Toon posts:

NAT is een Hardware FIREWALL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is NAT(Network Address Translation) nou al een soort firewall?
Als dat een firewall is waarom staat er dan bij mijn router (Vigor2200E) ook nog een aparte optie om porten te blokkeren?

Ik heb ook nog bij mijn firewall van de router alle poorten dicht gegooit, maar het blijkt dus dat dat helemaal niet werkt want ik kan dan nog gewoon gamen,msn-en,surfen,enz. dus AL mijn poorten zijn helemaal niet dicht... ook al zegt de firewall van wel

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

DarkSide

theres no place like ::1

NAT is geen firewall opzich.
Wel zorgt het ervoor dat alle interne ipadressen afgeschermd kunnen worden omdat
deze via 1 ip adres naar buiten gaan.
Dit heeft overigens niets met poorten te maken.
Hiermee kan je verkeer over een bepaalde poort (bv 21 / FTP poort) blokkeren.
Zodat er geen ftp vervbinding over poort 21 plaats kan vinden.
Dan zijn er nog blokkades die werkelijk niets toelaten.
Of bij een poortscan laten zien dat ze dicht zijn door geen response terug te geven aan de scanner. Maar dus nog wel open staan.

Verder denk ik dat je nog wat fout hebt gedaan, Want als ALLE poorten dicht staan voor verkeer. Staat ook poort80 dicht en kan je niet meer internetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
De router is zo slim om requests van 'binnenuit' wel door te laten :). Van buiten je netwerk (dus de kant van je provider) staat wel alles dicht als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
_Hades_ daar had ik nog niet aangedacht, dan mot ik weer ff testen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, misschien weet ik nu wel waarom de router alles door laat, heb net op MSN gewoon normaal kunnen chatten toen ik alles had geblocked, heb poort 0 tm 65535 dicht gegooit en toen ik weer terug ging naar de 'IP/FIREWALL' lijst.. toen zag ik dat de gegevens waren verdwenen misschien is dat de oorzaak, maar hoe fix ik dat nu?