Xbox schadelijk voor TV

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik ben dus vanplan om een Xbox te gaan kopen, maar nu begint me vader ineens over dat Xbox (en spelletjes) schadelijk zijn voor een TV
Me vader:
Spelletjes branden anders in op het fosfor
is dit zow, of alleen bij oude TV's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
alleen bij hele oude (vooral projectie) tv's.

[ Voor 14% gewijzigd door Janssen op 29-04-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 22:30

Wom

4Real schreef op 29 April 2003 @ 17:35:
Ik ben dus vanplan om een Xbox te gaan kopen, maar nu begint me vader ineens over dat Xbox (en spelletjes) schadelijk zijn voor een TV

[...]

is dit zow, of alleen bij oude TV's :?
Dat is een argument van je vader omdat die niet wilt dat je een Xbox koopt. Neem maar van mij aan dat het net zoveel kwaad doet als het kijken van een DVD film of een videoband.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog nooit van gehoord, het kan alleen schadelijk zijn als je beeld stil blijft hangen (pauze) en je laat de monitor een flinke tijd aanstaan.

Het Grote XBOX Topic Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, hij bedoelt denk ik voor je oogjes B)

of anders wil hij gewoon niet dat je een x-box op de tv aansluit :/

want ik ken diverse mensen met x-boxjes met tv(oude nieuwe) en draaien allen perfect

oftewel vette bullshit

edit:
damned luck0r's, sneller typen voortaan :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is geloof ik alleen bij antieke TV's/monitoren als er constant het zelfde beeld op staan. Maar bij normaal bewegend beeld boeit dit helemaal niks afaik. Dus als je een antieke TV hebt, moet je er voor zorgen dat je game niet uren achter elkaar op pauze staat. (TV is niet op pauze te zetten, vandaar dat hij misschien denkt dat het alleen met consoles is)

Op m'n oude stageplek waren er printservers waar constant een monitor bij aanstond om de status te geven. Ik moest wel eens wat met die servers doen (verplaatsen/fixen), maar daar zag je ook gewoon dat het oude beeld erin is gebrand. :D
Mja, dat is dus het zelfde, waar je met normaal gebruik geen zorgen voor hoeft te maken.

[ Voor 61% gewijzigd door kamerplant op 29-04-2003 17:40 . Reden: grote edit :P ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:13

AntiPasta

d1 m0z4rella

dat slaat volgens mij nergens op (alle respect voor je pa). Het videosignaal is elektronisch gezien identiek (tenzij je NTSC spellen gaat spelen), net zoals de kleuren die worden weergegeven tot hetzelfde spectrum behoren. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe hij bij die constatering komt...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 17:37:
nog nooit van gehoord, het kan alleen schadelijk zijn als je beeld stil blijft hangen (pauze) en je laat de monitor een flinke tijd aanstaan.

Het Grote XBOX Topic Deel 4
kijk een in je xbox handleiding.........en in de handleiding van je games helemaal vooraan......daar staat het. het is echter alleen van toepassing op zeer oude tv's.

[ Voor 8% gewijzigd door Janssen op 29-04-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dan zou tv kijken ook gevaarlijk zijn voor je tv :P

Ja, je tv slijt natuurlijk.. Maar dat inbranden geldt voor huidige tv's nauwelijks en dan enkel als je continu hetzelfde in beeld hebt..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
AudiRS4 schreef op 29 april 2003 @ 17:37:
[...]

Dat is een argument van je vader omdat die niet wilt dat je een Xbox koopt. Neem maar van mij aan dat het net zoveel kwaad doet als het kijken van een DVD film of een videoband.
Hij moet wel heel goed argument hebben wil die dat tegen gaan :+

er heeft ook al keer een nintendo 64 aangehangen toen ging hij niet zeuren, zal wel weer een van zijn zeur momenten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
D'r staat een waarschuwing in mijn SNES (:P) handleiding dat je een console beter niet op een projector kan aansluiten, en dat je je console niet te lang aan mag laten staan op hetzelfde beeld, omdat je inderdaad een soort 'inbrand' effect krijgt.

Dat een XboX daarvoor altijd verantwoordelijk is, is bullshit.
Voor een TV maakt het helemaal niet uit of het beeld het nou van een Playstation, videorecorder of XboX komt, het is gewoon niet goed als je 10 uur lang hetzelfde op je beeld heb staan. Dit kan overigens ook gewoon voorkomen op je computerbeeldscherm.

Maar het effect is inderdaad een stuk erger op oudere schermen, op een beetje recente beeldbuis zal het wel meevallen, ook al zou ik het je niet aanraden om 10 uur of langer hetzelfde beeld te laten zien ;)

Ik moet niet zulke lange berichten tikken :+

[ Voor 22% gewijzigd door Rafe op 29-04-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Om dit bij de PC te voorkomen hebben ze screensavers gemaakt :P
Zolang je bezig bent op je XBox en het ding staat niet op pauze voor een aantal uur met de TV aan gebeurt er niks.
Waarom zou een spel wel inbranden op je beeld en een film niet? Gewoon als argument gebruiken: TV kijken is ook schadelijk, dus dat moet je dan ook maar niet meer doen...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

MaRc0 schreef op 29 April 2003 @ 17:44:
Om dit bij de PC te voorkomen hebben ze screensavers gemaakt :P
Zolang je bezig bent op je XBox en het ding staat niet op pauze voor een aantal uur met de TV aan gebeurt er niks.
Waarom zou een spel wel inbranden op je beeld en een film niet? Gewoon als argument gebruiken: TV kijken is ook schadelijk, dus dat moet je dan ook maar niet meer doen...
Het is zo dat als je de Xbox voor langere tijd niet aanraakt terwijl hij aanstaat, hij op een soort powersave gaat. Het beeld wordt dan donkerder en je verbruikt nog maar de helft aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger zei men dat ook over andere tv-videospelletjes. Nu iig is het gewoon onzin omdat de xbox niks anders doet dan een signaal versturen wat een dvd speler, videorecorder etc ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
als de xbox schadelijk is voor je tv wat is de pc dan wel niet voor je monitor?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
AudiRS4 schreef op 29 April 2003 @ 17:46:
[...]

Het is zo dat als je de Xbox voor langere tijd niet aanraakt terwijl hij aanstaat, hij op een soort powersave gaat. Het beeld wordt dan donkerder en je verbruikt nog maar de helft aan stroom.
Dus de Xbox is nog beter beveiligd voor inbranden dan andere consoles, nog een reden om een Xbox te kopen in plaats van een Playstation 2/Gamecube ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

MaRc0 schreef op 29 April 2003 @ 18:15:
[...]

Dus de Xbox is nog beter beveiligd voor inbranden dan andere consoles, nog een reden om een Xbox te kopen in plaats van een Playstation 2/Gamecube ;)
Ik zou het geen zwaarwegend argument noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
naja zal me pa's eigenwijsheid wel zijn, kan eerst een TV voor mezelf kopen :(
heb tv van me zus op kamer staan maar me zus loopt mooi me pa's ass achter na, idioten allemaal

heb ik ook eindelijk keer tv voor mezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt volgens mij wel ;)

staat ook in het boekje van onze tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
Mijn tv deed er wel raar door, heb nu een nieuwe gekocht.
Was ook best een oude. Beeld werd dan donker en daarna weer ligt toen ik tv ging kijken na xbox te spelen. Na een paar dagen was hij dan wel weer een beetje normaal. Maar nou heeft mijn broer dus die tv geleend en hij doet het dus weer perfect :). Naja kheb nu een Sony was overigens wel op een 37 cm scherm (anders wordt het een beetje te groot voor op me kamer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Dat een video/DVD net zo schadelijk als games klopt niet helemaal. Dat er bij spellen extra voor gewaarschuwd wordt is omdat ze vaak HUDs en dergelijke hebben, dus dingen op het scherm die urenlang op dezelfde plek staan/hetzelfde zijn. Dan is er dus een grotere kans op inbranden.

Niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken want ik heb het nog nooit enige vorm van inbranden bij een TV gezien, wel eens bij een erg oude PC monitor. En de Xbox heeft er verder weinig mee te maken :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
vraag je vader eens waarom er geen groene waas op de TV te zien is na een potje voetbal gekeken te hebben :)

Dikke onzin dus 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door r0el op 29-04-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

D³ schreef op 29 april 2003 @ 19:23:
Dat een video/DVD net zo schadelijk als games klopt niet helemaal. Dat er bij spellen extra voor gewaarschuwd wordt is omdat ze vaak HUDs en dergelijke hebben, dus dingen op het scherm die urenlang op dezelfde plek staan/hetzelfde zijn. Dan is er dus een grotere kans op inbranden.

Niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken want ik heb het nog nooit enige vorm van inbranden bij een TV gezien, wel eens bij een erg oude PC monitor. En de Xbox heeft er verder weinig mee te maken :P
Je hebt ook menu's in DVD films dus dat risico lijkt me evengroot. Maar om het als argument te gebruiken tegen een aanschaf van een console is natuurlijk flauwekul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Geen je vaders tel nummer eens, dan bel ik hem even.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

AudiRS4 schreef op 29 april 2003 @ 20:27:
Je hebt ook menu's in DVD films dus dat risico lijkt me evengroot.
Lijkt me niet. Menu's staan geen uren aan, HUDs zijn altijd aanwezig als je aan het spelen bent en spelletjes speel je al snel een paar uur achter elkaar.
Maar om het als argument te gebruiken tegen een aanschaf van een console is natuurlijk flauwekul.
Ja, ik dacht dat ik wel duidelijk had gemaakt dat je er geen last van zult hebben, ik legde alleen uit waarom er bij games meer nadruk op word gelegd.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

D³ schreef op 29 April 2003 @ 21:19:
[...]
Lijkt me niet. Menu's staan geen uren aan, HUDs zijn altijd aanwezig als je aan het spelen bent en spelletjes speel je al snel een paar uur achter elkaar.

[...]
Ja, ik dacht dat ik wel duidelijk had gemaakt dat je er geen last van zult hebben, ik legde alleen uit waarom er bij games meer nadruk op word gelegd.
Die laatst zin was ook in zijn algemeenheid bedoelt :)
En ik was mis met menu en HUD, my mistake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D³ schreef op 29 april 2003 @ 21:19:
[...]
Ze zetten toch ook altijd in de manual dat je om het uur 10 min pauze moet nemen :+ Kun je mooi ff 10 min. je tv uitzetten. En doorbranden gebeurt echt nauwelijks, het enige wat ik ooit gezien heb was een monitor die een dikke 8 uur op een groen dos scherm had gestaan, en dat was nog een 13" scherm.
Had laatst 6 uur een 15" aan laten staan per ongeluk, niets mee gebeurd. En tijdens het eten heb ik zo vaak m'n console aan laten staan op het pauze menu, nog nooit iets gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is een zender als een rtl4/rtl5/yorin dus ook schadelijk, met hun logo'tjes

de tv hier in de keuken(waar me moeder altijd dus zit) heeft het rtl4 logo ingebrand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vader zoekt gewoon een reden om de xbox buiten huis te houden, sluit hem gewoon op je eigen tv aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

je vader heeft helemaal gelijk... hij bedoelt eigenlijk dat je een GameCube moet kopen :X })

haha :X

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

normaal kan dat vooral bij huidige tv's geen kwaad; bij oudere toestellen zou het kunnen, en dan nog alleen als je je tv een paar dagen met zelfde beeld laat aanstaan ; dat van de HUD's is ook niet logisch; denk eens aan die leuke logos wat de tv stations in je linker/rechterbovenhoek stoppen ??.

