[wifi] draadloos netwerk probz

Pagina: 1
Acties:

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
voordat ik begin: ik heb search gebruikt... maar kon niet vinden wat helpt..

OP mijn oude PC met windows XP prof. heb ik met mijn laptop een draadloze connectie. ideaal.. nu heb ik een nieuwe pc met daarop windows XP home... en nu krijg ik internet en MSN niet aan het werk... van alles gedaan. telkens opnieuwe geinstalleerd. alle drivers weggegooid en opnieuw geinstallerd, netwerk diskettes enzo maken, niets helpt... De computers vinden elkaar wel en kan ook op de gedeelte schijven komen. dus dat is het probleem niet. alle dat verduvelde internet en MSN komt niet door... HELLLUUPPP!!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

heb je ooit een bedraad netwerk aan de gang gekregen :?
lees namelijk nergens een probleem dat persee met draadloos netwerk temaken zou moeten hebben :P

heb je wel software draaien die i-net deelt bv? :)

Verwijderd

heel mischien een domme vraag he... maar heb je je inet verbinging wel geshared....??

• shakedown
dat heb ik allemaal gedaan. en ik heb hiervoor op mijn oude PC alles dus perfect aan het draaien... ik doe precies het zelfde met de nieuwe pc en het lukt niet... ik snap er geen hout meer van...

Verwijderd

heb je een firewall ..? doe anders die ff uit en kijk wat er gebeurt...
als dat werkt moet je je instellingen van je firewall ff nakijken..

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:31
kan je naar een inet ip pingen?
Staat je dns goed op de client PC?
En de gateway? loop alles nog effe na en post daarna als het niet lukt wat meer gegevens en wat je allemaal geprobeerd hebt.

=/\= System Status =/\=

• shakedown
ik heb het geprobeerd met de firewall van windows zelf als mede met een andere firewall. en oko dit maakte niet uit... op de oude PC gebruikte ik de firewall van windows zelf. ok dat steld niet veel voor dat weet ik. maar op de nieuwe zowel met als zonder: geen reactie op internet...

• shakedown
Anubis801 schreef op 29 April 2003 @ 19:32:
kan je naar een inet ip pingen?
Staat je dns goed op de client PC?
En de gateway? loop alles nog effe na en post daarna als het niet lukt wat meer gegevens en wat je allemaal geprobeerd hebt.
ik heb een netwerk diskette gemaakt. dan moet alles toch goed worden ingesteld? IP, DNS, Gateway? ik heb het nagekeken en kan eigenlijk geen gekke dingen ontdekken... tenminsten voor iemand als ik een n00b dus...

• Anubis801
oke maar je hebt de belangrijkste vraag niet beantwoord. Kan je naar een ip op inet pingen?

En wat staat bij dns en gateway?

[ Voor 19% gewijzigd door Anubis801 op 29-04-2003 19:38 ]

=/\= System Status =/\=

• shakedown
mm vertel ff hoe ik dat moet zien?? bij start --> uitvoeren--> winipcfg??

• Anubis801
nee via ms-dos prompt tip je dit is:

ping www.tweakers.net en dan de tweede test ping 213.239.154.35

post de gegevens van beide test daar kan kunnen we je verder helpen.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

en post je gegevens ff van je pc die de inetverbinding heeft

dus--> start---->uitvoeren---> cmd -----> ipconfig /all

Verwijderd

winipcfg doet het niet meer in winxp je moet ff naar settings > network connetctions en dan je internet verbinding kiezen dan naar support en details aanklikken.

• shakedown
ok dan doet hij dus helemaal niets. hij geeft aan: onbekende host www.tweakers.net en bij de tweede test: time out, time out, time out, time out enz enz enz 100% verlies enz enz enz..

BTW: mijn laptop is Windows ME. Sorry voor het vergeten..

• Anubis801
Heb je dit gelezen? FAQ Network Troubleshooting

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
je kan dus wel de shareas op je pc maar geen internet. Als je vanuit je oude pc wel kon inetrnetten dan moet je op die nieuwe de oorzaak zoeken. Vergelijk de instellingen van je oude pc met de nieuwe geef desnoods handmatig een ip op client bijvoorbeeld 192.168.0.20 als gateway 192.168.0.1 en als dns 195.96.96.97 of die van je inetprovider.

=/\= System Status =/\=

• shakedown
ja dat heb ik door gelezen en nee ik kom er daarmee absoluut niet uit. Ik weet simpelweg niet wat ik verkeerd doe...
OK ik heb ip config in dos gedraaid. metde volgende resultaten:

0 ethernet adapter:
ip adres 192.168.0.50
sunbetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.0.1

1 ethernet

ip adres 0.0.0.0
subnetmsker 0.0.0.0
standaard gateway 0.0.0.0

• shakedown
Anubis801 schreef op 29 April 2003 @ 19:51:
je kan dus wel de shareas op je pc maar geen internet. Als je vanuit je oude pc wel kon inetrnetten dan moet je op die nieuwe de oorzaak zoeken. Vergelijk de instellingen van je oude pc met de nieuwe geef desnoods handmatig een ip op client bijvoorbeeld 192.168.0.20 als gateway 192.168.0.1 en als dns 195.96.96.97 of die van je inetprovider.
ja ik kan van zowel mijn normale PC (de laatste Aldi aanbieding) als mijn laptop: toshiba( geen idee, heb hem bestickerd..) de bestanden zien en openen enzo. maar internet lukt gewoon niet. het lijkt wel alsof internet gewoon niet wordt doorgegeven...

• shakedown
mmm mensen, schiet mij maar lek. Ik snap er geen hol meer van... Ik heb vanmorgen mijn PC aangezet en hij deed helemaal niet smeer. Ik denk SHIT. Nog maar een keer geboot, nog niets, stekker eruit en een reboot--> hij start op. normale snelheid. en ik start mijn laptop op en zie daar het verbluffende resultaat: mijn internet en MSN werkt keurig op mijn laptop... Ik heb niets meer veranderd sinds gister toen het niet werkte... Weet iemand hier iets van?? Ik dnek het niet... Weet het eigenlijk wel zeker van niet... Naja bij die dingen van microsoft moet ej ook eogenlijk nergens versteld van staan...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Inderdaad vreems, maar waarschijnlijk heb je na al het proberen toch net dagene gedaan wat Windows nodig had om te kunnen werken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• shakedown
liquid-orange schreef op 30 April 2003 @ 10:46:
Inderdaad vreems, maar waarschijnlijk heb je na al het proberen toch net dagene gedaan wat Windows nodig had om te kunnen werken.
mm ik heb niets veranderd... alleen gegevens opgezocht op mijn laptop om hier te plaatsen...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik heb hier zelf ook een draadloos netwerkje met 1 w98 computer en een xp laptop die draadloos zijn en konden alle twee gelijk op msn en internet zodra de wireless verbinding er was. Nu weet ik niet of jij er ook een router tussenhebt. In mijn situatie is het router/ modem > hoofdcomputer (bedraad) & accesspoint > laptop en w98pc (draadloos).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• shakedown
mm nee ik heb gewoon een ad-hoc verbinding.. de simpleste variant dus.... maar het werkt prima...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

shakedown : Gelieve je post te editten als je nieuwe info hebt, of op meerdere users wilt replyen. Dank.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1