[XP] Shares onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op een XP machine (met guest-account enabled) heb ik wat shares aangemaakt, maar vanaf een Windows NT machine zijn deze niet benaderbaar (er wordt om een password gevraagd).

Wat moet ik instellen om deze shares toch zonder password benaderbaar te maken?

Verwijderd

heeft het guest account rechten op de share? en rechten op ntfs niveau?

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
maak eens een account aan op je xp machine met dezelfde naam en wachtwoord als de account op de nt bak waar je mee bent ingelogd

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Lijkt me iets bij de rechten die je moet toewijzen, dus kijk eens of de groep "Guest" toegang heeft tot je shares...

Anders moet je het wachtwoord van je server gebruiken, in combinatie met als inlognaam: Administrator

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Zitten beiden in hetzelfde domein? ( werkgroep)

Copyright and left by SED...

Verwijderd

ga in configuratiescherm naar mapopties, dan naar weergave en daar eenvoudig delen van bestanden uitvinken

als je dan naar de eigenschappen van je share gaat kan je bij machtigingen de gebruikers toevoegen die je toegang wilt geven tot die share

zou moeten werken :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het was een combo van veel opties. Ik had de groep Iedereen rechten gegeven op de share, maar de groep Gasten niet. Gast-account stond wel aan, maar had geen toegang tot netwerk.

Was is precies het verschil tussen de share machtigingen en de NTFS rechten?
Is het zo dat voor shares toegang nodig is via zowel share machtigingen als NTFS rechten?

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
share rechten moet je altijd op full controll zetten.
de rechten die een gebruiker heeft moet je aftimmeren met NTFS rechten.

I wish I had a cool signature like everybody else

Pagina: 1