Toon posts:

Deskjet 720C flipt compleet! Aaaah!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken rare kuren bij mijn HP Deskjet 720C, die steeds erger lijken te worden. Ik gebruik de gewone Windows XP drivers, aangezien er geen andere te krijgen zijn op de site van HP (want te oud?). Bij het gewoon printen (dwz 1 pagina tekst printen op 1 pagina papier) doet de printer gewoon wat 'ie moet doen. Wil ik echter 2 pagina's naast elkaar op 1 pagina papier printen (dus niet dubbelzijdig, maar gewoon naast elkaar), dan gaat 'ie raar doen en doet dat dan ook nog eens inconsequent. :(

De ene keer poept 'ie alleen maar lege vellen uit (wel het juiste aantal wat nodig zou zijn als ik 2 pagina's op 1 pagina zou printen, maar goed), de volgende poging print 'ie wel, maar worden letters raar in elkaar gedrukt en op andere plaatsten weer uit elkaar getrokken weergegeven. En de derde poging doet 'ie het in een keer wel normaal.

Wat ik ook in de instellingen verander (wel of geen scaling aan zetten, papiergrootte veranderen, fonts veranderen, margins veranderen), het heeft geen nut. Ook is bovenstaande volgorde steeds weer anders, soms doet 'ie het bij wijze van spreken in een keer goed. Ik snap er echt helemaal niks van...

Ik gebruik Windows XP en Office XP, in dit geval voornamelijk Word. Ik heb mijn systeem helemaal up to date qua veiligheidspatches, virusscanner en firewall betreft, dus ik neem aan dat het geen virus of rare hacker is die met mij loopt te fucken :)

Wie weet meer?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48
En als je de drivers er gewoon eens helemaal er vanaf haalt? Windows XP heeft zelf ook wel de drivers voor je printer en die zorgen bij mij vrijwel nooit voor problemen :)

Probeer anders ook eens een ander programma om mee te printen, bijvoorbeeld gewoon kladblok.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik maar andere drivers waar ik mee kan experimenteren; ik gebruik dus de drivers van Windows XP zelf, omdat er helemaal niets anders beschikbaar is (dat zegt de site van HP ook). Maar dat van het printen vanuit een ander programma is een goede tip; ga ik meteen even proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Damn, blijkt dat alleen Word het printen van meerdere pagina's op 1 pagina ondersteunt - zit dus niet in de driver. Kan ik het dus ook niet uitproberen. Maar ik krijg sowieso het gevoel dat het meer aan Word XP ligt - ik ga morgen Word 2000 eens uitproberen, misschien dat dat wat helpt. SP1 installeren voor Office XP (als die al bestaat) zal niet lukken - krijg ik altijd foutmeldingen bij (want niet de originele CD, hehehe... }) )

Verwijderd

Heb je er ook geen CD bij gehad met drivers erop toevallig? Zo ja, misschien een idee om die te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Hp 720 C stamt uit de tijd dat Windows 98 the hippest thing on the block was, en dus heeft de drivercd alleen versies voor windows 95 en windows 98. :(
Pagina: 1