Ik ben bezig met een VB applicatie om Outlook (2002) mail door te sturen naar een Filemaker database. Hierbij heb ik alleen een probleempje, nouja niet echt een probleempje, meer een irritante bijkomstigheid
.
Ik krijg namelijk dit scherm:

De code waarop Outlook het scherm geeft is dit:
Nu heb ik uiteraard al flink gezocht met google en heb wel een paar sites gevonden over hoe je dat scherm weg kan krijgen, maar die hebben het over signing van een macro. Maar het probleem is dat ik geen macro maak, ik maak een applicatie dmv een COM Add-in in VB (dus een DLL in Outlook 2002).
Ik heb ook gezocht hier op GoT, maar helaas geen relevante links kunnen vinden.
Deze site bv:
Building applications for Outlook 2002
"This Warning dialog box appears when you attempt to access the CurrentUser property of the NameSpace object" staat op deze pagina.
(hier vertellen ze dus dat ik de currentuser property probeer te benaderen, maar dat klopt dus niet echt
).
Ook in Outlook staat geen optie waarmee je dat dialoog uit kan zetten. Ik heb de security helemaal omlaag gezet, maar dat helpt ook niet
.
Nu snap ik dat dit een beveiliging van Outlook is, maar het is niet echt fijn om elke keer dat scherm weg te moeten klikken
. Dus ik vraag me af of ik het scherm (zonder hackmethode
) weg kan krijgen?
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.
Ik krijg namelijk dit scherm:

De code waarop Outlook het scherm geeft is dit:
Visual Basic:
1
2
| strPath = "C:\message.msg" objMailItem.SaveAs strPath, olMSG 'bij deze regel geeft ie de warning |
Nu heb ik uiteraard al flink gezocht met google en heb wel een paar sites gevonden over hoe je dat scherm weg kan krijgen, maar die hebben het over signing van een macro. Maar het probleem is dat ik geen macro maak, ik maak een applicatie dmv een COM Add-in in VB (dus een DLL in Outlook 2002).
Ik heb ook gezocht hier op GoT, maar helaas geen relevante links kunnen vinden.
Deze site bv:
Building applications for Outlook 2002
"This Warning dialog box appears when you attempt to access the CurrentUser property of the NameSpace object" staat op deze pagina.
(hier vertellen ze dus dat ik de currentuser property probeer te benaderen, maar dat klopt dus niet echt
Ook in Outlook staat geen optie waarmee je dat dialoog uit kan zetten. Ik heb de security helemaal omlaag gezet, maar dat helpt ook niet
Nu snap ik dat dit een beveiliging van Outlook is, maar het is niet echt fijn om elke keer dat scherm weg te moeten klikken
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.
offtopic:
Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier iets post, omdat ik het meestal wel zelf kan vinden. Maar deze keer kom ik er echt niet uit
.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier iets post, omdat ik het meestal wel zelf kan vinden. Maar deze keer kom ik er echt niet uit