Mozilla met knipperend cursoricoontje

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Elke keer als ik Mozilla start blijft er naast de cursor een knipperend klein Mozilla-logo'tje staan voor ongeveer een halve minuut, terwijl Mozilla dan allang is gestart. Ook als ik Mozilla dan sluit en weer start blijft het icoontje opnieuw een hele tijd naast de cursor staan. Wat hij precies aan het doen is, is mij een raadsel. Screenshotje van het icoontje:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2003-04/mozilla.png

Het gaat om Slackware 9 en Mozilla 1.3. Het systeem is ook niet bepaald traag: een XP1800+ met 512 MB DDR. Zoeken op 'mozilla knipperend' en 'mozilla start' leverde niets relevants op. Anyone?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je gebruikt KDE?

Kijk eens in het control center bij "appearance - launch feedback".

[ Voor 25% gewijzigd door AlterEgo op 29-04-2003 19:48 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Uhm, ja daar ben ik bekend mee, maar dat zou betekenen dat Mozilla elke keer een halve minuut (of langer) nodig heeft om te starten en dat snap ik niet. Een normaal programma toont zo'n opstartnotificatie bij het starten en zodra het programma dan gereed staat is 't icoontje pleite, maar bij Mozilla blijft deze rustig een halve minuut staan terwijl je dan al lang en breed aan het browsen bent. Net alsof hij nog bezig is om vanalles te laden ofzo.

[ Voor 50% gewijzigd door Bergen op 29-04-2003 19:54 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Tis toch die launch feedback. Mozilla geeft geen launch feedback, dus KDE weet niet dat mozilla er allang is. Standaard knippert KDE gewoon een halve minuut met je cursor, of als ie launch-feedback van de gestarte app krijgt, wat mozilla dus niet doet.

Als ik hier mozilla opstart onder gnome, plopt er zomaar ineens een mozilla voor. Start ik Galeon op, dan krijg ik in mn taskbar te zien "Starting Galeon" en als ie klaar is staat op die plaats in de taskbar galeon. Galeon weet wel wat startup-notification/launch-feedback is, mozilla niet.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Omdat Mozilla geen KDE programma is, die notificatie een lastig iets is door de manier waarop X werkt (hoe moet KDE weten dat een programma gestart is?), en het daardoor niet altijd perfect werkt.

Als je je hieraan ergert je het dus heel gemakkelijk uit kunt zetten, iets anders is er op dit moment niet echt aan te doen, en dit zuigt inderdaad wel een beetje ;(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Juistja, ik vat em. Maar 't is niet bij alle programma's zo; Gaim heeft bijvoorbeeld weer niet zo'n icoontje. Nouja ik zet die handel wel helemaal uit, staat iets smoother... ;) Tnx allen.

Verwijderd

Vroegere versies van Mozilla gingen de naam van hun venster naar X toe wijzigen waardoor KDE niet kon zien of Mozilla al was gestart. Daar kwam een workaround voor in de mozilla.desktop file, maar die is er nog niet uit gehaald.

Ik heb het eergisteren gefixt. Je hoeft alleen de regel met X-WMClass uit ~/.kde/share/applnk/Internet/mozilla.desktop weg te halen (de laatste regel meestal)
Pagina: 1