Hallo, ik ben Windows XP aan het installeren vanwege een nieuwe schijf.
Nu boot ik van die cd-rom en hij gaat de setup draaien en meteen aan het begin, bij het laden voor alle drivers komt er deze error:
File VIAIDE.SYS Caused an unexpected error (32768) at line 5882 in d:\xpclient\base\boot\setup\setup.c.
Na deze fout wordt de setup afgesloten en kan ik niet meer verder. Dit lijkt op een VIA driver, maar ik heb een Intel chipset. Ik nog nooit een probleem met deze computer gehad. Als ik de oude schijf met windows XP erin doe dan kan hij er wel van booten en deze XP is met dezelfde cd-rom geinstalleerd.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- De setup werkt op een andere pc wel
- IDE kabels vervangen
- Geheugen vervangen
- BIOS nageken & defaults
- Met andere CD-Rom drive setup
- Alle kabels opnieuw aangesloten
- Zonder/andere harddisk zelfde error
- CPU nagekeken (koelpasta)
Hiervoor heb ik een paar uur geleden een nieuwe voeding geplaatst:
was: POWERMAN 300W nu:Q-TEC 550W
Processor is 1,7Ghz @ 1,8Ghz deze heb ik ook weer op 1,7 gezet maar ook zonder resultaat.
Hier de specs van het systeem:
P4 1.7 GHz
512Mb PC133
WD1200JB
Radeon 9700
Chaintech 9BJA
ACER DVD
LITE-ON Brander
SB live 5.1
Realtek NIC
Ik hoop heel erg dat iemand een idee heeft wat dit kan zijn.
Alvast bedankt.
Nu boot ik van die cd-rom en hij gaat de setup draaien en meteen aan het begin, bij het laden voor alle drivers komt er deze error:
File VIAIDE.SYS Caused an unexpected error (32768) at line 5882 in d:\xpclient\base\boot\setup\setup.c.
Na deze fout wordt de setup afgesloten en kan ik niet meer verder. Dit lijkt op een VIA driver, maar ik heb een Intel chipset. Ik nog nooit een probleem met deze computer gehad. Als ik de oude schijf met windows XP erin doe dan kan hij er wel van booten en deze XP is met dezelfde cd-rom geinstalleerd.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- De setup werkt op een andere pc wel
- IDE kabels vervangen
- Geheugen vervangen
- BIOS nageken & defaults
- Met andere CD-Rom drive setup
- Alle kabels opnieuw aangesloten
- Zonder/andere harddisk zelfde error
- CPU nagekeken (koelpasta)
Hiervoor heb ik een paar uur geleden een nieuwe voeding geplaatst:
was: POWERMAN 300W nu:Q-TEC 550W
Processor is 1,7Ghz @ 1,8Ghz deze heb ik ook weer op 1,7 gezet maar ook zonder resultaat.
Hier de specs van het systeem:
P4 1.7 GHz
512Mb PC133
WD1200JB
Radeon 9700
Chaintech 9BJA
ACER DVD
LITE-ON Brander
SB live 5.1
Realtek NIC
Ik hoop heel erg dat iemand een idee heeft wat dit kan zijn.
Alvast bedankt.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD