Ik dacht er ook aan om een Epia in te bouwen. Maar een dockable laptop leek na bestudering toch wat handiger. Mijn grootste obstakel was de voeding. Er is een 12Volt ATX unit beschikbaar met 12V 5A voeding, maar in de UK is dat ding reteduur naar verhouding (Epia trekt ongeveer 50W met HD, en CD). In NL heb ik hem niet kunnen vinden jammer genoeg. Lichte voedingen zijn bijna niet te vinden zonder te toveren. Als je er 1 vindt, mag je hopen dat je een omvormer vindt die krachtig genoeg is. Het duurt mij ook te lang voordat de Nehemiah core 1GHz beschikbaar is, heb absoluut geen trek in glitches whatsoever.
Een collega van mij probeert de kabel van moederbord naar beeldscherm te verlengen. Het is dan ook de bedoeling dat zijn laptop wel permanent in de auto wordt verwerkt. Dat heeft mij weer op een ander idee gebracht. Ik zoek / tweak een standaard / beugel voor in de auto. Vroeger had mijn pa er 1 voor een draagbare cd speler.
Ik heb al wel een draadloze Trackball (voor in de armsteun), kleine afstandbediening (voor op het stuur) + ontvanger en een AC-DC omvormer. Ik heb nu alleen nog een GPS module en software nodig. Op marktplaats zie je 2e handse maar ook nieuwe ontvangers voor rond de € 100,-. Maar ik heb mij nog niet verdiept in de kwaliteit van die dingen. De software moet ook nog aan mijn eisen voldoen natuurlijk.
[
Voor 6% gewijzigd door
Die Bruine op 30-04-2003 23:41
]