Versterker stuk, Links geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Goed, ik heb een AKAI Torentje, en die heeft het altijd prima gedaan, echter gebruik ik hem nu een tijdje niet meer omdat ik alleen rechts nog geluid heb en links niet meer.

Wat is er loos? Heb je alles gechecked ? ja. Ik heb mijn boxen goed aangesloten etc. Kabels zijn prima en de boxen zijn prima. Hoe wil je dit bevestigen? Ik stop een headset in de phone uitgang zeg maar, en dan draai ik het balance vol naar links. Op dat moment hoor ik dus niks meer. Als ik er aan draai begint de recher kant ook een beetje te kraaken en als ie dan weer stil staat kraakt er niks meer.

Ik heb de versterker gister open gehaalt en de zekeringen zijn nog intakt.
Wel zitten er dikke warmte plekken overal op de pcb en op de kap. Dit is vrij normaal denk ik omdat zo'n versterker nog al eens warm wil worden. Wel zag ik een weerstandje zitten dat helemaal zwart is, zou deze door zijn gebrand en dat ik daarom links geen geluid meer te horen krijg?

Wat is volgens jullie de oplossing, is er een oplossing, of kan hij wel weg geflikkert worden?

Het is dus een AKAI AX-M400

Ik ga ondertussen ff een pic zoeken...

Bedankt alvast voor de eventueele informatie!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Been there done that! ;)

Ik denk dat je je 'potmeter' van de balance maar ff schoon moet maken (lucht of contact spray).
Had er ook last van..... ff stof weg geblazen en het probleem was verholpen. ;)

Whatever.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
meendering schreef op 29 april 2003 @ 18:56:
Been there done that! ;)

Ik denk dat je je 'potmeter' van de balance maar ff schoon moet maken (lucht of contact spray).
Had er ook last van..... ff stof weg geblazen en het probleem was verholpen. ;)
heb er naar gekeken inderdaad ... ik zal zo ff kijken of dat het probleem verhelpt... ben bang dat dat het niet is :(

EDIT :
edit:

Goed ik heb even geblazen... No work... ff teflon spray op de potmeter, hoppa geen gekraak meer, maar links nog steeds geen geluid.. .denk dat er echt wat kapot is gegaan dan helaas... :( Iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door DAMAGE op 29-04-2003 20:16 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel