[VB] Outlook 2002 Virus Warning box

Pagina: 1
Acties:

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08
Ik ben bezig met een VB applicatie om Outlook (2002) mail door te sturen naar een Filemaker database. Hierbij heb ik alleen een probleempje, nouja niet echt een probleempje, meer een irritante bijkomstigheid :P.
Ik krijg namelijk dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/outlookwarning.jpg

De code waarop Outlook het scherm geeft is dit:
Visual Basic:
1
2
strPath = "C:\message.msg"
objMailItem.SaveAs strPath, olMSG 'bij deze regel geeft ie de warning

Nu heb ik uiteraard al flink gezocht met google en heb wel een paar sites gevonden over hoe je dat scherm weg kan krijgen, maar die hebben het over signing van een macro. Maar het probleem is dat ik geen macro maak, ik maak een applicatie dmv een COM Add-in in VB (dus een DLL in Outlook 2002).
Ik heb ook gezocht hier op GoT, maar helaas geen relevante links kunnen vinden.

Deze site bv:
Building applications for Outlook 2002
"This Warning dialog box appears when you attempt to access the CurrentUser property of the NameSpace object" staat op deze pagina.
(hier vertellen ze dus dat ik de currentuser property probeer te benaderen, maar dat klopt dus niet echt :P).

Ook in Outlook staat geen optie waarmee je dat dialoog uit kan zetten. Ik heb de security helemaal omlaag gezet, maar dat helpt ook niet :(.

Nu snap ik dat dit een beveiliging van Outlook is, maar het is niet echt fijn om elke keer dat scherm weg te moeten klikken ;). Dus ik vraag me af of ik het scherm (zonder hackmethode ;)) weg kan krijgen?

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.
offtopic:
Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier iets post, omdat ik het meestal wel zelf kan vinden. Maar deze keer kom ik er echt niet uit :(.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wellicht is het een idee om de handle van het windowtje op te zoeken (eerst met Spy++, daarna in je progje) om vervolgens een message te sturen die het juiste antwoord geeft?

Het is volgens mij namelijk een feature die in de software gebakken zit en niet aan of uit te zetten is. Je ziet dan hooguit iets kop je beeldscherm knipperen. Dat is stukken minder irri dan dat je elke keer moet klikken op dat schermpie.

My personal website

• Jerry
OZ-Gump schreef op 29 april 2003 @ 16:16:
Wellicht is het een idee om de handle van het windowtje op te zoeken (eerst met Spy++, daarna in je progje) om vervolgens een message te sturen die het juiste antwoord geeft?

Het is volgens mij namelijk een feature die in de software gebakken zit en niet aan of uit te zetten is. Je ziet dan hooguit iets kop je beeldscherm knipperen. Dat is stukken minder irri dan dat je elke keer moet klikken op dat schermpie.
Mja, dat bedoelde ik met een hackmethode :P. Maar ik heb het al geprobeerd met sendkeys commando's te sturen alleen ze zijn zo slim geweest om "yes" af te schermen voor enters :o.
Ik heb het nog niet geprobeerd met een handle. Ik ga effe verder proberen :). Ieder geval bedankt voor je hulp.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Hmmm....
Uit de MSDN:
The information in this article applies to:

Microsoft Outlook 2002

--------------------------------------------------------------------------------

This article was previously published under Q288083
SYMPTOMS
Every time you click a different mail item in Outlook 2002 or when you switch back to your Inbox folder and select a mail item, you receive the a prompt with the following Security Warning dialog box:
A program is trying to access e-mail addresses you have stored in Outlook. Do you want to allow this? If this is unexpected, it may be a virus and you should choose No.

CAUSE
This problem occurs when you download and install the ICQ 2000 utility on a computer that has Outlook 2002. The ICQ program automatically installs the ICQ Express add-in, which is an Outlook Component Object Model(COM) add-in that tries to retrieve recipient information on every selection change that you make in Outlook.

Attempting to trust the ICQ add-in by using Outlook's new Trusted COM add-in functionality does not work because the ICQ add-in was not written to take advantage of that functionality.

This is a know issue of how ICQ "integrates" with Outlook 2002.
WORKAROUND
The work around this problem, turn off the ICQ COM add-in in Outlook. To do this:
On the Tools menu, click Options.
On the Other tab, click Advanced Options.
Click COM Add-Ins.
Click to clear the ICQ Express check box.
STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article.
Keywords: kbbug KB288083
Technology: kbOutlook2002 kbOutlook2002Search kbOutlookSearch kbZNotKeyword3
Ik weet niet of je ICQ op je systeem staan hebt ofzo....

