RealOne Player loopt steeds vast, ZUCHT...

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:39

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Over deze baggersoftware is al heel veel geschreven, en ik heb alles nagezocht in bijvoorbeeld Realplayer alternatieven? * en andere topics.

Maar bij mij loopt RealOne player steeds vast. Steeds na een keer of vijf, of meer of minder. Ook bij vorige versies. Ik heb geen last van adware (alles uitgevinkt), maar het proggie werkt gewoon niet goed. Ik moet vaak de PC herstarten om weer een nieuw ra-fragment te bekijken. |:(

Iemand een oplossing? Mijn config: P3 1 Ghz, 256 RAM, Geforce 2 MX/64Mb, SoundBlaster, WinME.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Mijn vraag is al meer dan 24 oud en onbeantwoord. Schopje... ;)

[edit:] Ik heb trouwens het programma ook al opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde: heel vaak kunnen streams niet worden bekeken (grijs venstertje met 'cannot open file' of zoiets).

[ Voor 64% gewijzigd door Jammie op 01-05-2003 17:41 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je de threads over alternatieven hebt gelezen, dan veronderstel ik dat je ook daadwerkelijk een alternatief hebt geprobeerd? RealPlayer heeft niet voor niets zo'n slechte naam :)

Media Player Classic in combinatie met de alternatieve Real codec werkt als een trein. Momenteel loopt er weer een topic over.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Yep die Alternative codec rules :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

mja maar loopt ook vast heb ik gemerkt, en ja m'n southpark eps lopen ook fast op een random tijd

RM = :r

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Watcher, wat raad je dan aan? Is de oplossing met Media Player Classic en de alternative codecs beter of net zo slecht als RealOne?

[edit:] En trouwens: heeft iemand enig idee waarom Real Player vaak vastloopt? De meeste opmerkingen zijn dat het gewoon een baggerprog is. Maar is het ook duidelijk waarom het steeds misgaat? Misschien is er dan iets aan te doen, hoewel ik nu nog niet zou weten wat precies...

[ Voor 52% gewijzigd door Jammie op 01-05-2003 23:06 ]

• yohan
Als ik zo vrij mag zijn... de korte tijd dat ik nu van RealOnePlayer verlost ben doet me zo goed dat ik alleen maar vol lof kan spreken over deze alternative. We moeten er maar genoegen mee nemen dat RM sowieso niet optimaal is en waarschijnlijk dat ook niet zal worden.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik heb de alternative geïnstalleerd. Eerst RealOne eraf gegooid, natuurlijk, plus alle register-files en mappen (want dat doet-ie niet zelf).

Maar als ik met de alternative-realplayer en dus de classic-uitvoering een bestand wil openen, krijg ik alleen de optie 'opslaan'. En dat ram-bestandje speelt het echte streaming-bestand dus niet af. Suggesties?

(((ik word namelijk helemaal stapelmesjogge van die vastlopers in realone; probeer bijvoorbeeld maar eens het laatste nos-journaal te kijken; gaat bij mij altijd fout, grrrrr)))

• yohan
Als je het ram-bestandje opslaat en opent met kladblok vind je daar in een link naar het bron-bestand. Open dat in Mediaplayer.

Overigens kan je je RM-files naar avi of mpeg converteren als je echt beroerd wordt van Realplayer.

Pagina: 1