Toon posts:

[java] JBuilder help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he mensen,

ik heb al ben al een tijdje bezig met het programmeren van applets in java met note pad en een compiler. nou heb ik een module op school waar jbuilder moet gebruiken om applicatie te maken.

ik heb er een dag naar gekeken maar heb er nog steeds problemen mee met een aantal dingen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

de problemen zijn:
- bij het aanmaken van een nieuwe project met daarin een applicatie maat jbuilder een (zoals gezegd) een applicatie en een frame aan. nou weet ik dat de frame een clase is waar de layout etc in wordt gezet en deze in de classe applicatie wordt aangeroepen in de public void static main(string[]args) . als dit niet zo is zal ik graag willen weten hoe het wel moet. maar het echte probleem is jbuilder geneert veel onnodige codes. kan ik deze weghalen of gewoon laten staan?

- zouden jullie misschien de algemene structuur van een applicatie (die in jbuilder wordt gegenereerd) willen "schetsen"?

dus bijvoorbeeld dit met note pad:

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class MyApplication extends Frame
implements WindowListener
{
public static void main(String[] args)
{
MyApplication frame = new MyApplication();
}

public MyApplication() // constructor
{
setTitle("This is my application");
setLayout( ... );

// bouw je GUI op

setSize( 300, 200 );
setVisible( true );
}

public void paint (Graphics g)
{
}

public void windowClosing(WindowEvent e)
{
System.exit(0);
}

public void windowIconified(WindowEvent e) { }
public void windowOpened(WindowEvent e) { }
public void windowClosed(WindowEvent e) { }
public void windowDeiconified(WindowEvent e) { }
public void windowActivated(WindowEvent e) { }
public void windowDeactivated(WindowEvent e) { }
}

hoe bouw je dit op in jbuilder?? wat als je in jbuilder een applicatie aan maakt dan krijg je nog een zooi andere codes. misschien kunnen jullie mij vertellen wat voor codes ik bij de frame bestand moet zetten (de layout maar ook de eventlistener??) en wat moet ik in de hoofdbestand neer zetten?

- zijn er eventuel voorbeelden te vinden op internet van hoe ik eenvoudige applicatie moet maken stap voor stap met jbuilder? dat zal heel erg helpen.

ik vind note pad persoonlijker handiger (overzichtelijker) maar ja .

thnx voor de hulp:D

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 01:05 ]

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Als het goed is kun je al die rotzooi weglaten...

Beginnen met een frame is leuk voor top-down development, maar ik heb de voorkeur bottom-up development. In ieder geval leert het je netter te werken.

Programmeren leer je niet met een developmenttool die alles voor je regelt, net als dat je niet leert lopen in een rolstoel. Als je die vrijheid hebt, adviseer ik je om met een texteditor te leren werken. Ikzelf gebruik liever geen JBuilder, vanwege die extra code, al is de code-expansion wel handig. Wij gebruikten op school Kawa, dat soortgelijke functionaliteit had, maar zonder code-generatie. Tegenwoordig is dat geassimuleerd met Macromedia, ik weet niet wat er van over is...

offtopic:
Trouwens: lees de quickstart eens door. Je topicstart is niet echt hoogstaand, je gebruikt geen code-tags, en je groet. Drie dingen die bij een eerste keer geen groot probleem hoort te zijn, maar bij zwaarder forumgebruik (zoals de addicts hier) erg iritant kunnen zijn.
Ik zoek de link voor de quickstart nog even op.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class MyApplication extends Frame 
                           implements WindowListener 
{
   public static void main(String[] args) 
   {
      MyApplication frame = new MyApplication();
   }

public MyApplication()       // constructor
   { 
      setTitle("This is my application");
      setLayout( ... );

// bouw je GUI op

setSize( 300, 200 );
      setVisible( true );
   }

public void paint (Graphics g) 
   {
   }

public void windowClosing(WindowEvent e) 
   {
      System.exit(0);
   }

public void windowIconified(WindowEvent e) { }
   public void windowOpened(WindowEvent e) { }
   public void windowClosed(WindowEvent e) { }
   public void windowDeiconified(WindowEvent e) { }
   public void windowActivated(WindowEvent e) { }
   public void windowDeactivated(WindowEvent e) { }
}

[ Voor 32% gewijzigd door kvdveer op 30-04-2003 01:20 ]

Localhost, sweet localhost

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

kvdveer schreef op 30 April 2003 @ 01:14:
Als het goed is kun je al die rotzooi weglaten...
Hmm.. ik heb vroeger ook nog wel eens in een gekke bui met JBuilder gewerkt (en doe het nog als het moet als ik moet prototypen trouwens..) Maar je moet er geen code uit wegslopen, jbuilder die snapt er dan geen snars meer van.. en dan zit je met de gebakken peren.