effe opletten ; er is 1 tv soort die er niet tegenkan om games te spelen, en dat zijn toestellen met achtergrondprojectie; maar vermits die extreem zefdzaam zijn; dnek ik niet dat iemand er zo thuis 1 heeft staan. iig is het ook daar pas schadelijk als je een altijd repeterende achtergrond hebt (zoals op de s-nes bv) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Yohann!s schreef op 29 April 2003 @ 23:32:
je vader heeft helemaal gelijk... hij bedoelt eigenlijk dat je een GameCube moet kopen :X })

haha :X
En ik voel een ban aankomen O-)

Ik zie niet in waarom een console schade aan je tv kan aanrichten? En rijdt je pa in een auto? Geef hem dan het argument dat de uitlaatgassen slecht voor de ozonlaag zijn, wat wel wat erger is dan je tv IMO |:(

Of koop een andere pa :P Ook een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Neejoh schreef op 30 April 2003 @ 00:13:
[...]

En ik voel een ban aankomen O-)

Ik zie niet in waarom een console schade aan je tv kan aanrichten?
omdat spellen veel statische beelden bevatten, al valt dat wel mee als je maar genoeg speelt (:+), dan beweegt het beeld voldoende.

Al gaat dat net zo hard op voor testbeelden, televisiestationlogo's (dat rtl logo wat ingebrand is bij iemand o.a.), en pc monitoren (daarom is nou de screensaver uitgevonden).

Zeg maar tegen je pa dat het absoluut geen kwaad kan omdat ie gewoon eenzelfde signaal stuurt als een dvdspeler of vhs doet als je normaal speelt (en voor een wat technischere, onderbouwdere verklaring raad ik je aan even in AV te kijken, daar zullen ze ongetwijfeld je pa kunnen overtuigen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kan weinig schade aanrichten hoor. Net zo schadelijk als bijv idd die NED1 logo's ofzo in beeld.

Dit lijkt mij een zeer vage reden om jou van die aankoop af te houden.

edit: trouwens neejoh waarom een ban? Was meer als grapje bedoelt volgens mij. Trouwens dit geld voor alle console's zijn allemaal even goed/slecht voor je tv.

[ Voor 34% gewijzigd door schnumi op 30-04-2003 11:34 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, bullshit-argument van je vader, case closed.

Kudo's voor je HTF-icoon, trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashBlue schreef op 29 April 2003 @ 23:38:
effe opletten ; er is 1 tv soort die er niet tegenkan om games te spelen, en dat zijn toestellen met achtergrondprojectie; maar vermits die extreem zefdzaam zijn; dnek ik niet dat iemand er zo thuis 1 heeft staan. iig is het ook daar pas schadelijk als je een altijd repeterende achtergrond hebt (zoals op de s-nes bv) .
Sorry voor deze topic weer omhoog te halen maar ik was dus op zoek naar informatie hierover omdat ik thuis een tv van Philips heb staan, een projectie scherm met achtergrondprojectie |:(

Ik moet ook wel zeggen als ik een svcd heb bekeken op mijn dvd-speler dat mijn scherm dan helemaal raar begint te doen, als ik terug overschakel op gewone tv programma's verspringt mijn beeld voortdurend en beginnen alle ledjes op het voorpaneel aan te springen...

Dit doet me denken dat een xbox erop aansluiten geen goed idee is :'(

Als er iemand een site weet (of forum) over achtergrondprojectieschermen zou ik die ook heel graag hebben, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 21:03:
[...]

Sorry voor deze topic weer omhoog te halen maar ik was dus op zoek naar informatie hierover omdat ik thuis een tv van Philips heb staan, een projectie scherm met achtergrondprojectie |:(

Ik moet ook wel zeggen als ik een svcd heb bekeken op mijn dvd-speler dat mijn scherm dan helemaal raar begint te doen, als ik terug overschakel op gewone tv programma's verspringt mijn beeld voortdurend en beginnen alle ledjes op het voorpaneel aan te springen...

