[Slackware 8.1] Segfault mounten root bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 00:03
Ik heb een server draaien met Slackware 8.1. Een tijdje geleden stopte de server er mee. Na een reboot kreeg ik L 40 40 40 40 enz enz. Na dit gefixt te hebben met een bootdisk enzo krijg ik nu de volgende melding:

----------------------------
Remounting root device with read-write enabled.
/etc/rc.d/rc.S: line 117: 20 Segmentation fault /sbin/mount –w –v –n –o remount /

Attempt to remount root device as read-write failed! This is going to cause serious problems.

If you’re using the UMSDOS filesystem, you ***MUST*** mount the root partition read-write! You can make sure the root filesystem is getting mounted read-write with the ‘rw’ flag to Loadlin:

Loadlin: vmlinuz root=/dev/hda1 rw

Normal bootdisks can be made to mount a system read-write with the rdev command:

Rdev –R /dev/fd0 0

You can also get into your system by using a boot disk with a command like this on the LILO prompt line:

LILO: mount root=/dev/hda1 rw

Please press ENTER to continue, then reboot and use one of the above methods to get into your machine and start looking for the problem.
----------------------------

Weet iemand wat ik hier moet doen om dit te fixen? :?
Dat je iets met loadlin moet doen snap ik ook nog wel alleen waar staat dat enzo...

• Beuker
Ok handig... vergeten het topic af te maken :/

Kan een modje nog even iets er achter plakken, namelijk: remount root device as read-write failed!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik vermoed dat je schijf stuk is. Probeer eens met een CDtje op te starten en draai badblocks eens op die disk ?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
DJ_Flowerz schreef op 29 april 2003 @ 18:05:
Ok handig... vergeten het topic af te maken :/

Kan een modje nog even iets er achter plakken, namelijk: remount root device as read-write failed!
[leer lezen]Je kan je post editten. Eerste icoontje rechtsbovenaan je post :)[/leer lezen]

Zei ik wat ?

[ Voor 7% gewijzigd door XTerm op 29-04-2003 18:10 ]

• Beuker
XTerm schreef op 29 april 2003 @ 18:07:
[...]

[leer lezen]Je kan je post editten. Eerste icoontje rechtsbovenaan je post :)[/leer lezen]

Zei ik wat ?
Ja dat heb ik dus ook gedaan, maar een topic veranderen kon niet :D

Verwijderd

Topictitelchange ;)

Zou je eens met een bootdisk o.i.d. kunnen opstarten en dan eens kijken of je hem wel normaal gemount krijgt.

Zo ja, zou je dan eens de precieze regel op regelnr 117 van /etc/rc.d/rc.S kunnen uitvoeren, alleen dan wel ff het path aanpassen.

• Beuker
XTerm schreef op 29 april 2003 @ 18:05:
Ik vermoed dat je schijf stuk is. Probeer eens met een CDtje op te starten en draai badblocks eens op die disk ?
Heb ik al gedaan en een fsck -t ext3 er overheen geknalt... niks aan het handje

Verwijderd

Met wat voor optimalisaties heb je util-linux waar mount onderdeel van uitmaakt gecompileerd?

Is het geheugen in je computer wel okee?

• Beuker
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 18:13:
Met wat voor optimalisaties heb je util-linux waar mount onderdeel van uitmaakt gecompileerd?

Is het geheugen in je computer wel okee?
WATTE???

Ja mijn geheugen is oke heb al ander geheugen er in geknalt!

Verwijderd

Als je dat antwoord geeft, dan hoef je het niet te beantwoorden, want dan speelt het geen rol ;) :)

Met een bootdisk werkt het dus wel volledig?

• Beuker
sorry

ja dan kan ik gewoon die hda mounten en de andere partities... kan ik gewoon werken met de hd('s). Heb 1 HD voor systeem met 4 partities /, /var, /home, en een swap... dan nog 3 hd's die samen 1 partitie vormen.
Pagina: 1