he mensen,
ik heb al ben al een tijdje bezig met het programmeren van applets in java met note pad en een compiler. nou heb ik een module op school waar jbuilder moet gebruiken om applicatie te maken.
ik heb er een dag naar gekeken maar heb er nog steeds problemen mee met een aantal dingen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
de problemen zijn:
- bij het aanmaken van een nieuwe project met daarin een applicatie maat jbuilder een (zoals gezegd) een applicatie en een frame aan. nou weet ik dat de frame een clase is waar de layout etc in wordt gezet en deze in de classe applicatie wordt aangeroepen in de public void static main(string[]args) . als dit niet zo is zal ik graag willen weten hoe het wel moet. maar het echte probleem is jbuilder geneert veel onnodige codes. kan ik deze weghalen of gewoon laten staan?
- zouden jullie misschien de algemene structuur van een applicatie (die in jbuilder wordt gegenereerd) willen "schetsen"?
dus bijvoorbeeld dit met note pad:
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class MyApplication extends Frame
implements WindowListener
{
public static void main(String[] args)
{
MyApplication frame = new MyApplication();
}
public MyApplication() // constructor
{
setTitle("This is my application");
setLayout( ... );
// bouw je GUI op
setSize( 300, 200 );
setVisible( true );
}
public void paint (Graphics g)
{
}
public void windowClosing(WindowEvent e)
{
System.exit(0);
}
public void windowIconified(WindowEvent e) { }
public void windowOpened(WindowEvent e) { }
public void windowClosed(WindowEvent e) { }
public void windowDeiconified(WindowEvent e) { }
public void windowActivated(WindowEvent e) { }
public void windowDeactivated(WindowEvent e) { }
}
hoe bouw je dit op in jbuilder?? wat als je in jbuilder een applicatie aan maakt dan krijg je nog een zooi andere codes. misschien kunnen jullie mij vertellen wat voor codes ik bij de frame bestand moet zetten (de layout maar ook de eventlistener??) en wat moet ik in de hoofdbestand neer zetten?
- zijn er eventuel voorbeelden te vinden op internet van hoe ik eenvoudige applicatie moet maken stap voor stap met jbuilder? dat zal heel erg helpen.
ik vind note pad persoonlijker handiger (overzichtelijker) maar ja .
thnx voor de hulp:D
ik heb al ben al een tijdje bezig met het programmeren van applets in java met note pad en een compiler. nou heb ik een module op school waar jbuilder moet gebruiken om applicatie te maken.
ik heb er een dag naar gekeken maar heb er nog steeds problemen mee met een aantal dingen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
de problemen zijn:
- bij het aanmaken van een nieuwe project met daarin een applicatie maat jbuilder een (zoals gezegd) een applicatie en een frame aan. nou weet ik dat de frame een clase is waar de layout etc in wordt gezet en deze in de classe applicatie wordt aangeroepen in de public void static main(string[]args) . als dit niet zo is zal ik graag willen weten hoe het wel moet. maar het echte probleem is jbuilder geneert veel onnodige codes. kan ik deze weghalen of gewoon laten staan?
- zouden jullie misschien de algemene structuur van een applicatie (die in jbuilder wordt gegenereerd) willen "schetsen"?
dus bijvoorbeeld dit met note pad:
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class MyApplication extends Frame
implements WindowListener
{
public static void main(String[] args)
{
MyApplication frame = new MyApplication();
}
public MyApplication() // constructor
{
setTitle("This is my application");
setLayout( ... );
// bouw je GUI op
setSize( 300, 200 );
setVisible( true );
}
public void paint (Graphics g)
{
}
public void windowClosing(WindowEvent e)
{
System.exit(0);
}
public void windowIconified(WindowEvent e) { }
public void windowOpened(WindowEvent e) { }
public void windowClosed(WindowEvent e) { }
public void windowDeiconified(WindowEvent e) { }
public void windowActivated(WindowEvent e) { }
public void windowDeactivated(WindowEvent e) { }
}
hoe bouw je dit op in jbuilder?? wat als je in jbuilder een applicatie aan maakt dan krijg je nog een zooi andere codes. misschien kunnen jullie mij vertellen wat voor codes ik bij de frame bestand moet zetten (de layout maar ook de eventlistener??) en wat moet ik in de hoofdbestand neer zetten?
- zijn er eventuel voorbeelden te vinden op internet van hoe ik eenvoudige applicatie moet maken stap voor stap met jbuilder? dat zal heel erg helpen.
ik vind note pad persoonlijker handiger (overzichtelijker) maar ja .
thnx voor de hulp:D
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 01:05 ]