PCI versnellerkaart

Pagina: 1
Acties:

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb op t.net wel eens gelezen over PCI kaartjes die het werk van de cpu overnemen voor een deel. Er stond toen ook bij dat het voor die prijs beter was meteen een nieuwe mobo+cpu aan te schaffen, maar jah, je weet nooit wat je allemaal tegen kan komen op de hcc dagen :)

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met dit soort kaartjes? En of dit ook echt zin heeft dmv meer d.net blokjes of het bekijken van een DivX en ondertussen de pc nog iets anders laten doen in de background.

K heb nu een P2 400 met 128mb ram.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat Spintel kaartje was toch alleen een soort dongle? Al het werk werd door de software gedaan, meen ik me te herinneren.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik meen me te herinneren dat die kaarten ZWAAR zogen? En dan bedoel ik ook echt heftig ;)

Verwijderd

Ik kijk net zelf pas op die site, had die link uit me hoofd. En dit is volgens mij niet helemaal wat je bedoelde. Ik kan me herinneren dat ik ooit eens een AD zag staan van hun en dat was een insteekkaart. Zie daar op die site niks van, sorry.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die site is wel de goeie hoor :)

Makkelijkere link: http://www.spintel.com/nl/spintel/index.html

Verwijderd

Alleen door die website zou ik al nooit zoiets kopen. Ziet er erg profi uit....

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Spintel :? neuhhh HersenSpinsel :)

Powered bij meergranenbrood.

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Niet echt een kaart die je wil hebbe :) en idd de site is best wel amateuristisch. Ik kan ook pagina's vol krijgen met een lettertype van 'Ik ben bijna blind' (en dat op een 15" in 1152x864... k wil het nog geeneens zien op een 800x600 of lager :))

En k heb de zooi eens een beetje gelezen... 249,-- piek voor een ISA kaart? neuh k dacht het niet :)

Maar weet niemand iets over een PCI kaart met een cpu ofzo?

Verwijderd

Maar weet niemand iets over een PCI kaart met een cpu ofzo?
ja die bestaan. zijn van evergreen geloof ik ze maakten vroeger ook die overdrive cpu's (vreemde dingen btw). Het is een pci kaart met een celeron en 64mb die je in een p1 board stopt. Dat kaartje heet geloof ik AcceleraPCI

/ update ik heb ff gezocht naar een reviewtje: http://www.thetechzone.com/reviews/cpu/evergreen/accelerapci/index.htm

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Die zet mijn p2 400 dus aan de kant alsof het nix is, en das dus juist helemaal niet de bedoeling, want die doet het nog uitstekend :)

heb ik soms een gat in de markt ontdekt en moet ik meteen patent vragen op mijn idee? :)

Verwijderd

<font color="red">
Spintel werkt zwaar goed hoor!
Geeft een behoorlijke boost voor een behoorlijke prijs
</font>

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
maar het optimized alleen maar, en k denk dat ik daar nix aan heb met DivX afspelen (of evt later DVD's) en k denk dat die kaart ook een Koe niet kan versnellen, en de nieuwe games (Quake3, UT, Counterstrike, enz) zijn volgens mij ook niet optimized voor een 386/486 :7
(lees die page ff door van die spintel site, zie link hierboven)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:18

BertV

Handgemaakt

Zelf heb ik een evergreen overdrive processor

Het blijft zonde om veel geld in een oude computer te steken, maareh GAAANNNN!

(BertV heeft nu een snelle oude computer)|:(

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Pagina: 1