Toon posts:

Vraag over 80mm geluidloze koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een shuttle barebone. Alles is perfect, maar ik vind dat mijn koeler teveel lawaai maakt. Er zit geloof ik een sunon koeler in. Maar welke koeler is alsoluut geluidloos, maar koelt toch genoeg om mijn bakkie niet te laten koken? Die sunon loopt op ongeveer 2000 toeren.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

neem een papst fan die zijn echt onhoorbaar, b.v. de 12db of de 19db fan

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Maar zorgt deze wel voor genoeg luchtstroom?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

wat voor cpu moet hij koelen?

[specs]

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 16:16:
Maar zorgt deze wel voor genoeg luchtstroom?
ja :*)

[ Voor 92% gewijzigd door Arioch op 29-04-2003 16:21 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 23:43
Heb je er eentje met zo'n heatpipe constructie, die zijn best stil... de oude voorganger daarvan maakt en tering herrie...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een amd xp2000+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij heeft een heatpipe, maar toch hoor je hem erg

• Icey
JE had ook de intel versie moeten nemen (imho), de amd vresie word gewoonweg te warm in de kleine behuizing, dat moet gekoeld worden...

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

als ik jou was zou ik ff in de shuttle replacement fan list kijken: http://shuttle.ece-it.nl/fanlist/index.htm

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Icey schreef op 29 April 2003 @ 16:25:
JE had ook de intel versie moeten nemen (imho), de amd vresie word gewoonweg te warm in de kleine behuizing, dat moet gekoeld worden...
[vooroordeel wegruim modus]
Intels worden tegenwoordig even warm als AMD's. Dus het heeft niet echt zin. Ok, het zal iets verschillen. Maar hoogstens een paar graden ipv. 20 ofzo wat het wel is geweest.
[/vooroordeel wegruim modus]

Als antwoord op de topicstarter: zo heel veel luchtstroom heb je meestal niet nodig voor dit soort dingen. Als je no de 19dB versie neemt, deze hoor je nog nauwlijks en vrijwel zeker dat deze genoeg warmte vervoerd. Hou gewoon de temps in de gaten. Anders is het gewoon jammer van je paar euro. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat het te warm wordt.

Ceci n'est pas une signature!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Icey schreef op 29 April 2003 @ 16:25:
zo te horen praat je niet uit ervaring, mijn sn41g2 komt stressed niet boven de 50 graden met een 2000+

• Icey
AtlonXP1800 schreef op 29 april 2003 @ 16:31:
[...]

zo te horen praat je niet uit ervaring, mijn sn41g2 komt stressed niet boven de 50 graden met een 2000+
Dat is iets wat ik gewoon aanneem :) sorry _/-\o_

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

als je trouwens ook nog van plan bent om je voeding fan te vervangen moet je hier even kijken voor een uitgebreide handleiding/foto reportage: http://forums.sudhian.com...hlight_key=y&keyword1=fan

Verwijderd

Topicstarter
Dank je jongens,

Ik denk dat ik even goed op de pagin avan papst kijken. Hopen dat het lawaai dan over is..

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

even een vraagje, welke shuttle heb je?
ik heb een sn41g2, en als ik de fanspeed op low zet vind ik heb eigenlijk al behoorlijk stil

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sk41. Maar ik wordt bijna gek van het geluid, als mijn radio uitstaat, natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
En dat geluid is in de laagste stand

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Welkom op GoT :)

Als je Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03) ff leest dan kom je er wel uit. En scheelt het ook een hoop topics in de nabije toekomst. (ik neem aan dat je je als tweaker wil ontwikkelen... ;) )

(en je kan je post ook editten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif :P

[ Voor 21% gewijzigd door bredend op 29-04-2003 18:04 ]

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het ligt eraan hoeveel het je uitmaakt hoe warm ie wordt, als je zegt: temp boeit me niet als het maar stil is, dan kun je gewoon een fanmate kopen van zalman en je fan op zeg 6 a 7 volt laten lopen, dan wordt alles wel stil. Als je dan ook nog goede prestaties erbij wil moet je naar andere fans gaan kijken, maar dit wordt al vele malen duurder dan de fan mate.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

dat hoeft niet duurder te zijn, in de shuttle fan replacement list (en daar staan fans die al getest zijn speciaal voor deze computertjes) staan ook goedkope fans (http://shuttle.ece-it.nl/fanlist/index.htm)

Die fanmates zijn ook wel mooi, maar die zijn toch nog best prijzig, bovendien zit je weer met extra kabel in de toch al kleine kast...

Verwijderd

vehpol schreef op 29 April 2003 @ 16:30:
[...]

[vooroordeel wegruim modus]
Intels worden tegenwoordig even warm als AMD's. Dus het heeft niet echt zin. Ok, het zal iets verschillen. Maar hoogstens een paar graden ipv. 20 ofzo wat het wel is geweest.
[/vooroordeel wegruim modus]

Als antwoord op de topicstarter: zo heel veel luchtstroom heb je meestal niet nodig voor dit soort dingen. Als je no de 19dB versie neemt, deze hoor je nog nauwlijks en vrijwel zeker dat deze genoeg warmte vervoerd. Hou gewoon de temps in de gaten. Anders is het gewoon jammer van je paar euro. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat het te warm wordt.
YESSSSS, eindelijk iemand die die vooroordelen wegneemt _/-\o_ ... (sorry moest even) Vroeger waren AMD's veel warmer, maar het gaat absoluut de goede kant op met AMD (naar beneden, met de temps dan wel te verstaan). En trouwens lijkt me die zalman Fanmate een goede keuze! Ik heb een of andere wazige Wing-Tai FU koeler (tenminste ik denk dat dat er staat in het japans :)) en die maakt ook veel herrie, dat heb ik ook met een fanmate opgelost... werkt perfect... en niet duur...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 10:40 ]

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Als je nog 1 of 2 papst fans nodig hebt kun je die wel krijgen voor 10 euro per stuk excl. verzendkosten, ik heb net een nieuwe case en je mag de mijne wel hebben ;)
Pagina: 1