[W2KServer] HDD Mirror Error (1MB Unpartitioned space)

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 19:20
Ik ben aan het proberen een hd te mirrorren onder windows 2000 server.
Het zijn allebei oudere 4 gig schijfjes, maar ik krijg de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.ellende.org/fout2.JPG

Let op de 1 MB unpartitioned space die er wel degelijk is.
Ik heb gezocht met google en met de knowledgebase van ms. Maar ben er nog niet achter hoe dit komt.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 29-04-2003 22:44 . Reden: volgende keer aub zélf thumbnailen .. ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet Disk0 ook van Basic naar Dynamic converteren :)

• Avenger84
Uhm, volgens mij doe ik dat ook.

Sorry, ik had het niet volledig uitgelegt, ik ben de disk aan het upgraden naar dynamic disk, maar dan krijg ik de errror.

Het doel is, om er daarna een mirror van de maken.

Sorry

[ Voor 75% gewijzigd door Avenger84 op 29-04-2003 22:47 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm .. nu zie ik het ook half achter die foutmelding .. Beetje wazige foutmelding, hier heb ik nog nooit van gehoord. Kun je de unpartitioned space niet pogen te vergroten naar 1,5MB oid?

• Avenger84
Nee, ik heb er al een partitie op aangemaakt en die weer verwijdert, maar dat helpt ook niet.
Ik zou niet weten hoe ik een half mb van de andere partitie af kan slijpen zonder die ook te beschadigen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PartitionMagic is de meestgebruikte programma voor zulke handelingen :) Maar in de OM FAQ staat onder "handige freeware tooltjes" ook een linkje naar een gratis partitie bewerk progseltje, de Partition Resizer B)

Verwijderd

Misschien allebei een partitie van 1 MB ?
Hij zegt At least one disk

• Avenger84
Ik ga even kijken of zo'n tool helpt.
PM ben ik niet zo heel gelukkig mee, ben er al eens 14 gig aan data aan kwijtgeraakt, dus daar ben ik een beetje huiverig voor.

----
italiano, ik ben 1 disk aan het upgraden naar dynamic, de andere is het al, en heeft alleen maar unpartitioned space, dus daar ligt het niet aan. Hij ziet gewoon die 1 mb niet die er wel is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Avenger schreef op 29 April 2003 @ 22:58:
PM ben ik niet zo heel gelukkig mee, ben er al eens 14 gig aan data aan kwijtgeraakt, dus daar ben ik een beetje huiverig voor.
Lichtelijk off-topic: ik heb ook nare ervaringen gehad met PM in Windows. Maar de PM in DOS-vorm (bootfloppies) werkt voortreffelijk. Daarnaast zou je met PM-in-Windows eigenlijk stap voor stap bewerkingen moeten doen, met elke keer een rebootje (en dus niet meerdere stappen tegelijk doen, het schijnt dat die daar zowaar van gaat flippen :/ ).

• Avenger84
Helaas wordt NTFS niet ondersteund door meerdere van die tools die in de faq genoemd staan. Ik wil echt dat ding niet nog eens installeren. Dat duurt zo enorm lang :'(

• Avenger84
Partition magic wil niet installeren, ik heb een soort server editie nodig zegt hij.
Onder Safe mode nog een geprobeert, maar dat wilde helaas ook niet.

Verwijderd

Klopt. Partition Magic 8 is voor werkstations (XP Pro, 200 Pro, NT4 Workstation) en Server Magic 4 is voor de servers (Server 2003, 2000 (adv)Server, NT4 Server).

• Avenger84
:) het is ondertussen gelukt. Ik heb de schijf in een xp bak gehangen en daar met PM wat extra ruimte gemaakt. Dus ik heb nu de boot partitie gemirrort.

Kan het kwaad als windows een relatief grote 60 gig schijf ziet, en de bios van een pc niet?
Ik wil die schijf als data schijf gaan gebruiken, maar ik weet niet of er nog risico's vast zitten? Zou vervelend zijn als dat ding opeens "verdwijnt" :)
Pagina: 1