Dit doet me denken dat een xbox erop aansluiten geen goed idee is :'(

Als er iemand een site weet (of forum) over achtergrondprojectieschermen zou ik die ook heel graag hebben, bedankt!
Van projectieschermen weet ik het fijne niet, maar ik heb begrepen dat spellen en DVDs idd zeer schadelijk (kunnen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hebben jullie videorecorder of dvd speler? Die sluit je toch ook aan via Scart of rgb? Dat doe je ook met een xbox....zou raar zijn als die je tv dan zou slopen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 09:30

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Ik heb ff de manual van me xdoos erbij gepakt, en die zegt het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/c.boer14/beschrijving.jpg

sorry voor het verneuken van de lay-out :X maar de letters bleven zo het duidelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb redelijk wat informatie gevonden over rear projection en consoles, dit is het belangrijkste wat ik gevonden heb omdat ze spreken uit eigen ervaring

Ngamer4life asks, Is the warning pamphlet that accompanies every GameCube game, which cautions about using gaming consoles with rear projection TVs, relevant to today's fast-paced, quick frame rate games (i.e. Star Wars: Rogue Leader, Resident Evil, Eternal Darkness, SSBM, SM Sunshine, etc)? I can understand if you left MS. Pac Man on the screen for hours, but how pertinent is it in present day?

Mike H. Says: Even with fast-paced games like those, there are often still things like control schemes weapon icons around the top, bottom, and sides of the screen that are fixed in one place.

The issue has declined in importance because TVs have improved over time, but it has not completely dissipated. In general, it's safe to use rear projection sets. Some even have "Game" settings that lower the screen's brightness to avoid the burn-in effect. If you're just having a regular afternoon gaming session, the TV set will be fine. If you really need to keep a game paused for a long period of time (because you'll loose your spot or something), it's still a good idea to play it safe, so turn the TV's power off.

Adam Says: I own a 62" Rear Projection HDTV, and have had zero problems with it. You should always calibrate TVs such as this with DVDs like "Video Essentials" or "Avia" and it'll keep your contrast and brightness settings low enough to make burn-in almost a complete non-issue.

But treat it like a baby just to be safe...

Mike Suzuki Says: Yeah, I often used my parents 50" rear-projection TV for gaming back when I had my N64. As long as you're careful about your brightness settings and make sure static images are not projected for too long, you should be fine. I just adjusted the brightness a little and made sure to switch to TV for a minute or two every hour and the TV was fine throughout the life on my N64 (and now my GameCube).

http://www.planetgamecube....cfm?action=profile&id=81

Het blijkt dus wel ok te zijn, met mate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue

FlashBlue

armageddon_2k1 schreef op 16 May 2003 @ 21:44:
Hebben jullie videorecorder of dvd speler? Die sluit je toch ook aan via Scart of rgb? Dat doe je ook met een xbox....zou raar zijn als die je tv dan zou slopen.
euh; je snapt het niet helemaal; het gaat niet om de aansluiting; maar om de techniek die de tv gebruikt om beeld te vormen; er zijn tv's met achtergrondprojectie; en die kunnen zoals als zo vaak gezegd NIET overweg met gameconsoles; dat is al bekend sinds de Snes op de markt is.

heeft dus absoluut niks te maken met scart/rgb whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem is dus alleen maar mogelijk met projectietelevisies en niet met een normale tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

LOL dit argument gaf mijn vader ook toen ik vroeger altijd een NES of SNES wilde. Er zit wel een bron van waarheid in hoor. Maar moderne televisie's hebben er niet zoveel last meer van.
Ook de spelletjes van tegenwoordig hebben een veel grotere variatie aan beelden. Denk maar eens aan bijvoorbeeld packman ofzo. Je kun je dan vast wel voorstellen dat zo'n doolhof sneller inbrand als een fps van tegenwoordig.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FlashBlue schreef op 17 mei 2003 @ 13:09:
[...]

euh; je snapt het niet helemaal; het gaat niet om de aansluiting; maar om de techniek die de tv gebruikt om beeld te vormen; er zijn tv's met achtergrondprojectie; en die kunnen zoals als zo vaak gezegd NIET overweg met gameconsoles; dat is al bekend sinds de Snes op de markt is.

