probleem C&C generals direct connect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn neefje en ik willen graag C&C generals tegen elkaar spelen. We proberen naar elkaar te connecten maar het lukt maar half. Als ik een spel aanmaak en hij connect zie ik hem wel binnenkomen maar chatten lukt al niet, laat staan een spel spelen. Andersom is dit ook het geval. Misschien is het probleem dat hij achter een router zit. Hij heeft in de router al de poorten die dit spel gebruikt (readme) vrijgegeven maar nog steeds lukt het niet. Ook heeft hij geprobeerd een zelf gekozen poort te gebruiken zoals beschreven in de readme.

Heeft iemand nog een id waar dit aan zou kunnen liggen. Gaarne reacties

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde prob (nog steeds). De poorten die in de readme beschreven staan zijn volgens mij de poorten voor een internet verbinding. Niet die voor een LAN. Als ik mijn firewall aanzet kan ik de ander persoon vaak wel zien, maar als ik probeer te joinen dan zegt ie iets van unable to join.
Enigste wat bij mij hielp was me firewall uitzetten, aangezien ik alle poorten die in de readme stonden al opengezet had en nog steeds werkte het niet. Bij CS, War3 werkte het gewoon wel door de poorten open te zetten. Volgens mij gebruikt CC gewoon voor LAN andere poorten dan die in de readme staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm shit is dat maar hoe kom ik erachter welke dat wel zijn? Heb jij al geprobeerd wat er in de readme staat? er staat daar beschreven hoe je zelf een poort kan toewijzen. Misschien is dat een oplossing voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The game will need to talk to external servers that use the following port numbers. These ports need to be open in your firewall in order to play on Generals Online:

TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:
4321, 27900
Er staat ook, om het spel "online" te spelen. Die PortOverride heb ik ook geprobeerd...niks helaas. Ik heb al die poorten die hier boven staan open gezet incl. de UDP poorten. Werkte ook niet.
Is er geen programma om te kijken welke poorten een software probeert te openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netstat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29
Volgens mij kijkt netstat alleen maar naar welke verbindingen er al open staan, niet welke er verbinding proberen te maken.

(Als je het zelf uit wilt proberen met netstat: Start » Uitvoeren » cmd typen » netstat in DOS scherm :))

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
volgens mij is direct connect vrijwel onmogelijk. met een router hoef je het niet te proberen, en de enige keer dat het lukte was tegen iemand met adsl via een usb-modem. geen idee waarom dat wel werkte, maarja.

anyways, je kan het spel ook gewoon kopen dan kun je gewoon via het online gedeelte ipv direct connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar direct connect is zoveel beter dan elke keer weer dat gek*t online. Direct connect, lekker vlot. Werkt heeeerlijk. Nou alleen nog even met mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei oei ...EA zal weer werk hebben aan een volgende patch... hihi :)
Heb ge vorige patches al geprobeerd? Ge moet wel zien dat ge allebei dezelfde patch hebt he anders bounced het ... (af ketsten van communicatie)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 11:51 ]

Pagina: 1