• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 12:55
Welke Wireless PCMCIA kaart bijna zeker zal werken op dit soort apparaten ?

OK, kheb nu een mooi en goed werkende Casio Cassiopeia type PA2400-W vv. CF, PCMCIA-slot, Irda, compoort & serial link, touch-panel enz. draaiende met een SH3 processor onder WinCE 2.11 Heerlijk apparaat wat ook goed werkt met een normale Decnet 10Mbit landkaart.

Nu heb ik ook een WiFi liggen en wil deze met de komende zomer in het ook vanuit de tuin benaderen. Ik zit me nu helemaal wezenloos te zoeken met welke merk/type PCMCIA wireless kaart (11 of 22Mpbs in de 2.4Ghz band) inde Csio of een vergelijkbaar model kan worden gebruikt.

Heb ondertussen al 2 verschillende kaartenmerken gekocht (moest deze wel modden) en geprobeerd maar zonder resultaat.
De modificatie op de PCMCIA kaart was dat ik de rechtergleuf (kijkend tegen de connector) van de PCMCIA kaart iets moest verdunnen naar ca. 1 mm anders paste mijn kaartjes niet. Afijn zo gedaan en de Compaq WL100 driver geladen zonder resultaat. (Eén kaartje flikkert even waarna de Casio oneindig vraagt of dat ik die wil gebruiken, de andere kaart levert helemaal geen reactie op.)

P.s. Bovenstaande kaarten werken nog immer prima wanneer ik ze gebruik in een Dell Latitude C640 of driverse IBM Thinkpads.

O ja een CF/WLAN versie voor de Casio is niet echt een optie omdat ik dan m'n 128Mb CardFlash memory opslag kwijt ben.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk dat Windows CE 2.11 een beetje verouderd is en misschien wel het probleem zou kunnen zijn met de drivers, is er er geen mogelijkheid om dat te updaten?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 12:55
Schopje met update.

WinCE 2.11 is idd niet anno 2003 maar nog wel onder support tot 2005.
Overigens, WinCE 2.11 zit ingebakken in ROM dus dat wordt wat moeilijk om up te daten.

Onderussen weet ik ook waarom een PCMCIA kaart een dikke-rand of dunne-rand gleuf heeft. Een dikke-rand gleuf is (meestal sowiezo) een 3(.3)Volt kaartje, terwijl een dunne rand-gleuf rand een 5Volt kaartje is (met evt. ook 3V).

Vwb mijn WiFi avontuur, dat is het ondertussen, ben ik nog niet echt veel verder gekomen. Ook nog een 3e merk uitgeprobeerd (een Sitecom 54Mbit) die helemaal niet werd herkend. M.a.w. de Casio ziet niet eens dat er een card ingeschoven wordt.

Het vreemde is dat die 54Mbit kaart, ondanks de bijgeleverde drivers voor Win98SE, voor geen meter wil werken met Win98SE. De driver wil niet installeren en klapt er uit met een 1AF code. Leverancier zegt dat ik maar 's WinXP moet proberen of contact moet opnemen met M$ en gooit de deur dicht.

Ondertussen begin ik het (nare) gevoel terug te krijgen uit de begintijd van de PC's. Op papier zou het allemaal moeten werken maar in de praktijk, ho maar. Advertenties en voorlichting is enigzins misleidend te noemen. Verder het al oude kasje en muur werk.

Nu is er een Orinoco Gold onderweg in de hoop dat die wel werkt.

Kortom, in herhaling, is er iemand die met een WinCE systeem überhaupt kan Wifi'n op een handheld mgv van een PCMCIA. Zo ja welk kaartje en driver(s) gebruik je.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results