Koppelen van 2 hubs

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor een bedrijf moet ik bekijken of het mogelijk is om het aantal werkplekken uit te breiden. Nu staat er één 16 poorts hub. Als ik nou een 2e 16 poorts hub erbij koop, kan ik ze dan gewoon met behulp van een crosslink kabeltje koppelen, met een gewone poort aan beide kanten? Er zit geen uplink poort aan de bestaande hub.
Dus: Kan dit?

Verwijderd

Voor zover ik weet kan het wel, maar krijgen die pc's achter de 2e hub een lagere prioriteit en wordt de snelheid daardoor een stuk trager, correct me if I'm wrong...

Verwijderd

Vergeet niet de 2 HUB's cascade te schakelen anders kan werkt het niet.

Hier bedoel het volgende mee.

Het crosslink kabeltje op elke poort op de 2 HUB staan, maar op de andere HUB moet de kabel in cascade poort staan. Dit is meestal de laatste poort van de HUB. Hierna moet je er nog op letten of er een knopje op de HUB zit die zegt dat ze cascade moeten staan!

Veel succes

Zzz

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Je kunt natuurlijk ook die nieuwe hub met uplink poort kopen. Zo kun je je nieuwe hub via die uplink aan je oude hangen . *D
wel zorgen dat ze dezelfde snelheid hebben. ;)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

cascade?
das meshien bij jouw hub zo maar bij 90% niet hoor !
de meeste hubs hebben gewoon een uplink poort extra en als die er niet is zou het idd met een cascade knop kunnen.

volgens mij moet je de eerste hub via een crosslink (max 5 meter) aan de uplink poort van de 2e hangen en dan werkt t, suc6

openkat.nl al gezien?

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Pierik

I'll be back!!!

Of je koopt een switch. :)

Iracing Profiel

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

upload poort ->gewone kabel->gewone poort van hub. niks crosskabel!

en als je het niet geloof kom maar langs heb het hier ook zo draaien

Click hier niet

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Een uplink wordt binnenin de hub gescrossed. Vandaar dat je er dan geen crossed UTP op moet zetten.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

k'heb t ff geprobeerd jullie hebben geleik. geen crossed kabel nodig :)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Als je nu al meer dan 16 PC's hebt draaien dan kan je toch beter een switch kopen omdat dat het netwerk ontlast. Het prijsverschil is niet zo heel veel t.o.v. een actieve hub.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
De beslissing om een hub of een switch te nemen hangt van de netwerkbelasting af en niet direct van het aantal pc's af.

Twee hub's kunnen op twee manieren met elkaar worden gekoppeld.
1. Met een crosscable tussen normale poorten (op iedere hub een)
2. Met een normale kabel, maar dan moet een van de hub's van een speciale uplink-poort zijn voorzien. Deze poort is of apart aangebracht (zonder een schakelaar) of is (meestal) de laatste poort op de hub waar een schakelaar bij zit. De schakelaar verandert dit poortje van een normale poort in een uplink-poort, zodat een crosscable niet meer nodig is en alle kabels van hetzelfde type kunnen zijn (geen verwarring meer).
Pagina: 1