[TVkaart] Geen geluid bij recording via WinTV2000

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik sinds kort een Hauppage WinTV go tvkaart die zeer goede geluid en beeldkwaliteit levert via het programma WinTV2k wat erbij geleverd wordt. Andere software zoals bijv. ChrisTV geven veel slechtere kwaliteit en DScaler pakt de kaart niet eens (ik kan de tuner niet instellen dus hij blijft geen beeld/geluid geven).

Als ik record via WinTV2k neemt ie wel 't beeld maar niet het geluid. Als ik bij VCR -> file "audio opnemen" aanzet, daarna ga recorden is het geluid ook niet mee gerecord en is het vakje "audio opnemen" weer uitgevinkt als ik terug ga naar 'file'

Ik heb bij recording van het gele luidsprekertje de line-in uitgang geselecteerd en voluit gezet, werkt ook niet...

Iemand enig idee hoe ik wel dat geluid mee kan recorden? Ik heb een Creative SB Live Player 5.1 kaart

Verwijderd

Zoek even op internet (hauppauge site) naar het filetje audiosel.exe misschien dat die helpt.

edit: hier bijvoorbeeld

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 17:19 ]

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Thx voor de hulp, maar dat programma lost 't probleem niet op. Ik heb nu ATV2000 geinstalleerd en daarmee kan ik wel capturen met geluid.
Enige probleem hiermee is dat het avibestand 300 mb is na 2 minuten. Dan is het dus uncompressed, maar zodra ik één van de compressed manieren probeer (velen werken niet, alleen divx 5.02 en xvid) dan zijn er erg veel dropped frames wat ook weer niet de bedoeling kan zijn.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38

Tachyon

pop the glock

Probeer eens HuffYUV of een MJPEG-codec, bijvoorbeeld PICVideo (www.jpg.com).
Die gebruikt niet zoveel CPU-kracht waardoor je veel minder droped frames krijgt. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.