet configureren om een verbinding met internet te kunnen maken!
Ik vrees dat die helpdeskmedewerker geen kaas heeft gegeten van dat soort zaken...
Waarom vind ik dat? Een netwerk-/systeembeheerder zal in dat geval zijn/haar handen vol hebben om alleen al de router te configureren. Voor 4 PC's is dat nog wel te doen... Maar wat dacht je wat er gebeurt bij 100 PC's??? LOL
Kun je je router en/of modem pingen? Wat is het ip-adres van je PC of PC's?
Wat zijn de netwerkinstellingen van je PC (default gateway, subnetmask, etc, etc)?
Maak je gebruik van DHCP of vaste IP-adressen?
Heb je de firewall van de router ingesteld?
Ik denk dat je stomweg een configuratieprobleem heb van òf je PC òf de router.
Meestal zit in zo'n routertje wel een mogelijkheid om de verbinding te testen (even zoeken dus), lukt het vanaf je router wel dan is je PC het probleem.
Dan even de instellingen weggooien en opnieuw aanmaken en hetzelfde geldt ook min of meer voor de routerconfiguratie. Reset de router eventueel terug naar zijn default instellingen en herconfigureer hem dan.
ark soho:
ga naar http://192.168.1.1 (of 0.1 of 1.0)
daar ergens zoeken naar clone mac adres, daar moet het mac adres komen te staan van de netwerkkaar die bij chello geregistreerd staat
als je weet welke netwerkkaart het is dan ga je naar de netwerkomgeving, vraag je de eigenschappen op van de netwerkkaart, dan details en daar staat het mac adres, deze moet je bij de Ark router erin zetten. Dan zou het moeten werken
ga naar http://192.168.1.1 (of 0.1 of 1.0)
daar ergens zoeken naar clone mac adres, daar moet het mac adres komen te staan van de netwerkkaar die bij chello geregistreerd staat
als je weet welke netwerkkaart het is dan ga je naar de netwerkomgeving, vraag je de eigenschappen op van de netwerkkaart, dan details en daar staat het mac adres, deze moet je bij de Ark router erin zetten. Dan zou het moeten werken
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
bij chello moet je het mac adres van de netwerkkaart waarmee je comnputer is aangemeld bij het chello netwerk clonen naar je router, zo als zorg het zegt moet je toch al een eind in de goede richting komen. Volgens mij zit het toch wel standaard in bijna alle routers deze mogelijkheid
bel chello op en geef het mac adres van die router door
Als je een abonnement bij chello neemt wordt de DHCP-server van chello geconfigureerd om aan dat MAC-adres een IP-adres toe te kennen. Verkeerde MAC-adres, dan geen IP-adres. De bedoeling is om te voorkomen dat mensen zonder abonnement toch in gaan prikken. De opener had een abonnement op het MAC-adres van zijn PC, maar is naar een router overgestapt, en die heeft (nog) een eigen MAC-adres.Nulnulnix schreef op 30 april 2003 @ 08:06:
Het is eerlijk gezegd voor mij de eerste keer dat ik hoor dat je het MAC adres van je Netwerkkaart in een router moet configureren om een verbinding met internet te kunnen maken!
Een netwerk-/systeembeheerder heeft dat probleem niet, want die weet van te voren dat er een router wordt gebruikt, en zal dus het MAC-adres van die router laten registreren (zielig voor het bedrijf als die voor een groot bedrijf via een prive-abonnement van chello het internet regelt dan ....). En zelfs als hij bij een klein bedrijfje werkt met maar 4 PC's, dan moet alleen het MAC-adres van de PC waarop oorspronkelijk het abonnement is afgesloten aan de router worden gehangen, want die krijgt dan op basis daarvan het benodigde IP-adres.
Beter zou natuurlijk zijn om bij chello het MAC-adres te laten veranderen, maar daar kleven wat haken en ogen aan, allereerst is chello niet altijd even snel en accuraat, bovendien zouden er problemen kunnen worden opgeroepen als chello a.d.h.v. het MAC-adres ziet dat het een router is en de voorwaarden dit zouden verbieden.
Dit had je makkelijk zelf kunnen (uit)vinden voordat je zo reageerde.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1