[PHP] Post vars meegeven zonder form.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik wil graag post vars meegeven aan een pagina zonder een form. Zul je je afvragen waarom ik dat niet gewoon via een form doe. Op een site heb ik een log script in php. Daar ga ik met header terug naar de vorige pagina. Als de login fout is gegaan wil ik een postvar meegeven, met een error nummer. Dit zou natuurlijk met een get variabele kunnen maar dan moet ik ?error=$errornummer erachterplakken, maar als er al meerdere get variabelen mee worden gegeven gaat dit mis.

Vandaar met een post var. Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Waarom laat je bij een fout niet gewoon weer de inlog pagina zien + foutmelding?
In ieder geval raad ik iedereen af post en get-vars door elkaar heen te gebruiken; het bevorderd het overzicht niet echt namelijk.
Ik snap ook niet waar om je die foutmelding niet achter je andere getvars zou kunnen zetten? gewoon een & gebruiken toch?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
[Tja, dit kunnen we met google zelf ook wel vinden]

[ Voor 227% gewijzigd door drm op 29-04-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
crisp schreef op 29 April 2003 @ 15:27:
Waarom laat je bij een fout niet gewoon weer de inlog pagina zien + foutmelding?
In ieder geval raad ik iedereen af post en get-vars door elkaar heen te gebruiken; het bevorderd het overzicht niet echt namelijk.
Ik snap ook niet waar om je die foutmelding niet achter je andere getvars zou kunnen zetten? gewoon een & gebruiken toch?
Je kunt op iedere pagina inloggen...

Als ik get vars ga gebuiken moet ik dus uitzoeken of er al get vars meegegeven worden. Of ik dus een ? of een & moet gebruiken. D8 misschien is het makkelijker om post vars te gebruiken.

Eh, wat een LAP. In Java is het nog eenvoudiger! Ik denk dat ik maar een alternatief ga zoeken. D8 misschien is het met 1 of 2 commando's gedaan 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Fles op 29-04-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je de waarde niet in een hidden field zetten en dan naar de vorige pagina submitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Graveheart schreef op 29 April 2003 @ 16:16:
[...]
D8 misschien is het met 1 of 2 commando's gedaan 8)7
Met 1 of 2 commando's kan je echt wel bepalen of je een ? of een & moet gebruiken hoor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Goed.. zal nog eens iets aardigs doen.. Het is toch handig voor naslagwerk?? Search gaat er alleen maar op voorruit. TS vraagt om een mogelijkheid om vanuit een PHP bestand een var te posten in een ander PHP bestand. Dat is precies wat de class doet.

De TS is geen scriptrequest en ik had hem toevallig voor m'n neus. Ik zal voortaan wel weer naar Google verwijzen.. :z

[ Voor 24% gewijzigd door Sn3akz op 29-04-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
Sn3akz schreef op 29 april 2003 @ 16:41:
Goed.. zal nog eens iets aardigs doen.. Het is toch handig voor naslagwerk?? Search gaat er alleen maar op voorruit. TS vraagt om een mogelijkheid om vanuit een PHP bestand een var te posten in een ander PHP bestand. Dat is precies wat de class doet.

De TS is geen scriptrequest en ik had hem toevallig voor m'n neus. Ik zal voortaan wel weer naar Google verwijzen.. :z
Ik vond het perfect naslag werk! En ik heb ook liever dat de code weer terug word gezet :) Ik wilde hem net overnemen en in een document zetten.

Erm, reactie op een hidden. Ik laad de pagina niet, ik doe alleen server side wat dingen en dan met de header geef ik de nieuwe locatie aan en dan wil ik graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm waar slaat dat op, code weghalen ?!
zo heeft niemand meer iets aan dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Graveheart schreef op 29 April 2003 @ 16:16:
Eh, wat een LAP. In Java is het nog eenvoudiger! Ik denk dat ik maar een alternatief ga zoeken. D8 misschien is het met 1 of 2 commando's gedaan 8)7
Ehm... Het is een class... je kan er dus meer mee dan alleen posten. Je hoeft ook maar 3 regels aan te roepen om het daadwerkelijk te posten, maar dit is ff om te 'proto-typen' zeg maar :)
Pagina: 1