Toon posts:

Vanuit java een andere PC benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanuit mijn PC een andere PC benaderen (een linux PC) bij deze PC wil ik gegevens uit de /proc halen. Weet iemand hoe ik een andere PC kan benaderen. Ik heb al veel forums afgezocht naar zo iets, maar nergens kan ik er iets over vinden.
Op de pc die ik wil benaderen heb ik alle rechten, dus dat kan geen probelemen op leveren. Van mijn eigen pc de gegevens afhalen lukt. Nu dus alleen nog de connectie naar die andere PC. Kan iemand mij helpen?

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Kijk eens naar VNC

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Eh, hij wil het toepassen in java(programmeeromgeving)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Euh, via netwerk-share (samba)? Via ftp? via http?

Verwijderd

en een soort van server draaien onder linux (via sockets kan dit makkelijk in java), is dat geen optie?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Tja, er zijn zoveel mogelijkheden ...

Als je de mogelijkheid hebt om de files op die PC onderdeel te maken van het lokale file systeem, dan ben je snel klaar en kan je net doen of de files lokaal beschikbaar zijn (wat ook zo is ;) ).

Als je een andere oplossing zoekt, zou je kunnen inloggen via telnet of ssh en zo de gegevens benaderen. Dit zal meer werk vereisen en je hebt dan een SSH lib nodig. Er bestaan SSH implementaties voor Java, dus dat is in principe geen punt.

Je zou de info ook aan kunnen bieden via een special purpose service die je op de PC draait, maar dat is in veel opzichten niet zo erg handig. Je moet dan de toegang zelf beschermen (waar SSH al voor zorgt) en je moet de service draaiend houden (waar sshd meestal al draait). Je zou die service kunnen benaderen via plain sockets of via een protocol (HTTP bijvoorbeeld, zie volgnde punt).

Je zou de data ook kunnen aanbieden via HTTP, waarbij je dan ook default security features kado krijgt: HTTP authenticatie en HTTPS.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
MadMarky schreef op 29 april 2003 @ 15:26:
Eh, hij wil het toepassen in java(programmeeromgeving)
Er is een Java client voor VNC. VNC is vrij beschikbaar, dus je kunt daar ook de broncode van inzien en aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 29-04-2003 15:48 ]

• mbravenboer
Ik heb de indruk dat dit het beste SSH werk is wat betreft Java: http://www.sshtools.com

Zie ook dit topic:
http://www.experts-exchan..._Security/Q_20492520.html

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga het proberen via SSH en als dat niet lukt zal ik eens kijken naar VNC. Tot zo ver bedank alvast. Ik laat wel weten als ik ergens tegenaan loop.

Tjeerd

• mbravenboer
Laat het vooral ook weten als je nergens tegen aan loopt :+ .

Als je een bepaalde oplossing nuttig of voldoende vond voor jouw situatie is dat ook nuttige informatie voor de andere bezoekers :) .

• PommeFritz
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Maak een client-server oplossing waarbij je programma dat "lokaal" al werkt draait op de PC waar je de gegevens vandaan wilt halen, en dan via RMI beschikbaar stelt aan het client programma dat op een andere PC draait.

FireFox - neem het web in eigen hand

• mbravenboer
Op zich is RMI idd mooi, maar het deelt wel het nadeel met andere plain socket oplossingen:
mbravenboer: Je zou de info ook aan kunnen bieden via een special purpose service die je op de PC draait, maar dat is in veel opzichten niet zo erg handig. Je moet dan de toegang zelf beschermen (waar SSH al voor zorgt) en je moet de service draaiend houden (waar sshd meestal al draait). Je zou die service kunnen benaderen via plain sockets of via een protocol (HTTP bijvoorbeeld, zie volgnde punt).
Je wilt in veel situaties eigenlijk voorkomen dat je op de server bijzondere programmas moet draaien en draaiend houden. Als het dus voor simpele problemen zoals deze met standaard Sambda, SSH, HTTP of Telnet oplossingen kan, is dat een sterk voordeel.

• PommeFritz
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Net wat je wilt. Een 'standaard' SSH / telnet/ FTP/ whatever kan misschien handig zijn, maar de T.S. gaf al aan "Van mijn eigen pc de gegevens afhalen lukt." Dus misschien is het in zijn geval toch het handigste om dat stuk code wat al werkt uit te rusten met een RMI interface...

FireFox - neem het web in eigen hand

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Nog makkelijker :
Hang een klein programmaatje aan de finger poort. Dat kun je dan bijvoorbeeld hier testen.
En finger kun je makkelijk uitlezen.

[ Voor 35% gewijzigd door jvhaarst op 30-04-2003 13:11 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Pagina: 1