Build Suse DVDr from a CD set ? Howto

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04-2025
I'k heb 5 cd + 1dvd addon iso's, hier wil ik een bootable DVDr :+ van maken.

Het bootable gedeelte is geen probleem, gewoon op cd1:/boot/bootdisk als image selecteren in nero of i.d. B)

Waar het om gaat zijn de index bestanden in de "root" van de dvd.

Heeft iemand hier meer ervaring mee :?

Gr. 8) ArNeo

-]_[-

Verwijderd

Kun je niet uitproberen met een dvd RW :?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Lijkt mij niet echt mogelijk. Vaak wordt gebruik gemaakt van bestanden die dezelfde naam hebben en zul je dus conflicten krijgen (vooral de root is leuk).
Wat je dus zult moeten weten is hoe ze dat hebben opgelost op de DVD versie van hun release (of heeft SuSe geen DVD versie :?)

Wat je kunt doen is de hele ftp leeg trekken en die op DVD branden (zie http://groups.google.nl/g...4060500%40siol.net&rnum=9 voor meer info). Ik denk namelijk dat het niet zal gaan om cd's om te zetten naar dvd ivm de indeling van de ISO's.

[ Voor 37% gewijzigd door Postman op 29-04-2003 22:22 ]

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04-2025
Hmm ja DVDrw was ik al van plan, 'kheb namelijk wel 8.1 dvd .. dan kan ik wat afkijken.
ps. ik heb dus van suse 8.2 pro (5cd) + een extra cd met rpms die enkel op de dvd voorkomen. (emüle) (8>

2 belangrijke files zijn 'INDEX.gz' en 'ls-lR'

de laaste zegt het al gelijk "ls -lR > ls-lR" vanuit de root van je DVD die op de hd staat ;)
nog ffe targzippen.. dan hebben we 1 index file op orde.

de andere moet je handmatig de cd1/ cd2/ ..... verwijderen zodat alles in de lijst een beetje kloppend is.
oja en de extra packages ook toevoegen ;)

Hij is nu aant fikken op 1 speed 8)7

Ciao

-]_[-

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je SuSE koopt krijg je er tegenwoordig een DVD bij, deze mag je niet copiieren of het moet voor backupdoeleinden zijn.

Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#copyright

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.