[ Voor 97% gewijzigd door whoami op 29-04-2003 21:09 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Een paar tips:

Alleen met low level MAPI calls kan je de Outlook security omzeilen. Ik heb een jaar of wat geleden een Delphi en VB component (OCX?) gezien die dit ondersteund, maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden.

Een effectief programmatje voor je hack http://www.express-soft.com/mailmate/clickyes.html

• Jerry
:).
whoami schreef op 29 April 2003 @ 21:04:
Hmmm....
Uit de MSDN:

[...]

Ik weet niet of je ICQ op je systeem staan hebt ofzo....
Nee er staat geen ICQ op mijn systeem. Het is gewoon een algemene warning box die getriggert wordt wanneer je bv. Email adressen probeert te benaderen, enz. Nieuwe beveiliging tegen virussen.
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:58:
Een paar tips:

Alleen met low level MAPI calls kan je de Outlook security omzeilen. Ik heb een jaar of wat geleden een Delphi en VB component (OCX?) gezien die dit ondersteund, maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden.

Een effectief programmatje voor je hack http://www.express-soft.com/mailmate/clickyes.html
Die link die je gaf ga ik morgen even uitproberen :). Daar staat nl. een voorbeeldje voor in VB:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
' Declare Windows' API functions
Private Declare Function RegisterWindowMessage _
        Lib "user32" Alias "RegisterWindowMessageA" _
        (ByVal lpString As String) As Long

Private Declare Function FindWindow Lib "user32" _
        Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As Any, _
        ByVal lpWindowName As Any) As Long

Private Declare Function SendMessage Lib "user32" _
        Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, _
        ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, _
        lParam As Any) As Long

Private Sub SomeProc()
Dim wnd As Long
Dim uClickYes As Long
Dim Res As Long

' Register a message to send
uClickYes = RegisterWindowMessage("CLICKYES_SUSPEND_RESUME")

' Find ClickYes Window by classname
wnd = FindWindow("EXCLICKYES_WND", 0&)

' Send the message to Resume ClickYes
Res = SendMessage(wnd, uClickYes, 1, 0)

' ...
' Do some Actions
' ...

' Send the message to Suspend ClickYes
Res = SendMessage(wnd, uClickYes, 0, 0)

End Sub

Alvast bedankt :).

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 30 April 2003 @ 14:01:
Visual Basic:
1
' ...

Alvast bedankt :).
Deze code is dus alleen maar om ClickYes te bedienen, en niet om de messagebox zelf weg te halen...
Hoewel dat wel op de zelfde manier zal gaan: Zoek eerst de handle op van de window met de vraag, zoek dan de hWnd van de OK knop op, send een message naar die knop met de goede argumenten en klaar is kees :).
Het zal natuurlijk iets moeilijker zijn, maar met de goede tools (die je gratis bij VS6 krijgt) kan je heel simpel kijken welke argumenten je moet meegeven.

• Jerry
Voor mensen die ook met dit probleem zitten, ik heb een oplossing gevonden :) (met behulp van de mensen uit dit topic ;)).

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim xx As Long, button As Long
xx = FindWindow("#32770", vbNullString)
button = FindWindowEx(xx, 0&, "button", vbNullString)
button = FindWindowEx(xx, button, "button", vbNullString)
Call SendMessageLong(button, WM_KEYDOWN, VK_SPACE, 0&)
Call SendMessageLong(button, WM_KEYUP, VK_SPACE, 0&)

Nogmaals bedankt iedereen :>.

Verwijderd

Mr_UnAnimous,

je hebt al een oplossing begrijp ik, maar ik wil je deze link niet onthouden:

http://www.dimastr.com/ zie Outlook Redemption

Succes!

• Jerry
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:21:
Mr_UnAnimous,

Succes!
Wow dat is een goeie :). Precies wat ik wil en nog veel makkelijker te implementeren 8).

Tnx!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:21:
Mr_UnAnimous,

Succes!
Weliswaar offtopic, maar
Bedankt. Dat OfficeSpy die ook op de webpage staat was precies wat ik nodig had... _/-\o_

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Pagina: 1