Toon posts:

Internet Explorer Waarschuwing voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een internet pagina van waaruit ik een .exe bestand op wil starten.
Deze pagina wordt alleen gebruikt binnen ons bedrijf en onder een bepaalde button start ik gewoon Excel locaal op.
Voordat Excel opgestart wordt krijg ik de Internet Explorer melding dat er een .exe file gestart wordt wat gevaarlijk kan zijn en of ik wel zeker weet dat ik dat wil (het vinkje "deze waarschuwing niet meer tonen" is uitgegrijst dus die kan ik niet benaderen).

Nu heb ik al met de security settings van IE zitten rommelen maar ik kom niet van die melding af. Heeft iemand een suggestie?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, dit heet een be-vei-lig-ing, dat betekent dat dat zeg maar niet kan zodat jij als webmaster niet 'per ongeluk' mensen een dailer door de strot kunt duwen of zo ;-)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Als dat zo was dan was het halve internet nu een grote zooi geweest, om maar niet te spreken van je eigen pc en harde schijf

Verwijderd

Topicstarter
Nee, IK als gebruiker wil niet iedere keer die irritante melding zien omdat ik weet dat deze link prima in orde is.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:40:
Nee, IK als gebruiker wil niet iedere keer die irritante melding zien omdat ik weet dat deze link prima in orde is.
Dat weet jij, dat weet ik, maar Inter Explorer niet en daar is het probleem, dan moet je em decompilen en her proggen/devven en dat kan dus niet. Je zal dus iets anders moeten verzinnen. Dit kan gewoon niet bij mijn weten :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een soort van signed applet verwacht in de trand van "always trust bla bla bla" maar dat is helaas ook niet mogelijk, jammer.

Verwijderd

HunterPro schreef op 29 April 2003 @ 21:36:
Nee, dit heet een be-vei-lig-ing, dat betekent dat dat zeg maar niet kan zodat jij als webmaster niet 'per ongeluk' mensen een dailer door de strot kunt duwen of zo ;-)
als we dan toch de wijsneus uithangen, in -ing vorm is het be-vei-li-ging :)
of be-vei-lig :) www.vandale.nl ;)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alsof be-vei-li-ging zoveel voorstelt bij MS :?:P

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heeft IE niet van de beveiligingszones, ergens onder internet options? Je zou de beveiliging van LAN-sites zo kunnen aanpassen dat dit wel mag. Of misschien zit ik er helemaal naast.

Zoef

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@ Zpottr: je zit er verre van naast, je zit er recht bovenop. De TS moet de site toevoegen als trusted site in de LAN-zone, dit zal een hoop problemen voorkomen.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Je kunt veel met die trusted zones, maar ik denk niet dat je .exes kunt enablen op die manier.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Grijze Vos schreef op 30 april 2003 @ 03:06:
Je kunt veel met die trusted zones, maar ik denk niet dat je .exes kunt enablen op die manier.
Toch wel, zo kan ik vanuit de GoT Tracker bijvoorbeeld een topic openen in bijvoorbeeld Mozilla terwijl de Tracker zelf in IE draait zonder waarschuwing. Hier was echter wel een registry hack voor nodig dacht ik izm trusted sites.
De oplossing ligt ergens begraven in 1 van de grote Active Desktop draadjes, ik ga straks wel even zoeken :)

Edit: gevonden:

[rml]Vertex in "Active Desktop - Hier is ie [ Deel 3]"[/rml]
Ik weet nu eindelijk hoe je die ActiveX warning kwijt kan raken met de Mozilla trackers. Ik heb een beetje rondgezocht, en uiteindelijk kwam ik hier uit. Feitelijk komt het erop neer dat je deze register key eventjes moet veranderen, daarna krijg je die warning (i.i.g. voor files op je eigen HD) niet meer. De key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1201

Eventjes de waarde van '1' in '0' veranderen, en je bent klaar.

Misschien handig om deze informatie op de website met trackers te zetten?
Zie ook latere berichten van Vertex

[ Voor 42% gewijzigd door crisp op 30-04-2003 08:15 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit proberen, bedankt hiervoor

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Papa Eend heeft hiervoor ooit een oplossing geschreven, dwz. hij werkte met een active desktop, en wilde via linkjes zijn eigen lokale exe'tjes openen.
Hij heeft toen iets gemaakt dat hij de namen omzette naar .exe.ad ofzo, en daarna kon een php script die .ad herkennen, eraf halen, en zonder waarschuwing het programma starten.

Dus, als dit voor een vastgesteld aantal computers geregeld moet worden die jij kunt beheren, vraag het P Eend eens.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Dark Blue schreef op 30 April 2003 @ 13:51:
Papa Eend heeft hiervoor ooit een oplossing geschreven, dwz. hij werkte met een active desktop, en wilde via linkjes zijn eigen lokale exe'tjes openen.
Hij heeft toen iets gemaakt dat hij de namen omzette naar .exe.ad ofzo, en daarna kon een php script die .ad herkennen, eraf halen, en zonder waarschuwing het programma starten.

Dus, als dit voor een vastgesteld aantal computers geregeld moet worden die jij kunt beheren, vraag het P Eend eens.
uh, kan dat dan niet op die manier overal op internet, en kunnen dialers dus dankzij daddy duck voortaan toch ongevraagd binnen komen? :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd via deze key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1201

Maar dat werkt niet, nog steeds die irritante melding. Hebben we nog andere keys?
Die oplossing van papa eend zal ik ook nog eens opzoeken maar ik heb nu even een hele snelle hack nodig om van die melding af te komen.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Waarom probeer je het niet van de andere kant, er is een manier om excel linksin excel te laten openen.
http://www.whirlywiryweb.com/q%2Fofficedocs.asp uit de hele oude doos, link is hier in het verleden erg vaak voorbij gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar in dit specifieke geval heb ik er niets aan, het gaat niet alleen om Office applicaties maar ook om andere applicaties en ik moet echt via de internet pagina een ander programma op kunnen starten.
Pagina: 1