DE-Koffiemanager achter router?

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Is er een manier om de DE-Koffiemanager over 2 netwerken te gebruiken? Ik zit hier achter een firewall die een prive-netwerkje afschermt (10.10.10.* range). Nu wil ik met m'n flatgenoten een koffiegroep maken. Die flatgenoten zitten wel direct aan het universiteitsnetwerk (130.89.* range).

In de help-file van het programma stond het volgende:
"Het programma maakt gebruik van standaard UDP (poort 13473) en TCP/IP (poort 13472) verbindingen voor de communicatie tussen de groepsleden. [...] Routers en switches dienen UDP broadcasts op poort 13473 door te laten om communicatie tussen verschillende netwerksegmenten mogelijk te maken. Bij computers met meerdere netwerk-interfaces dienen deze ook zo ingesteld te worden dat de broadcasts worden doorgestuurd."

Nu heb ik het volgende geprobeerd met behulp van IPTables, maar het werkt nog niet. Mijn flatgenoten kunnen me nog niet zien:
code:
1
2
3
4
iptables --append FORWARD --protocol udp --destination-port 13473 --in-interface eth1 --jump ACCEPT
iptables --append FORWARD --protocol udp --source-port 13473 --in-interface eth0 --jump ACCEPT
iptables --append FORWARD --protocol tcp --destination-port 13472 --in-interface eth1 --jump ACCEPT
iptables --append FORWARD --protocol tcp --source-port 13472 --in-interface eth0 --jump ACCEPT

eth0 is de interface die aan het universiteitsnetwerk hangt (130.89.x.x) en eth1 is de interface voor het interne netwerk (10.10.10.1).

Weet iemand wat ik fout doe?

Verwijderd

Je moet je PREROUTING chain in de NAT tabel nog aanpassen. ::) (Je hebt nu alleen opgegeven dat pakketjes gevoorwaarst mogen worden. Nu nog opgeven waar ze daadwerkelijk naartoe moeten.)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 15:25 ]

Verwijderd

KoffieManager? klinkt leuk vertel eens wat meer :9

• Alphega
  • Laatst online: 02-05-2025
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 15:37:
KoffieManager? klinkt leuk vertel eens wat meer :9
Tweakers.net meuktracker: http://www.tweakers.net/meuktracker/3995

Verwijderd

Waar je je al niet druk om kan maken.. :)

http://www.de.nl/main.asp?pg=2&sp=10

• Gertjan
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 15:22:
Je moet je PREROUTING chain in de NAT tabel nog aanpassen. ::) (Je hebt nu alleen opgegeven dat pakketjes gevoorwaarst mogen worden. Nu nog opgeven waar ze daadwerkelijk naartoe moeten.)
Ah, tuurlijk |:( . Ga ik ff proberen als ik terug ben van Koninginnedag, nu ff geen tijd meer. Thnx!
Waar je je al niet druk om kan maken..
Achja, vakantie he ;)
Pagina: 1