[8rda+] problemen met WD1800JB

Pagina: 1
Acties:

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke Mensen ikheb eindelijk een Epox 8RDA+ gekocht maar nu begint de ellende. bij het installen (na het kopieren van het nodige files) bij het rebooten komt hij niet meer op die disk :S 1 keer is het wel gelukt maar na het installenvan de drivers voor chipset kon ik er niet meerop

krijg dus steeds de melding DISK BOOT FAILIURE....etc..

Ik kan dus ook geen manier meer windows erop krijgen , bij het setup kan ik wel zegmaar partitioneren en kiezen waar windows heen moet en er word dan ook benodige data heen gekopieerd maar hij weigert van disk te booten maakniet uit watje doet :S

Hij doethet zelfs niet eens meer op mijn eerder Epox 8KHA

Beide Windows 2000 Pro SP3 en Windows Xp Pro SP1 heb ik geprobeerd iemand die me kan helpen?

Ik kan niet vaak repleyen omdat ik zelf geen pc thuis heb en Nu bij Inet cafe zit en het kost 3euro per uur :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44
PMG -> OM & I/O dingen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41

The Third Man

The Third Jellyfish

Ff mbr wissen met een of ander tooltje (kijk maar op bootdisk.com bijv). Werkt dat nog niet, dan voor de zekerheid in nog een andere pc testen (dus niet alleen ander mobo), werkt dat ook niet -> terug naar de shop.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke mensen na hele nacht zitten kutten ( tot 4 uur vannacht benk bezig geweest) kreeg ik het eindelijk aan de praat. Gewoon een Linux ditro gepakt en met die diskdruid gepartitioneerd en geinstalled , daarnaa weer met windows Xp setup verder gegaan het is me ook nog gelukt :D er zijn alleen 2 dingen die me niet aanstaan

1 Ik kan niet zonder windows Xp CD booten :/
2 Het booten duurt ontzettend lang ( denk 4 min ) en dan is hij nog nie eens bij windows!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41

The Third Man

The Third Jellyfish

Dan zou ik ff zo'n diagtooltje van WD gebruiken, zie OM FAQ.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke diagtooltje gedraait ( die van WD) en geen problemen opgespoord ofosw. Zit nu weer in inet cafe en neem zo wel MBRWORK.ZIP mee even kijken wat we aan die fucked up MBR kan doen :)

Heeft iemand enig idee hoe ik langzame boot op kan lossen ? BIOS update ?

Pagina: 1