ok eerst de lijst
NIEUWE ide kabels oude zijn dus vervangen
voeding van 340 watt
soltek sl-75drv4 moederbord met de laatste firmware
via 4 in 1 crap ook de laatste
maxtor diamondmax 9 80 gig 8mb cache
maxtor ouder model 30 gig
quantum fireball crap harddisk uit het stenen tijdperk
ok het probleem is het volgende
ik had de twee oude schijven in mijn pc hangen.
op een gegeven moment kreeg ik een stop error van windows 0x0000007b....
iets met een raw internet package. hoe dan ook ik kwam geen van mijn schijven meer op.
bios herkende ze niet of bijna nooit.
nieuwe kabels gekocht en een nieuwe hd.
de nieuwe hd draait prima maar het probleem is dat de 2 oudere schijven dus niet of nauwelijks door bios laat staan windows xp pro wordne herkend.
als ik mazzel heb kan ik na een aantal restarts met een win98 bootdisk op mijn oude schijven komen.
mijn vraag.
aangezien mijn temperatuur ok is, ik nieuwe kabels heb, laatste firmware snap ik niet dat ik soms wel en soms niet op mijn oude hd's kan komen.
de jumpers zijn allemaal ok ingesteld.
hoe kan dit nou?
heb scandisk gedaan maar die zij alles 100% ok.
ik heb nog 2 cdrom drives die ik heb losgekoppeld.
ik dacht eerst mischien is het een power issue maar nu draaien allen mijn nieuwe maxtor en de oude. geen cdrom stations en een minimaal aantal koelers. moet toch kunnen met een 340 watt voeding?
zelfs al herkent de bios de oude maxtor schijf dan herkent windows xp hem nog niet.
kent iemand dit ?
NIEUWE ide kabels oude zijn dus vervangen
voeding van 340 watt
soltek sl-75drv4 moederbord met de laatste firmware
via 4 in 1 crap ook de laatste
maxtor diamondmax 9 80 gig 8mb cache
maxtor ouder model 30 gig
quantum fireball crap harddisk uit het stenen tijdperk
ok het probleem is het volgende
ik had de twee oude schijven in mijn pc hangen.
op een gegeven moment kreeg ik een stop error van windows 0x0000007b....
iets met een raw internet package. hoe dan ook ik kwam geen van mijn schijven meer op.
bios herkende ze niet of bijna nooit.
nieuwe kabels gekocht en een nieuwe hd.
de nieuwe hd draait prima maar het probleem is dat de 2 oudere schijven dus niet of nauwelijks door bios laat staan windows xp pro wordne herkend.
als ik mazzel heb kan ik na een aantal restarts met een win98 bootdisk op mijn oude schijven komen.
mijn vraag.
aangezien mijn temperatuur ok is, ik nieuwe kabels heb, laatste firmware snap ik niet dat ik soms wel en soms niet op mijn oude hd's kan komen.
de jumpers zijn allemaal ok ingesteld.
hoe kan dit nou?
heb scandisk gedaan maar die zij alles 100% ok.
ik heb nog 2 cdrom drives die ik heb losgekoppeld.
ik dacht eerst mischien is het een power issue maar nu draaien allen mijn nieuwe maxtor en de oude. geen cdrom stations en een minimaal aantal koelers. moet toch kunnen met een 340 watt voeding?
zelfs al herkent de bios de oude maxtor schijf dan herkent windows xp hem nog niet.
kent iemand dit ?