Toon posts:

[@home] netwerk en internet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben geen held in netwerken, maar zal ff mijn vraag stellen: Is het mogelijk om met @home, een netwerk te hebben met internet.

-Ik heb nu 2 @home ip/computer-adressen, 1 voor mijn broertje en 1 voor mezelf.
-Er gaat een kabel van de kabelmodem naar een hub/switch [in de uplink] en gaat daarna met een eigen kabel naar mijn computer en een andere naar die van mijn broertje.

Kan ik met deze spullen, de bovenstaande vraag realiseren??, of zou ik nog nieuwe netwerkkaarten moeten aanschaffen.

- in de search functie kon ik nix vinden -

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja dat kan. Vervang die hub voor een router en klaar is Loadichus :)

Of bedoel je iets heel anders? Want je zegtd at je met de search functie niks kon vinden.. volgens mij staat dit er echt wel (100 keer) in :)
Zie ook hier: Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 67% gewijzigd door Palomar op 30-04-2003 00:48 ]

Verwijderd

Zoek in de @home portal of google op internet delen. Is zat over te vinden dacht ik zo

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het delen van internet hoeft niet .....

omdat ik namelijk 2 @home adressen heb en beide dus al toegang hebben tot internet, ik wil alleen de mogelijkheid creeeren dat ik mijn broertje elkaar in het netwerk omgeving kunnen zien

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

je hebt dus 2 ipadressen van @home?
als dat het geval is moet de door jouw genoemde oplossing gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost,... heb bleek dat ZoneAlarm te zijn ... :(

sorry voor de onnodige post

Verwijderd

/edit/
al opgelost dus nutteloze post (die van mij :z )
/edit/

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 01:21 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je wel bestand- en printerdeling aangezet in windows? (is niet echt veilig, wel ff firewall installeren als je die nog niet had). Nadeel is volgens mij wel dat de pc's elkaar contacten via internet (hebben immers @home ip adres) en het dus erg traag is (16 kb/s)

zie ook: @home, 2ip's en een netwerk

[edit] naja laat maar dan :+

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 30-04-2003 01:22 ]

Verwijderd

Deze situatie heb ik thuis ook, 2 IP's van @home. Kan wel bestanden van de 1 naar de ander versturen maar erg traag.
Heb nu een Belkin router besteld aangezien ik een derde pc erbij aan wil hangen. Ik neem aan dat ik dan alleen nog mijn eerste IP nodig heb, of niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Solomo schreef op 30 April 2003 @ 01:01:
je hebt dus 2 ipadressen van @home?
als dat het geval is moet de door jouw genoemde oplossing gewoon werken.
vergeet niet dat als je een publiek @home ip adres gebruikt om onderling bestanden te delen tusse je broertje en jezelf, dat andere @home gebruikers (iedereen die op internet zit) dan ook toegang hebben tot deze bestanden

en ja, zelfs een password is te hacken...

een router ertussen en je bent van dat probleem af

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thx, zal ik ff op denken zal wel niet zo veilig zijn nu... zal vandaag eens kijken voor een routertje
Pagina: 1