Toon posts:

Alle TV's hebben gele en witte composite?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als aan een apparaat een gele en witte 'tulpstekker' zit, heet dat volgens mij composite (veel kennis heb ik daar niet van). Nu is de vraag of elke TV (dus ook NTSC, SECAM, PAL) dan direct aangesloten kan worden op het apparaat?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

de witte tulpaansluiting is doorgaans voor geluid dacht ik zo. Als het apparaat stereo is heb je er dan ook 2, wit en rood (links en rechts).
De aansluiting (composite) heeft niks te maken met de soort van signaal dat er over heen gaat, dat kan idd PAL, NTSC SECAM of weet ik t zijn. Blijft afhankelijk van de TV of die signalen ondersteund worden.

[ Voor 83% gewijzigd door m-m op 29-04-2003 19:57 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het composiet signaal zit enkel op de gele tulp-aansluiting, de witte is voor (mono) geluid. Het signaal dat over die composietkabel gaat is nog steeds pal of ntsc gecodeerd, dus als je een ntsc camera hebt (bijvoorbeeld) moet je tv ook ntsc aankunnen om het beeld te kunnen decoderen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 29 April 2003 @ 19:55:
de witte tulpaansluiting is doorgaans voor geluid dacht ik zo. Als het apparaat stereo is heb je er dan ook 2, wit en rood (links en rechts).
De aansluiting (composite) heeft niks te maken met de soort van signaal dat er over heen gaat, dat kan idd PAL, NTSC SECAM of weet ik t zijn. Blijft afhankelijk van de TV of die signalen ondersteund worden.
Je zegt dat het niet uitmaakt of het PAL, NTSC of SECAM is, maar de TV moet het wel ondersteunen? Duracell zegt juist dat het wel van belang is en dat het composietsignaal PAL of NTSC e.d. gecodeerd is. Klopt dat laatste of heeft m-m toch gelijk?

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 16:57

Rashann

Zoek de hond...

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 09:53:
[...]

Je zegt dat het niet uitmaakt of het PAL, NTSC of SECAM is, maar de TV moet het wel ondersteunen? Duracell zegt juist dat het wel van belang is en dat het composietsignaal PAL of NTSC e.d. gecodeerd is. Klopt dat laatste of heeft m-m toch gelijk?
Het maakt voor het type kabel niks uit, maar voor je TV nog wel... lees zijn zin nog maar eens goed.
(Ze zeggen dus hetzelfde en hebben beide gelijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Rashann op 30-04-2003 10:02 ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

m-m en duracell zeggen precies hetzelfde.

Die gele stekker is een gele stekker en eroverheen gaat "een" televisiesignaal.
Het televisiesignaal wat eroverheen gaat moet door je tv "begrepen" worden.

De aansluiting geeft geen informatie over wat voor televisiesignaal het is.
Het televisiesignaal kan (o.a.) PAL NTSC of SECAM zijn. Als de tv het signaal kan "begrijpen" kan deze het laten zien.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

Ze hebben allebei gelijk.
Het maakt de kabel niet uit wat voor soort signaal er door hem heen gaat.

Wat wil je trouwens aansluiten ? lijkt mij makkelijker om te zeggen of het dan wel kan of juist niet.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als je goed leest zeggen m-m en duracell hetzelfde. Nee, het maakt voor de aansluitingswijze en bekabeling niet uit welk systeem je hebt, maar je tv moet het wel ondersteunen.

Beiden hebben gelijk dus :)

Jezus, hebben jullie gisteren niet in de kroeg gehangen of zo. Pfffft, zo snel ben ik niet op de vroege morgen hoor...

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberpope op 30-04-2003 10:05 . Reden: to slow ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Aansluiten is geen probleem, als het werkt is een 2e vraag. Het signaal wat uit het appaaraat komt moet begrijpbaar zijn voor de TV.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 10:02:
Ze hebben allebei gelijk.
Het maakt de kabel niet uit wat voor soort signaal er door hem heen gaat.

Wat wil je trouwens aansluiten ? lijkt mij makkelijker om te zeggen of het dan wel kan of juist niet.
Het gaat om een kleine nieuwe Atari console: http://www.jakkstvgames.com/atari.html De vraag was of dit apparaat zowel in Nederland als in het buiteland werkt (op een TV met RGB of SCART aansluiting). Als ik me niet vergis is er namelijk zowel een PAL als NTSC versie, maar ik weet niet of er verschil is tussen deze twee apparaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 10:32 ]

Verwijderd

In Europa gebruiken wij het PAL systeem iig voor tv beelden.
Dus dan moet je het PAL apparaat hebben.
Een NTSC is voor de Amerikaanse markt, zij gebruiken daar het NTSC systeem.
Lijkt me dus dat je het PAL moet hebben, een NTSC gaat nie werken volgens mij.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
In Europa gebruiken wij het PAL systeem iig voor tv beelden.
Dus dan moet je het PAL apparaat hebben.
Een NTSC is voor de Amerikaanse markt, zij gebruiken daar het NTSC systeem.
Lijkt me dus dat je het PAL moet hebben, een NTSC gaat nie werken volgens mij.
ondanks dat PAL hier de standaard is kunnen veel TV's ook NTSC aan hoor. check de instellingen/handleiding van je TV of je kunt switchen tussen PAL en NTSC.
Pagina: 1