Toon posts:

Rekenmachines met spelletjes

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Rekenmachines met spelletjes, hoe zit het hiermee?? Ze bestaan wel. Kan iemand me een site geven welke spellen ik dan kan spelen?? En welke rekenmachine ik dan moet hebben.

Heb ik eindelijk eens wat te doen onder de les.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat schiet natuurlijk niet op zo. Welk type rekenmachine heb je dan? een HP48 serie of een TI of een casio. Die programma's kunnen natuurlijk niet overal op.

Een geode zoekmachine zoals www.askjeeves.com doet wonderen.

* Delerium heeft dan ook dune2 op zijn zakjap >:)

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
ik heb een TI-83. Best wel een leuk ding, je kunt er grafieken etc. op tekenen en natuurlijk spelletjes op doen :) zoals Nibbles, eh.. een autoracespelletje en nog wat vaag spul :)
Op internet zijn er heel veel andere spelletjes voor te downloaden, maar om die op je rekenmachine te krijgen moet je een peperdure kabel kopen :( (of je kunt de hele broncode van het spel gaan overtypen natuurlijk >:) )

Verwijderd

Heb ook de TI, doe eens searhgot op grafische rekenmachines ;)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Kabeltje is maar 100 piek. En anders zijn er schemas op het 'net te verkrijgen om er zelf eentje in elkaar te klussen (toch niet bang voor een soldeerbout?).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Exterazzo
  • Laatst online: 22:22

Exterazzo

Qeasy

Zo'n kabel zelf bouwen is een middagje werkt en kost je nog geen 20 piek. Dan hebbik het dus over een kabel voor de TI-83.
Uncle Worm is veeeeeeeeeeeeeet!

Audentia

• kNarf_
hmm ik ben niet echt technisch dus zelf ga/kan ik zo'n kabel niet maken. En 100 piek voor zo'n kabel in de winkel vind ik toch wel behoorlijk veel geld :?
Uncle worm is inderdaad een cool spelletje :)
Hier is mijn top 3:
1. Xball
2. Uncle Worm
3. Insane

*D

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Zoveel moeite kost dat niet zo'n kabel in elkaar solderen, heb zo'n parallel ding in elkaar gesoldeerd.

Mijn top 5:
1) ZTetris (Multiplayer)
2) Uncle Worm
3) Fourth Element (Sterke AI)
4) Breakout
5) Diamonds

NB: Ik heb een TI83PLUS, dat betekend 192 KB meer voor spelletjes PLUS ik heb men hele geheugen nog als men ding een keer kresht :)

Verwijderd

TI 83 van Texas Instruments

mijn laatste aanwinst is Lotus...(oude racespel met een 8-) en :* in een ferrari

aan sites kan ik je niet helpen..zoek ik zelf nml ook

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Tweede Fase (Havo/VWO) vereist een grafische rekenmachine... dus ze raken errug in trek! Ik wil er toch eens geluid uit proberen te krijgen, moet ik even dat stekkertje ombouwen van 2,5 naar 3,5mm en dat schijn je met boxjes sound te krijgen me speciale progs.

www.nintendocasemods.com

• kNarf_
kan ik mijn TI-83 ook overklokken? ;) :D

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook spellen zoals Mario en zelda voor?? Ziet het er een beetje uit?? Kan ik geen pictures zien??

• kNarf_
ik heb wel ooit een platformspel ervoor gehad, Pinguin heette dat geloof ik. Maar verwacht grafisch niet al te veel hoor..
Op Internet zijn best veel bekende titels voor de TI-83 te vinden, maar als je titels zoals Final Fantasy of Zelda tegenkomt gaat het vaak om een tekst-based versie. Er zijn ook wel 'mooie' spelletjes voor, Lotus is daar wel een mooi voorbeeld van.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jullie ook sites??

Waar moet ik adners naar zoeken??

Verwijderd

Hoe duur is zo'n rekenmachientje met spelletjes?? (Lijkt me wel wat voor tijdens bedrijfsadministratie) >:)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

"ik ben niet echt technisch" komt dus neer op "Ik heb het nooit geprobeerd" (of, "ik ben te lui en zit graag te zeiken over hoe duur zo'n kabel is"), want dit is echt ranzig simpel werk.

Je hoeft echt niet electricieen te zijn om een simpel draadje in elkaar te prutsen :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
Zeker handig onder Bedrijfs Orientatie. Echt saai.
Zeker als je al Economie gehad hebt.

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Op woensdag 22 november 2000 21:58 schreef Frank128 het volgende:
Ja dit kan! 8-)

http://leaven.com/ti/ti83.htm

Voor andere TI's check: http://www.ticalc.org/hardware/overclocking/

• ko9
  • Laatst online: 23:02

ko9

kan dat ook met de casio GR?

Verwijderd

Koop een Ti-92+ als je geld hebt. Het meeste geheugen en flash geheugen, met toetsenbord en het grootste display, zie hier voor specificaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.ti.com/calc/graphics/92pluscalc.jpg

Bij ons op school kost hij 460 piek (en daar heeft onze school flink voor moeten afdingen). Anders koop een Ti-83+ of Ti-89+, de software van Ti-89+ is identiek aan de 92+.

