[MSI845Pro2 12V] 12V stekker vergeten...

Pagina: 1
Acties:

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Laatst ff wezen klussen in m'n PC, grote schoonmaak, alles weer in elkaar gezet. PC aan, alles kouder want alle stof was eruit. Staat lekker al een dagje aan maarrrrrrrrrrrr, ik kijk net in m'n kast, blijkt dat ik t 12 volt stekkertje (vierkant stekkertje (aangegeven als JPW1) er vergeten ben in te doen.
M'n handleiding zegt; 'This 12V power connector is used to provide power to the CPU' Vanmiddag dik 2,5 uur zitten CS-en en hij loopt nog als een zonnetje...

Nu mijn vragen;
- kan t kwaad dat ie er lang (en onder hevige CPU stress) niet heeft ingezeten?
- Moet ie er alsnog in? t werkt zo toch ook? :+
- Hij is zeker niet hot pluggable of wel soms? (dat als ik er nu insteek, krijg m'n CPU een optater?

Specs zijn hieronder te vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 29-04-2003 20:23 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

die vierkante stekker wordt ook wel een p4 stekker genoemd.
het is een extra stekker om er voor te zorgen dat je cpu voldoende vermogen kan krijgen.
maar aangezien je niet een supersnelle p4 hebt is hij niet nodig. maar gebruik hem toch maar.

uiteraard wel eerst je pc uitzetten als je de stekker aansluit.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 29-04-2003 20:25 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
Dat is gewoon een extra powerconnector die zorgt dat je cpu voldoende spanning krijgt.
Voor de goede werking zou ik hem er toch maar opsteken :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Schadelijk is het dus niet hoor.

Verwijderd

grappig dat het uberhoud heeft gewerkt.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 21:26:
grappig dat het uberhoud heeft gewerkt.
neuh, redelijk normaal :)

Zie je ook vaak bij server borden, extra "halve AT" connector. DIe zijn ook bijna altijd optioneel.
Die extra stekkers namelijk zijn niet bedoeld om je cpu genoeg stroom te geven, maar om te zorgen dat er minder stroom door je voedingsstekker loopt.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Inmiddels is het stekkertje na een reboot teruggeplaatst waar ie hoorde :)
Alles werkt nog naar behoren dus :P

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

BrZ schreef op 29 April 2003 @ 21:30:
[...]

neuh, redelijk normaal :)

Zie je ook vaak bij server borden, extra "halve AT" connector. DIe zijn ook bijna altijd optioneel.
Die extra stekkers namelijk zijn niet bedoeld om je cpu genoeg stroom te geven, maar om te zorgen dat er minder stroom door je voedingsstekker loopt.
Ja, én om te voorkomen dat de belangrijke stroom voor de proc niet beïnvloed kan worden door andere stroomhongerige apparaten op het mobo, (lees videokaart), want als die voor een spanningspiek zorgen, heeft de proc daar ook last van. Als de proc de ATX 12V stekker kan gebruiken, scheelt dat behoorlijk (die aansluiting zit er ook niet voor piet snot natuurlijk).

Oftewel, aansluiten dat ding.
Pagina: 1