Theather Mode ATI

Pagina: 1
Acties:

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 08:34

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hallo, ik heb een kort klein probleem dat iemand met een ATI kaart me vast kan vertellen.

Ik heb op dit moment een matrox kaart vanwege de goede TV-out, waarmee ik DvD films op mijn TV kijk. Maar zoals jullie weten is dit niet een grafisch wonder op 3d spellen gebied. Nu dacht ik er aan om een ATI kaart te kopen, maar in de handleiding zag ik al gelijk dat bij dual monitor mode de refreshrates voor beide monitoren naar 50 Hz wordt gezet en mijn CRT monitor ondersteund dat dus niet. (En mijn Matrox kaart kan dus wel verschillende refreshrates aan). Is dit ook het geval bij theater mode? Want das de enige tv-out funktie die ik belangrijk vind.

Alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderd

ik heb een ati 9700:
-monitor loopt op 1280x960 op 85 Hz
-tvout op 1024x786 op 60 hz

Ik dacht dat de theather mode ervoor zorgt dat als je een filmpje af gaat spelen die automatisch fullscreen op de tv te zien is.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 22:45

Blaz0r

:)

Bij mij is het zo dat als ik een film afspeel zonder theater mode dat ik deze dan alleen in het primary scherm zie, verder kan ik gewoon wel 2 verschillende refresh rates instellen op monitor en tv

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Ryan3041981 schreef op 29 April 2003 @ 16:54:
Hallo, ik heb een kort klein probleem dat iemand met een ATI kaart me vast kan vertellen.

Ik heb op dit moment een matrox kaart vanwege de goede TV-out, waarmee ik DvD films op mijn TV kijk. Maar zoals jullie weten is dit niet een grafisch wonder op 3d spellen gebied. Nu dacht ik er aan om een ATI kaart te kopen, maar in de handleiding zag ik al gelijk dat bij dual monitor mode de refreshrates voor beide monitoren naar 50 Hz wordt gezet en mijn CRT monitor ondersteund dat dus niet. (En mijn Matrox kaart kan dus wel verschillende refreshrates aan). Is dit ook het geval bij theater mode? Want das de enige tv-out funktie die ik belangrijk vind.

Alvast bedankt voor het antwoord
Op mijn Radeon 9700Pro draaien 2 monitoren, 1 17" op 1024x768x32 met 85Hz en 1 14" (vooral gebruikt voor de toolbars van bv. Photoshop of Maya) op 800x600 met 75Hz.

Als ik op de 17" via het menu van de monitor zelf de info opvraag, bevestigt deze dat de monitor echt op 85Hz draait.

Dus niet alleen bij monitor + t.v. maar ook bij monitor + monitor kun je dus gewoon onafhankelijk de refreshrates instellen.

Naar wat voor Ati kaart heb je overigens gekeken ? Misschien dat je een wat ouder model in gedachten had (Radeon 7000 ofzo) die de refreshrates niet onafhankelijk kan regelen en dus 2x50Hz geeft ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 17:45:
ik heb een ati 9700:
-monitor loopt op 1280x960 op 85 Hz
-tvout op 1024x786 op 60 hz

Ik dacht dat de theather mode ervoor zorgt dat als je een filmpje af gaat spelen die automatisch fullscreen op de tv te zien is.
Dat klopt inderdaad. De overlay wordt opgeblazen en fullscreen naar de TV gezet. Je kan bijvoorbeeld een heeeel klein mediaplayer windoowtje openzetten en deze toch fullscreen op je TV bekijken.

Zet je de theater mode uit, dan zie je op je monitor wat je in settings hebt geselecteerd (clone of extend). Ook de overlay zou je dan moeten zien, maar dan op ware grootte.. Bij mij wel in ieder geval.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Waar kan ik dat aanvinken (die theatre-mode)?

Ik heb by the way een ati8500 met 2 monitoren en een tv erop aangesloten, met alledrie de apparaten verschillende refreshrates en resoluties en dat werkt prima.
(behalve dan dat slechts 2 van de 3 schermen tegelijk beeld geven, maar dat wist ik al vóór de aanschaf...)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Eigenschappen voor beelscherm/geavanceerd/overlapping en dan de button "opties voor kloonmode" . Iig zo is het bij mij met de laatste Omega/radeon drivers.
Bij Ati Catalist drivers staat het geloof ik ook onder overlapping, maar daar ontbreekt de knop "opties voor . . .) als ik het goed heb.

Oja, de overlay is niet zo mooi als bij Matrox. Je houd toch wat zwarte balken over boven/onder. Je kan het een beetje oprekken maar dan verlies je links/rechts beeldinformatie.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Madrox: thanx, nooit gezien die TM; ook niet nodig want ik draai extended.
Maar het werkt wel!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hey hardstikke bedankt enne ik heb mijn informatie uit de handleiding van de ATI Radeon 9800 pro waar duidelijk een waarschuwing voor dit fenomeen staat... op pagina 28
hieronder de link:
http://mirror.ati.com/sup...radeon9800/Radeon9800.pdf

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Ohw ja nog even over die overlay, ik heb hier voor die Matrox dat DivXg400 tooltje waarmee je de overscaling kan wegwerken door zwarte balken toe te voegen aan de zijkanten precies zo dat hij netjes op je TV scherm past. Misschien hebben de ATI gebruikers daar ook baat bij, ben wel benieuwd naar de resultaten.

Hier is de link: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/
Pagina: 1