bluetooth probleem met MSI 655 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Ik heb net een MSI 655 moederbord aangeschaft met een bracket met bluetooth en USB2.0!

Nu heb ik inmiddels (zonder problemen overigens) Windows XP geinstalleerd en probeer de bluetooth module aan de praat te krijgen met de drivers meegeleverd en die beschikbaar zijn op het Internet (MSI site). Echter mijn verwoedde pogingen liepen uit op een debacle, omdat de bluetooth niet werkt.

Driver wordt netjes geinstalleerd, krijg alleen direct te horen dat er geen bluetooth device gevonden wordt. Ondanks dat ik alles (zoals voorschrift) hebt geinstalleerd op het moederbord (blauwe stekker op blauwe connector).

Is er iemand die deze problemen herkend? Wellicht een oplossing weet?

bij voorbaat dank,

PijnJoh

Sjesus...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 10:02
is het niet gewoon dat er geen apparaat in de buurt is met bluetooth?
of buiten het bereik, je moet natuurlijk wel iets hebben dat bluetooth heeft :)

[ Voor 37% gewijzigd door Capa op 29-04-2003 15:44 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sauron-XP schreef op 29 April 2003 @ 15:43:
is het niet gewoon dat er geen apparaat in de buurt is met bluetooth?
of buiten het bereik, je moet natuurlijk wel iets hebben dat bluetooth heeft :)
Bij het installeren krijgt hij duidelijk te zien dat er geen apparaat gevonden wordt - meaning: eigen apparaat.

FF dubbel tsjeck dat dat ding er goed op zit ? Moet je nog wat enablen in de BIOS oid ?

• PijnJoh
Ik kan in de BIOS niks vinden van enablen! Hoopte eigenlijk dat het zoiets simpels zou zijn, maar ik vrees het ergste... :'(

Wat ik uit de documentatie heb gehaald is dat mijn tweede USB 2.0 "poort" gebruikt wordt door de bluetooth module. Ik zie en krijg echter al nooit een indicatie dat er een bluetooth USB device is geinstalleerd.

Misschien hebben jullie nog meer suggesties?

Sjesus...

• SileX
  • Niet online
ok - leg nou eens precies uit wat je hebt...

Je hebt zo'n USB Bracket en een BT bracket of BT USB dongle ?

Als je een USB dongle hebt, kan je 'm ook in de standaard USB poorten gooien ? Ik weet wel dat je de USB 2.0 moet aan zetten in de bios - ik heb dezelfde ;)

• PijnJoh
Bij het moederbord wordt een bracket (S-type meen ik zo) geleverd die op de connector op het moederbord wordt aangesloten. Bij mijn weten de blauwe connector rechts van de PCI sloten.

Op de connector zit 1 USB aansluiting, 1 bluetooth poort (achter blauwe sticker met DO NOT REMOVE), en de 4 controle leds voor systeem status informatie. Deze bracket heb ik geinstalleerd volgens het voorschrift in de handleiding bij het moederbord. Dat wil dus niet... :'(

Sjesus...

• SileX
  • Niet online
ah-ha - en werken die status LED'jes ? Werkt die USB poort wel in windows ?

Je zegt dat je dit mobo hebt : MSI 655 Welke is dit nou ?

edit: deze ? 655 Max HT Ready(MS-6730)

[ Voor 15% gewijzigd door SileX op 29-04-2003 16:20 ]

• PijnJoh
Status leds werken prima! Geven overigens een goed werkend moederbord aan.. :-)

De USB poorten kan ik niet direct testen, omdat ik geen USB apparaten heb om te testen. Daarbij komt dat de USB connector op het moedrbord niet als USB poort te testen valt omdat die in beslag wordt genomen door de bluetooth aansluiting.

Ik zit nu op mijn werk en ik weet niet precies welk type het is van MSI 655. Ik zal straks effe kijken welk type het precies is!

Sjesus...

• SileX
  • Niet online
wacht ffies - je zegt dat de USB poort in beslag genomen wordt door de BT aansluiting ?

