Toon posts:

Speedtouch 510 en Vigor 2600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn oude Alcatel Speedtouch Home dood is ben ik nu op zoek naar een nieuw modem (+router)

nou ben ik op dit moment tussen 2 aan het twijfelen:
Alcatel Speedtouch 510
Draytek Vigor 2600

Op zich zit er tussen beiden naast dat de draytek standaard een switch ingebouwd heeft en de alcatel niet weinig verschil in.

3 punten die ik wel belangrijk/leuk vind zijn:
- Syslog functie
- SNMP functie
- VPN Tunnels (hoe meer de modem/router aan kan hoe beter/sneller de processor)

Heeft iemand met de drie bovenstaande punten ervaring op de Alcatel Speedtouch 510 (zijn de uberhaupt aanwezig? ) ?

en heeft iemand ervarig met de drie bovenstaande punten bij de draytek ?

Verwijderd

bovenstaande punten zitten niet eens op de 510, ik heb er zelf 1, en ik kan je wel ff een handleidingkje sturen ..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
De punten die je hierboven noemt zijn bij de Draytek allemaal aanwezig. Of het bij de Alcatel ook zit vraag ik me ff af.

Wat betreft de Draytek: Dat had je ook op www.draytek.nl kunnen vinden ;)

Verwijderd

Goed, lijkt me duidelijke keus dus.
Voor meer info over de 510 had je ook op de website van alcatel kunnen kijken, ook op www.kpnadsl.nl is er behoorlijk wt info te vinden onder het tabje "support"

Verwijderd

Topicstarter
Als je had gelezen staat er duidelijk dat ik weet dat de punten aanwezig zijn op de draytek vigor 2600 echter aangezien ik weinig lees over ervaring over die 3 punten in Nederland en in Duitsland de drie punten niet echt zo goed uit de bus komen terwijl ze weer in andere landen Belgie bijvoorbeeld weer wel aardig tot goed uit de bus komt...

de 510 heb ik gezocht en zelfs een handleiding van gevonden echter ongedocumenteerde features en aanvullingen middels firmware upgrades blijven aanwezig bij elk product en aangezien die punten die ik opnieuw vrij eenvoudige maar niet vaak gebruikte dingen zijn kan het zijn dat ze het daarom niet hebben aangegeven? :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

je zou ook is kunnen kijken naar de pci versie van het modem :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
pci versie vind ik geen optie aangezien ik geen driver/os beperking wil hebben..

de pci versie hebben namelijk een conexant (hoop dat ik het goed schrijf) chipset en linux support is magertjes (maw redhat drivertje meer dan ook dat niet)
Pagina: 1