[xp] Messenger geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb in messenger geen geluid meer. Nu las ik ergens dat je dan windows mediaplayer opnieuw moet installeren.... Nou dat werkt dus niet. Als ik in c:\windows\media een aantal wave files pak en die afspeel in windows mediaplayer krijg ik een foutmelding dat er een onbekende fout is opgetreden. Andere normale windowsopstart geluiden etc. doen het wel.

Ik heb al gezocht op tweakers en kon niets vinden als oplossing hiervoor.

Ik heb msn messenger 5.0 en windows messenger 4.7 en het werkt in allebei niet.

Ik denk dat er 1 of andere audio instelling verkeerd staat door het installeren van codecs. Echter overal werkt het geluid behalve bij messenger en in het configuratiescherem bij geluiden -> windows geluiden.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik had ooit ook zo'n probleem maar was effe aan het zoeken en iemand thuis had ALLEEN DIGITAAL aangevinkt in DE REGELING VOOR AFSPELEN!!! Kijk effe of dat ook bij jou is! Je komt er door SNDVOL32.EXE in uitvoeren te typen en dan GEAVANCEERD bij de eerste rij dan staat er ergens op de laatste zin ALLEEN DIGITAAL dat vink je uit!! (of je kan gewoon op het luidspreker icoon drukken en dan kon je ook in SNDVOL32.EXE!!!) :P

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• marenk_vos
Dit heeft niet geholpen, dit vinkje stond bij mij uit. Ik denk dat het door 1 of ander missende codec komt.... Maar welke?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38
Heb je niet bij het tabblad algemeen "geluiden afspelen..." uitstaan? Het is een simpele oplossing, wat ik dus denk dat het het juist niet is.. maar iig succes

http://specs.tweak.to/5253

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Misschien zijn de geluidbestanden ervan verwijderd???? Kijk of ze nog in de map van MSN zitten!! En als dat niet zo is kijk bij configuratiesherm bij geluiden!! Daar kun je instellen welk muziekbestand er afgespeeld moet worden bij MSN en andere progs en windows zelf! Misschien heeft iemand ze helemaal uitgeschakeld?

Verwijderd

welke geluidskaart heb je eigenlijk? meestal worden er bij een geluidskaart verschillende devices geinstalleerd. kan zijn dat er 1tje (bijv. ms wave comp system oid) niet werkt, en dat net de mediaplayer en msn die gebruiken).

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:07
Herinstall messenger :?

edit:
Staan ze hier eigenlijk wel goed?:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scriptweb/messenger.PNG

[ Voor 91% gewijzigd door danslo op 30-04-2003 14:01 ]

• marenk_vos
Ik heb gekeken of het vinkje in algemeen aan stond bij geluiden afspelen, dit is zo. Vervolgens heb ik naar de bovenstaande afbeeldingen gekeken en als ik bij geluiden voor messenger op het play knopje druk hoor ik geen geluid, maar als ik het bestand in mediaplayer open hoor ik wel geluid.

Ik heb de creatvie audigy player geluidskaart.

De geluiden uit messenger + werken bij mij ook niet.

• marenk_vos
Ik ben er inmiddels al achter.... dit is een bug in messenger + 2.10.32

Pagina: 1