Toon posts:

Restart door geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mn vriendin laatst een geheugenbank vervangen.
Ze had 256MB en heeft nu 320 maar sinds dat erin zit start haar pc om ongeveer elke uur opnieuw op.

Haar broertje had ook een spel geinstalleerd maar ik denk niet dat het daardoor komt.

Ze heeft:
PII-300
320 MB SDRAM
Windows XP Pro.
5GB HDD

Meer specificaties heb ik ff niet.. :( omdat mn vriendin in houten woont en ik niet..
Ver ervandaan zelfs..
Dus meer info kan ik pas in t weekend regelen.

Als hij hier niet hoort; mijn excuses.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Probeer eens een memtest. Door dit te draaien kan je zien of het geheugen wel goed functioneerd. Anders haal dat dimmetje er uit. Dan weet je het zeker. En niet alle geheugens vinden 66FSB niet lekker. Ik weet niet of eeb P2 300 een bus heeft van 100 of 66.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoogst waarschijnlijk heb je gewoon een reepje brak geheugen erbij gezet, je kan dit nog eens extra controleren met MemTest86. Anders kan je nog de geheuegentimings in de BIOS checken of deze niet te strak staan.

Verklaring van die reboots:
Het systeem reboot waarschijnlijk doordat WindowsXP crashed, en dat komt weer doordat er brak geheugen in zit. Eigenlijk krijg je een BSOD hierbij, maar Win2k&XP rebooten standaard i.p.v. een BSOD te laten zien. Om nog wel gewoon de foutmelding te zien kan je 'automatically reboot'/'automatisch opnieuw opstarten' uitzetten (zie de WOS-FAQ voor meer info).

[ Voor 45% gewijzigd door Laurent op 29-04-2003 23:00 ]

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Nieuw onderdeel in pc, en pc loopt vast, :) tja. die p2 draait op 66 mhz gehuegen denk ik, en nu heb je er 100 of 133 deringerammed. vind ie vast niet lekker

Verwijderd

Topicstarter
hmzzzzzz..........klinkt allemaal logisch ik ga er wat mee doen..
th@nx... _O_

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
barrel schreef op 29 April 2003 @ 23:00:
Nieuw onderdeel in pc, en pc loopt vast, :) tja. die p2 draait op 66 mhz gehuegen denk ik, en nu heb je er 100 of 133 deringerammed. vind ie vast niet lekker
Even een misverstand uit de wereld helpen. :P PC100 of PC133 geheugen draait prima op 66MHz hoor, het draait soms zelfs beter. (soms kan je dan CAS2 draaien, terwijl op 133MHz het reepje max. CAS3 draait)
Het geheugen kan dus met gemak op een lagere snelheid draaien, zoals ook in de PMG FAQ staat vermeld. :)
Pagina: 1