Kijk hier voor meer info over alle verschillend types van Ti.

En spelletjes voor de Ti-92+ (een hoop zijn in het frans :().

• ko9
  • Laatst online: 23:02

ko9

wij moesten van school de Casio CFX-9850GB PLUS kopen (voor 150 piek >:) ) en die vind ik ok wel oke, alleen wat minder dat je eerst zon klepperdure kutkabel moet kopen als je spelletjes wil spelen.
Ik heb nu wel snake erop zitten (script overgetyt) maar dat gaat een beetje vervelen

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41

Gallus

Cheesy

Bij ons op school kon je zo'n kabel kopen voor ongeveer 25 piek, inclusief een berg spelletjes:)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook iets als patience?? Zelda mario??

Of zijn het allemaal 486 spellen??

Iets als doom?

• Bigs
  • Niet online
Zo'n kabeltje kost geloof ik 40 gulden ofzo (de zwarte). En Uncle Worm roeleert indeed! :)
Patience is er ook voor, ook erg leuk. Verder zijn Galaxian, Lotus, Plain Jump, Slopes en Pac-man wel leuk (allemaal voor de TI-83).
Voor meer info zie www.ticalc.org.

• Bigs
  • Niet online
Op woensdag 22 november 2000 21:58 schreef Frank128 het volgende:
Hm.. geloof het of niet, het kan ook nog :)

http://www.ticalc.org/hardware/overclocking/

• kNarf_
Op donderdag 23 november 2000 18:41 schreef jordyb het volgende:
Of zijn het allemaal 486 spellen??

Iets als doom?
ik denk dat je eerder aan XT-achtige spellen moet denken >:)

• Twilight Burn
Pinguin is wel leuk maar dat draait alleen maar op ASHELL/SOS (Shell, soort OS) Een ander Mario-like spel is SQRXZ (ja je schrijft het echt zo :)) das wel stoer, maar omdat alles zwart-wit is ziet het er af en toe niet echt uit :D

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Op woensdag 22 november 2000 18:00 schreef Frank128 het volgende:
ik heb een TI-83. Best wel een leuk ding, je kunt er grafieken etc. op tekenen en natuurlijk spelletjes op doen :) zoals Nibbles, eh.. een autoracespelletje en nog wat vaag spul :)
Op internet zijn er heel veel andere spelletjes voor te downloaden, maar om die op je rekenmachine te krijgen moet je een peperdure kabel kopen :( (of je kunt de hele broncode van het spel gaan overtypen natuurlijk >:) )
Ga naar www.TiCalc.org daar kun je allemaal zooi voor die Texas instruments halen, er staat ook op hoe je een snoertje moet maken om het van je pc op je calc te zetten.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Mario voor de TI-89

Wat kosten die dingen??
Heeft iemand daar een site van???

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Zelda is idd verkrijgbaar.
ik ben nu bezig met mijn 2e TI-83 (2e fase)

want mijn 1e is gejat, grrrrr

...

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-12-2025

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik ga dus echt mijn Ti83 overclocken!!!
alleen ff dat npo capacitor ergens kopen,
VET!!!!!!!!!!!!!!

systeem specs

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Jammergenoeg crashed die Zelda heel vaak ;(

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-12-2025

DaOverclocker

Overclocker for life...

Wat crascht?

systeem specs

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 19:47 schreef hardenberg het volgende:
TI 83 van Texas Instruments

mijn laatste aanwinst is Lotus...(oude racespel met een 8-) en :* in een ferrari

aan sites kan ik je niet helpen..zoek ik zelf nml ook
Hmm je bedoelt een lotus (is een automerk hoor)

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Op vrijdag 24 november 2000 08:21 schreef henri het volgende:
Wat crascht?
Dat spelletje Zelda op de TI-83.
Is op zich wel geinig, en ziet er bijna hetzelfde uit als op de GameBoy. Jammer dat je na een vastloper de batterijen eruit moet halen en dat je dus alle data kwijt bent. (Ik heb de TI-83 Plus niet :()

Hoe zit dat eigenlijk met die plus versie? Bij mij staat er gelijk Mem Cleared als ik de batterijen eruit haal als ie aan staat. :'(

• Twilight Burn
Jah, als ik bij mij de batterijen eruit haal (TI83 plus) zegt ie ook mem cleared, maar dat is het gewone mem, dat de 83 heeft, de 83 plus heeft nog 192Kb FLASH memory meer, wat intact blijft, ook als je alle batterijen er een jaar uit laat. Hierin heb ik de spellen opgeslagen, en in een "Group" een backup van de files die in het gewone geheugen moeten draaien (ION, BASIC programma's, levels van spellen)

Verwijderd

Help hoe maak ik zo'n kabeltje dan? Is er een tutorial voor?
Pagina: 1