Tsjeck even zeker of het zo is - ik zal dan ook ffies de manual door spitten...

offtopic:
niet vanavond of morgen, :) als je begrijpt wat ik bedoel ;)

• PijnJoh
Effe voor de statistieken (en hopelijk een oplossing :-)):

Moederbord is een MSI 655 MAX
En het gaat om een D-Bracket (foutje :?)

Sjesus...

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Heel duidelijk, D-bracket is de bracket met D-leds en 1 USB poort. Niks bluetooth dus. Beter zelfs, dit moederbord heeft helemaal geen onboard bluetooth. Ik weet niet waar jij het vandaan hebt dat je bluetooth zou hebben, maar op de website van MSI is niets van terug te vinden. Zelfs de nieuwere die HT ondersteunt heeft dit niet.

http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=403&MODEL=MS-6730

Dus de usb2.0 drivers installeren en niet de bluetooth drivers.

Case closed.

Speed is nothing without control, but who cares

• PijnJoh
Maar waarom krijg ik dan wel zo'n D-bracket2 erbij waarin een bluetooth module zit?

Wellicht denk ik verkeerd,maar ik dacht dus dat dat niks meer is dan een veredelde "USB bluetooth stick" is zoals je er velen ziet!! En dat ik dus gewoon een USB 2.0 poort in moest leveren om bluetooth te krijgen?

Sjesus...

• PijnJoh
Het zou in ieder geval wel veel verklaren... Wellicht dat ik mijn front USB poorten toch maar eensaan moet sluiten...

Mochten er toch nog andere bevindingen zijn hoor ik het graag, voorlopig houd ik het op geen bluetooth ondersteuning!

Sjesus...

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Ik heb nog eens wat verder gezocht en dit is het resultaat. Alle mobo's krijgen dus die D-bracket2 mee. Nu is dat een bracket met 1 USB2.0 poort de D-led info en een Bluetooth transponder. MAAR Het is ofwel bluetooth ofwel USB2.0, niet bijde tegelijk, en bluetooth enkel als je mobo een bluetooth header heeft! Dan kan je dus kiezen of je de stekker op de bluetooth header steekt of de USB2.0 header.

Iets dat ik ook nog tegengekomen ben is dat er achter het stikkertje gewoon een 2de USB2.0 poort zit en die bruikbaar is als je hem dus op een USB2.0 header aansluit. Maar dat kan ik niet met zekerheid bevestigen.

Hopelijk is het nu duidelijk. Ben ik blij dat ik nog een D-bracket1 heb :)

Speed is nothing without control, but who cares

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Bij een MSI mobo dat ik ooit had zat een D-Bracket2:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/mainboard/bracket/dbracket2.gif

Daar zit een imho geen bluetooth bij.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 10:02
Na ook even gekeken te hebben op de website, ben ik ook van mening dat je geen bluetooth hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/mainboard/bracket/bluetooth.gif
Dit is namelijk de BT die je krijgt wanneer je die optie erbij koopt.

Kijk maar eens naar dit mobo: http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=355&MODEL=MS-6585
Daar zie je duidelijk dat er naast die USB 2 een BT icoontje staat.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:52
Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic. Maar ik heb ook een MSI Mobo met zo'n D-Bracket2 erbij, en ik heb even goed de handleiding doorgespit, en daarin staat dat die connector wel degelijk over bluetooth beschikt. Kheb ook even een pic gemaakt van die manual.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~celeron/msi%20blauwtand.jpg

Het is volgens mij een keuze. Of je hebt 2 usb poorten erbij, of 1 usb poort en 1 bluetooth poort. Dus wil je 2 usb poorts erbij, dan verwijder je het stickertje, en plug je op je mobo hem op de USB aansluiting. Wil je bluetooth gebruiken dan laat je het stickertje er mooi op. Iemand daar al drivers/programma's voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Magnolia op 27-04-2004 17:46 ]

Ontspan.

Pagina: 1