Is er een manier om de DE-Koffiemanager over 2 netwerken te gebruiken? Ik zit hier achter een firewall die een prive-netwerkje afschermt (10.10.10.* range). Nu wil ik met m'n flatgenoten een koffiegroep maken. Die flatgenoten zitten wel direct aan het universiteitsnetwerk (130.89.* range).
In de help-file van het programma stond het volgende:
"Het programma maakt gebruik van standaard UDP (poort 13473) en TCP/IP (poort 13472) verbindingen voor de communicatie tussen de groepsleden. [...] Routers en switches dienen UDP broadcasts op poort 13473 door te laten om communicatie tussen verschillende netwerksegmenten mogelijk te maken. Bij computers met meerdere netwerk-interfaces dienen deze ook zo ingesteld te worden dat de broadcasts worden doorgestuurd."
Nu heb ik het volgende geprobeerd met behulp van IPTables, maar het werkt nog niet. Mijn flatgenoten kunnen me nog niet zien:
eth0 is de interface die aan het universiteitsnetwerk hangt (130.89.x.x) en eth1 is de interface voor het interne netwerk (10.10.10.1).
Weet iemand wat ik fout doe?
In de help-file van het programma stond het volgende:
"Het programma maakt gebruik van standaard UDP (poort 13473) en TCP/IP (poort 13472) verbindingen voor de communicatie tussen de groepsleden. [...] Routers en switches dienen UDP broadcasts op poort 13473 door te laten om communicatie tussen verschillende netwerksegmenten mogelijk te maken. Bij computers met meerdere netwerk-interfaces dienen deze ook zo ingesteld te worden dat de broadcasts worden doorgestuurd."
Nu heb ik het volgende geprobeerd met behulp van IPTables, maar het werkt nog niet. Mijn flatgenoten kunnen me nog niet zien:
code:
1
2
3
4
| iptables --append FORWARD --protocol udp --destination-port 13473 --in-interface eth1 --jump ACCEPT iptables --append FORWARD --protocol udp --source-port 13473 --in-interface eth0 --jump ACCEPT iptables --append FORWARD --protocol tcp --destination-port 13472 --in-interface eth1 --jump ACCEPT iptables --append FORWARD --protocol tcp --source-port 13472 --in-interface eth0 --jump ACCEPT |
eth0 is de interface die aan het universiteitsnetwerk hangt (130.89.x.x) en eth1 is de interface voor het interne netwerk (10.10.10.1).
Weet iemand wat ik fout doe?