Epox EP-8RGA+ -12V=-7,26

Pagina: 1
Acties:

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 13:57

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Ik heb voor een vriend een pc gebouwd met een epox EP-8RGA+ moederbord,
er zit een 2100+ op en 512mb dane elec, omdat verder alles onboard zit zit er ook niets van insteek kaarten oid in.

Nu is hij ontzettend instabiel USDM (monitor programma van epox) geeft nl aan dat de -12 volt voeding niet klopt, andere voeding heb ik al geprobeerd, er zit nu een chieftec 300 watt voeding in, ik heb het al geprobeerd met een aopen 300 watt en een enermax 350 watt en het probleem bleef bestaan.

Het moederbord heb ik al een keer omgeruild en het probleem bleef hetzelfde, iemand nog tips ?

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s657395/usdm.jpg

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Probeer eens MBM 5 ofzo? Kan ook zijn dat het programma gewoon foutieve waarden geeft.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Oei! Niet goed.
Ik heb onlangs eens iets voorgehad met m'n nieuwe voeding: mijn +/- 12V waren plots +/- 10V. Maar dat was dus wel een probleem met de voeding. Die moet ik trouwens nog steeds inruilen...
Zijn de waarden in de BIOS dezelfde?
Ik zou niet direct weten wat nog -12V gebruikt. Koppel misschien eens alles af en haal alle kaarten er uit en bekijk eens de waarde in de BIOS. Hier klopt toch iets niet...
Ben je trouwens zeker dat je een ander moederbord gekregen hebt? Misschien hebben ze jou gewoon terug opgezadeld met hetzelfde moederbord?

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 29-04-2003 22:25 ]

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Zitten geen kaarten in en alle andere voltages kan ik wel uit het bios aflezen maar deze staat er niet in. En zo op het zicht had ik echt wel een nieuw mobo gekregen.

Verwijderd

Mss is nameten met een multi-meter, die zal toch niet liegen zeker? :*)

• D-Three
  • Laatst online: 16-08 15:07
Alle voltages moeten toch in de BIOS zichtbaar zijn (toch bij dit mobo)? Of vergis ik mij hierin?
Wat me trouwens opvalt is dat de +12V ook niet bijster hoog is...

En misschien toeval maar: -12V + 5V = 7V! Iemand een idee? Of puur toeval?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Heb het ook al met het nieuwste bios geprobeerd maar dat maakte ook niet uit, de -12v is in de rga versie niet te zien, wel in de rda en rda+ versie maar daar heb ik helaas niets aan. En die -12 volt die hoef ik niet van de voeding af te lezen, want ik heb al 3 voedingen geprobeerd dus waar dan wel, ook niet direct op het mobo. Dus doormeten lijkt me onmogelijk of iemand moet me kunnen vertellen waar deze aansluitingen allemaal zitten

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Kick nog meer ideën ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je deze idee al uitgewerkt dan?
bobsnl schreef op 29 April 2003 @ 22:22:
Probeer eens MBM 5 ofzo? Kan ook zijn dat het programma gewoon foutieve waarden geeft.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
nee nog niet, maar icm met de instabiliteit verdenk ik het voltage er van...

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Moederbord doet nu helemaal niets meer (geeft geen beeld meer). As Zaterdag maar weer eens mee terug

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

de min-voltages maken toch niets uit is mij in vorige topics vertels :?

4015Wp west (Dordrecht)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit is wel een echt vaak gestelde vraag die gemakkelijk met de search opgelost had kunnen worden.
Er is geen enkel probleem met je board/psu. Er zijn gewoon veel boarden op de markt die een sensor chip hebben die problemen hebben met de meting/weergave van de negatieve spanningen.
De -12volt en de -5volt zijn helemaal niet van belang aangezien er vrijwel niets meer mee gedaan wordt op het board.
Jouw -12volt en -5volt zullen gewoon kloppen. Je moet niet alles geloven wat een monitor programma weergeeft.
Geloof je het nog steeds niet ? Dan is het antwoord heel gemakkelijk en hang gewoon even een DMM aan je psu, je zult zien dat ik gelijk heb hierin.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Ik ben er achter, de core was op de hoekjes miniscuul afgebroken en daarom was hij waarschijnlijk instabiel en de processor is nu ook overleden.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Er was in ieder geval niks met je plankje aan de hand. Ik heb ook een 8RGA+ en ik kreeg exact dezelfde metingen. Zet de oude USDM-meter van de CD erop en je probleem is opgelost.

Dit had overigens ook in -=Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic Deel 5=- gekund.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s657395/got/IMG_2976.JPG
Pagina: 1