lopend beeld in bios

Pagina: 1
Acties:

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
als ik m'n pc opstart en in t bios wil kloten, loopt het beeld naar beneden van m'n scherm af, en springt na zo'n cm of 7 weer terug omhoog en begint weer overnieuw. dit doet hij ca. 1x/sec. hierdoor is t niet lekker bios-en, dit probleem gaat door totdat het welkom scherm van xp zich meld, en blijf dan weg, ik heb de 3.2 drivers al ge-instaleerd, maar 't probleem blijft :r.

[edit ] sorrie, t is een kt400 mobo (epox EP-8k9a) met radeon 9100 met athlon 1800+ (nog niet oc-ed) [edit]

[ Voor 16% gewijzigd door dikiedik op 29-04-2003 17:20 ]

ride on

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:23

Maartenvs

For Sale

Graag iets meer info over moederbord, biosversie, videokaart e.d. ???

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een ati dus omdat ie de 3.2 drivers heeft geinstalleerd :)

maar de drivers worden dan nog niet geladen dus dat heeft er niks mee te maken ;)
maar info over mobo zou wel makkelijk zijn ja.

heb je trouwens nog een oud kaartje liggen om te kijken of het daar ook mee is :?

[ Voor 19% gewijzigd door chucky666 op 29-04-2003 17:23 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik denk eerder dat je monitor gaar is (daar klinkt het veel meer naar). Kun je een andere monitor proberen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

W3ird_N3rd schreef op 29 April 2003 @ 17:33:
Ik denk eerder dat je monitor gaar is (daar klinkt het veel meer naar). Kun je een andere monitor proberen?
zal wel meevallen denk ik :)
als ie in windows komt is alles normaal zegt ie ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

chucky666 schreef op 29 April 2003 @ 17:34:
[...]

zal wel meevallen denk ik :)
als ie in windows komt is alles normaal zegt ie ;)
Waarom zou de videokaart dan stuk zijn?

"als ie in windows komt is alles normaal zegt ie ;) "

Dat argument gaat net zo goed op voor z'n vidkaart |:(. En monitoren kunnen nog wel eens flippen op bepaalde resoluties...

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2003 17:44 ]

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
heb net de drivers (dezelfde 3.2)opnieuw ge-instaleerd, en de eerste boot erna is er nx aan de hand, en de 2e ok niet, maar na het 1 keer gebruiken van de tv-out begint het gezeur overnieuw :?

[edit] op m'n tv is m'n bios e.d. wel gewoon goed te zien met al die ellende op m'n monitor [edit]

[ Voor 21% gewijzigd door dikiedik op 29-04-2003 17:49 ]

ride on

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

W3ird_N3rd schreef op 29 april 2003 @ 17:43:
[...]

Waarom zou de videokaart dan stuk zijn?

"als ie in windows komt is alles normaal zegt ie ;)"

Dat argument gaat net zo goed op voor z'n vidkaart |:(
ik zeg ook niet dat zijn videokaart stuk is |:(
ik vraag alleen ofdat ie al een andere kaart heeft geprobeerd ;)
en het zou makkelijk zijn als ie ook verder zou aangeven wat er nog meer in zit.
wat ie allemaal al geprobeerd heeft.
en ofdat het al zolang is dat ie het systeem heeft of dat het pas is nadat ie iets vervangen/veranderd heeft ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer je monitor eens in te stellen wanneer je in je bios bent. Dikke kans dat ie na lange tijd zijn instellingen een keer is vergeten (ik neem aan dat je op zo'n kaart toch wel een digitale monitor hebt zitten - bestaan die dan, analoge monitoren?? 8)7 ), omdat ie nooit op dat soort lage resoluties komt.
Andere gok is dat je normaal op een vrij hoge resolutie draait, mogelijk te hoog voor je monitor, en dat ie daarom na evrloop van tijd pas kuren begint te vertonen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

chucky666 schreef op 29 april 2003 @ 17:46:
[...]

ik zeg ook niet dat zijn videokaart stuk is |:(
Beetje overdadig gebruik van de frusty hier |:( :P

Je zei "heb je trouwens nog een oud kaartje liggen om te kijken of het daar ook mee is", en bij dit probleem is het vrij waarschijnlijk dat het probleem óf de videokaart óf de monitor is. Jij zegt dat het waarschijnlijk niet de monitor is, dus dan neem ik aan dat je gokt dat de videokaart stuk is...
ik vraag alleen ofdat ie al een andere kaart heeft geprobeerd ;)
en het zou makkelijk zijn als ie ook verder zou aangeven wat er nog meer in zit.
wat ie allemaal al geprobeerd heeft.
en ofdat het al zolang is dat ie het systeem heeft of dat het pas is nadat ie iets vervangen/veranderd heeft ;)
Idd :)
dikiedik schreef op 29 April 2003 @ 17:44:
heb net de drivers (dezelfde 3.2)opnieuw ge-instaleerd, en de eerste boot erna is er nx aan de hand, en de 2e ok niet, maar na het 1 keer gebruiken van de tv-out begint het gezeur overnieuw :?

[edit] op m'n tv is m'n bios e.d. wel gewoon goed te zien met al die ellende op m'n monitor [edit]
Die videokaart probeert je monitor op dezelfde refresh rate aan te sturen als de TV (50hz). Dat pikt je monitor niet.

Zolang je die tv-out nog niet gebruikt hebt word je monitor standaard bij het booten op 60hz aangestuurd, en dat is wel standaard voor monitoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2003 17:52 ]

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
het is idd pas sinds ik de tv-out functie gebruik :?, daarvoor heb ik dit probleem nooit gehad.Ik heb wel mijn monitor als primaire monitor staan, en de tv als secundary, en als de tv uit/niet aangesloten is heb ik het ook.
ik heb geen andere kaart met tv-out, en ook geen andere monitor, de monitor wordt wel juist herkend door windows (merk en type), ik heb btw een gewone crt monitor die via de svga uitgang aan mijn videokaart is verbonden, de dvi uitgang op mijn kaart is dus niet benut, en ik heb hier ook ff geen verloopje voor liggen om te kijken of ik het via de dvi ook heb :(.

ride on

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dikiedik schreef op 29 April 2003 @ 18:02:
het is idd pas sinds ik de tv-out functie gebruik :?, daarvoor heb ik dit probleem nooit gehad.Ik heb wel mijn monitor als primaire monitor staan, en de tv als secundary, en als de tv uit/niet aangesloten is heb ik het ook.
ik heb geen andere kaart met tv-out, en ook geen andere monitor, de monitor wordt wel juist herkend door windows (merk en type), ik heb btw een gewone crt monitor die via de svga uitgang aan mijn videokaart is verbonden, de dvi uitgang op mijn kaart is dus niet benut, en ik heb hier ook ff geen verloopje voor liggen om te kijken of ik het via de dvi ook heb :(.
Via DVI zou je monitor ook op 50hz aangestuurd worden. Je monitor kan dat gewoon niet goed aan... Niks aan te doen...

Normaal gesproken zou het dan weer wel moeten werken als je de pc uitzet, de tv helemaal afkoppeld en met alleen de monitor de boel weer aanzet... Hmmm?

Pagina: 1