[edit]
Kawa was een leuke ide, maar het wordt al lang niet meer ondersteund. Als je een serieuze klop idee wilt hebben moet je eens kijken naar:

www.omnicore.com
www.intellij.com

Ik ben zelf ook een klopper, en dit zijn echt ultieme ide`s voor pipo`s zoals ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Alarmnummer op 30-04-2003 01:27 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21
Als je eenmaal aardig kan programmeren kan het best een aardig hulpstuk zijn, maar wat we op school nu kregen :| de eerste les delphi mochten we een of andere tekst editor in elkaar sleuren en pleuren. Hier leer je nix van en is nog eens saai ook. En de performance zal in vele gevallen nauwelijks uitmaken voor biz-applicaties. Als je grafisch gaat werken is het een groter probleem. Kijk gewoon of je systeem het allemaal makkelijk aan kan zo ja heeft het geen zin om iets weg te gooien zo nee moet je gaan kijken of deze omgeving wel geschikt is. Een ding is wel zeker van dit soort tools het scheelt erg veel tijd bij iets makkelijks.

Even ontopic dan:
Als je gewoon een frame aanmaakt in notepad kun je deze later met mss enige aanpassingen gewoon in JBuilder plaatsen en compilen. Dus doe gewoon op je eigen manier als je dat prettiger vind.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

ik vind note pad persoonlijker handiger
Ik zelg vind het ook veel makkelijker om in een onafhankelijk programme te coden, net als jou, alleen ik gebruik een programma dat ook een kleur code gebruikt. Ik gebruik Textpad, en dit werkt perfect! Als je je Java JDK hebt geïnstalleerd voegt Textpad tijdens de installatie de optie aan zich zelf toe om je java applet/applicatie te compileren en te runnen! ja kunt er oviregens nog veel meer mee, ik code er ook C++, ASP en PHP mee!
(Nee, dit is geen reclame, ik ben gewoon heel erg teverden over dit programma!)

Wat alarmnummer zegt klopt over code hieruit slopen, maar toch doe ik het. Alleen dan open ik het wel met textpad, zodat JBuilder niet kan zeuren om het een of ander, en het werkt toch. Ik gebruik JBuilder ook alleen voor de "layout", het grafische gedeelte dus. Maar nu wordt ik ook gedwonge door mijnn school om JBuilder te gebruiken, dus doe ik dat maar (maar dan toch in combinatie met mijn favo texteditor (je weet nou denk ik wel welke dat is :P))

[edit]
zitten jullie soms in Den Bosch op school?
MOET met JBuilder werken / Beginnen met Delphi, en dan meteen een Texteditor maken
Dus doe gewoon op je eigen manier als je dat prettiger vind.
Heel goed advies, en belangrijk! Als moet je wel "op je gemak voelen" als je programmeerd, anders heb je een soort dwing-situatie, en moet je misschien gaan nadenken of je wel op de goede manier bezig bent

[ Voor 18% gewijzigd door KompjoeFriek op 30-04-2003 01:47 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

JCreator is een fijne IDE. Alleen voor GUI moet je een visuele tool gebruiken.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat gek, ik ben begonnen met JBuilder voor mijn java omdat ik helemaal geen tijd wou maken waar nou de compiler / linker etc zit. Maar ik heb JBuilder nooit 1 keer code laten maken (ook dat doe ik niet in VS), ik gebruik het dus als een notepad + syntax highlighting + refactoring + realtime (overzichtelijk) debugging. Behalve dat het wat traag is (tja het is Java + Swing) ben ik er wel tevreden over. Er zit wel erg veel in dat ik niet gebruik omdta ik ook wel bottom up ben, maar soms is het handing (VB) om gewoon wat dingen neer te plonken en test gevalletjes. Heel simpele text editors zijn leuk enzo maar al die syntax highlighting, pretty formatting, ..... maken het leven wel handiger. Wel heb ik vernomen dat IntelliJ wel door de 'Java' massa wordt aangeraden, alsook Eclipse. (maar die laatste duurt nog langer voor op te starten ;)... Qua simpele text editors die ik elke dag gebruik (effe wat PHP, AS, beetje Java., XML) gebruik ik Scite | Flash. start even snel op dan notepad maar wel met syntax and erg 'aangenaam' om werken. Notepad gebruik ik al een hele tijd niet meer... In feite moet je pakken waar je je goed bij voelt , mocht ik ooit van java een job maken dan ga ik toch op zoek naar een 'snellere' IDE (tzou me niet verbazen mocht dat een M$ product worden :) )

ivm jBuilder, maak gewoon een project zonder iets, add a class en zeg dan welke je main class (of meerdere) je wil 'compilen'

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik normaal note pad en of real j. bedankt voor jullie reply's.

ik moet van school jbuilder gebruiken zodat wij studenten op andere dingen kunnen concentreren dan de layout. maar ja vrijdag eerste college hierover. ik hoop dan dat het wat duidelijker wordt:S.

maar hebben jullie eventuel nog tips?

alvast bedankt
Pagina: 1