In de handleiding van mijn NES staat het ook hoor :+

Overigens speel ik weleens op een LCD beamer, nog nooit wat gemerkt van inbranden...

[ Voor 3% gewijzigd door P.B. op 17-05-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kareltje_de_grote schreef op 17 mei 2003 @ 14:31:
LOL dit argument gaf mijn vader ook toen ik vroeger altijd een NES of SNES wilde. Er zit wel een bron van waarheid in hoor. Maar moderne televisie's hebben er niet zoveel last meer van.
Ook de spelletjes van tegenwoordig hebben een veel grotere variatie aan beelden. Denk maar eens aan bijvoorbeeld packman ofzo. Je kun je dan vast wel voorstellen dat zo'n doolhof sneller inbrand als een fps van tegenwoordig.
idd. De nieuwere CRT monitoren hebben ook helemaal geen screensaver meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Zym0tiC

^_^

AudiRS4 schreef op 29 April 2003 @ 17:46:
[...]

maar als je xbox dan het beeld zou inbranden zou hij nu alleen maar een donkerder beeld inbranden ipv dat lichtere ;)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 15:29

Glorificationer426

come we hero rush yes?

tis een duister plan van MS om alle tv's te laten inbranden, zodat alle mensen een nieuwe tv moeten hebben, en laat dat nou net op t moment zijn dat MS zijn lijn van "niet inbrandbare" tv's uitbrengt :P

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we een knokploeg samen stellen dan gaan we zijn vader in mekaar slaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
FlashBlue schreef op 17 May 2003 @ 13:09:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat ik het snap :) ik ben geen expert. Dit leek mij logisch...niet dus...nouja heb ik weer wat geleer :p

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan kijkt je pa zeker alle films zonder ondertiteling, en zapt door als er zenders zijn die een logo in een hoekje van het scherm hebben. Belt geregeld met de NOS of de heren of dames nieuwslezer geregeld van plek willen wisselen. En teletext vind ie vast helemaal niet kunnen. :D En ook het programeren van z'n videorecorder is taboe. En de TV heeft ook vast geen OSD met zendernummering..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 20:02
Lijkt me geleuter, alleen bij oude televisies zoals heel veel mensen al zeggen..

Werkt je vader voor sony of nintendo ofzo??

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue

FlashBlue

Blaatschaap11 schreef op 18 mei 2003 @ 00:58:
Lijkt me geleuter, alleen bij oude televisies zoals heel veel mensen al zeggen..

Werkt je vader voor sony of nintendo ofzo??
zucht ; and again; normale tv's hebben er geen last van; alleen projectie toestellen; en die zijn niet als "oud" te klasseren; het is gewoon een parte klasse van tv; die normaal niet in een gewone huiskamer wordt gebruik wegens te duur etc.....

en inderdaad; normale toestellen van 15 jaar oud of zo kunnen wel last krijgen van inbranden; maar ook alleen als je ze dagen/weken op echt hetzelfde beeld laat staan.

(en eigenlijk vind ik dat dit topic langzaamaan dicht mag; de vraag van de TS lijkt beantwoord; en de hele discussie begint onzinnig te worden omdat de meeste mensen replyen zonder de vorige posts te lezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. ik denk dat het ook alleen bij oude tv's gebeurt. wij hadden een jaar of 5 a 7 ook een snes en die heeft zo''n oude gammel tv ook gesloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn PS2 ook een TV gesloopt door een spel gewoon een paar uur te laten staan op het zelfde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:41
Zie FlashBlue

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.